Lexus adoptă o strategie riscantă: o parte din dealerii săi nu vor mai negocia prețurile mașinilor vândute în 2016

de Bogdan Mirică
Marti, 11.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus promite un experiment periculos pentru mai mulți dealeri din Statele Unite. Aceștia vor avea prețuri fixe și nu vor mai negocia valorile de achiziție pentru a crește transparența față de clienți.

De cele mai multe ori, achiziționarea unei mașini noi vine la pachet și cu un lung proces de negociere al prețului final. Această practică este des întâlnită nu doar în România, ci și în alte zone ale lumii, inclusiv Statele Unite și Asia.

Procesul de negociere poate fi unul extrem de enervant și sâcâitor pentru oamenii de vânzări și, implicit, pentru dealeri. Prin urmare, un constructor cu renume a decis să ia atitudine în acest sens.

Lexus a anunțat declanșarea unui experiment în anul 2016. 12 dintre cei 236 de dealeri pe care japonezii îi au în Statele Unite vor avea prețuri fixe și nu vor mai permite negocierile. Este un experiment care încearcă să modifice mentalitatea clienților și să ”ridice nivelul de transparență al tranzacțiilor și al atenției pentru clienți”.

Esential 12 dealeri Lexus din Statele Unite vor lua parte la programul care interzice negocierea prețurilor mașinilor noi.
Jeff Bracken, directorul general Lexus, a fost cel care a vorbit despre această decizie, susținând că dealerii vor fixa prețul în funcție de cererea din zonă și de stocurile pe care le au.
Ei nu mai pot negocia cu clienții, o decizie care speră să crească profitabilitatea dealerilor, să îmbunătățească reținerea clineților și să ajute la ridicarea cotei de piață.

”Odată ce trecem de acest experiment cu bine vom încerca extinderea lui la întreaga rețea de 236 de dealeri”, a declarat Bracken, care speră să readucă Lexus mai aproape de poziția de lider al pieței premium din Statele Unite, o poziție pe care a pierdut-o în anul 2011 în fața celor de la BMW:

Comentarii (14)

  • Ivanoff
    Mi se pare ceva corect. In acest caz Lexus vrea sa ridice atentia, ca fiabilitatea si calitatea net superioara oricaror branduri premium din lume, are si ea pretul ei. Oricum cine are bani de premium nu se mai uita la pret, iar Lexus chiar este sinonim cu multe ramuri sinonime cu PREMIUM . Stima !
    7 29
  • Eu cred ca transparenta fata de client se face in primul rand prin serviciile post-vanzare. La ora de manopera din service, calitatea reparatiilor sau interventiilor la masina, la raspunsul prompt al constructorului la sesizarile clientilor.
    Negocierea oricum are un prag minim pana la care se ajunge. De exemplu, daca o masina costa 37000 de dolari, dealerul stie ca asta e suma pe are trebuie sa o obtina pe ea. Astfel ca va mari pretul la 38-39000 de dolari, ca sa aiba de unde sa scada si sa ajunga la pretul dorit, printr-o "superoferta". Cam cum se face la masinile sh cand multi pun un pret mai mare ca sa aiba de unde sa negocieze. Deci aceasta transparenta eu o vad mai degraba a fi intre dealer si constructor, nu intre client si constructor. Pentru ca fiecare dealer isi face politica proprie si pe constructor il intereseaza sa obtina o anumita suma pentru o masina. Si e treaba dealerului cum reuseste asta, nu a clientului. Nu reuseste? Constructorul/importatorul ii spune "pa!"
    17 2
  • Nu văd care este legătura între profitabilitatea dealerilor și recuperarea primei poziții la vânzări în SUA, trebuie să vândă mai mult, refuzul negocierii are legătură strict cu creșterea profitului, asta dacă nu făceau mari reduceri și de asta vindeau bine în America, dar nu cred că din acest motiv.Oricum această hotărâre nu trebuie să afecteze vânzările, că doar nu se uitau clienții Lexus la 1000 dolari reducere. Sper.
    12 2
  • Probabil clientii celor 12 dealeri vor migra spre ceilalti 224 daca preturile negociate sunt mai bune sau viceversa. Si @Ivanoff, placa e zgariata rau. Las-o in cucuruz ca ne dor urechile.
    12 4
  • Nu ne intereseaza si nu ne priveste aceasta stire. Nu pierdem noi clientii.
    2 7
  • Sa va zic si eu ceva. Am mai multi prieteni in America si din ce am auzit, la ei vanzatorii astia de masini is nesimtiti rau si poate fi un adevarat calvar sa cumperi o masina. Incearca sa te manipuleze, sa vor sa negocieze corect, doar sa te fure la orice chestie, desi uneori chiar vanzatorii astia nu stiu mare lucru despre masina. De aia, multi Americani absolut detesta sa treaca prin tot procesul asta de a cumpara o masina de la un dealership. Poate Lexus incearca sa scape de stigmatul asta prin faptul ca ofera o experienta mai placuta in care poti cumpara o masina fara sa te tiganesti cu toti cretinii.
    9 4
  • Ivanoff
    @Dan Grecu, lasa tu profitabilitatea, nu vezi ca pe cei de la Toyota nu intereseaza deloc acest aspect ? Crezi ca sunt BMW sau altii care asambleaza in China, dupa care fac reduceri substantiale cu scopul de a acoperii calitatea proasta a fabricatiei ? Asa cum a zis si un oficial Lexus odata ce au publicat anuntul cu lansarea noii generatii LS in octombrie la salonul auto de la Tokyo : ''Conform celor de la Lexus, noul LS va adapta un design mult mai emoţional care se va distanţa de tiparele marilor sedan-uri de lux, iar scopul primordial al noii generaţii nu vor fi vânzările mari'' . Ai inteles acum ? Stiu ca ai o problema cu caldura, dar totusi .


    Ahhh era sa uit @Automarket, cred ca ar fi cazul daca tot ne aflam la o stire cu Lexus, sa postati si stirea care e deja postata de cateva ore pe alte site-uri concurente cu informatii despre Lexus LS viitoarea generatie.

    De precizat un lucru versiunea hibridă va oferi 535 CP storşi dintr-un V8 şi motor electric, iar prin 2017 va aparea si varianta pe hidrogen.

    http://piataauto.md/Stiri/2015/08/Noua-generatie-Lexus-LS-va-debuta-la-Salonul-Auto-de-la-Tokyo/
    9 15
  • se uita MAI ALES clientii cu zeci/sute de mii la 1000.........aia care-i muncesc.......cocalarii/scursurile/conlocuitorii nu-ai iau lexus
    2 9
  • TC1900
    Oricum cine are bani de premium nu se mai uita la pret,

    tare asta

    se vede ca nu te numeri printre cei cu bani se pare, altfel ai sti ca cei cu bani, au ajuns sa aiba bani, tocmai uitandu-se la pret
    9 4
  • @Ivanoff
    Am inteles Robert, nu e nevoie sa dai copy paste din articol
    10 6
  • Scorpionul_negru
    @Ivanoff
    Nu vezi ma ca nu te suporta nimeni ? Ai comentariul ascuns de la atatea manute rosii.
    10 9
  • @Scorpionu - lasa omul in fericirea lui! Apropo, cauta intamplarea cu calul fericit povestita de Amza Pelea :). Omul e in universul lui, refuza sa-si mai ia medicamentele, n-ai cu cine discuta.
    5 1
  • Scorpionul_Negru
    @Stefi, cand va ajunge asta sa detina un Porsche Macan cum am eu atunci sa il aud ce parere va avea despre marcile germane premium. Asta e la fel ca si perversul de @mishazaitev.
    2 0
  • @Ivanoff
    Of of mai mai.

    Dar vai Ivanoaffe la alt comentariu spuneai de Porsche 918 Spyder ca hybrid nu se compara ca motor cu hahasimo gtr ca daia il face. Ma bucur ca recunosti ca Porsche 918 este cea mai rapida masina de serie pe circuitul vietii.
    Ca dupa aceea sa spui ca si GTR pregateste in viitor un hybrid pentru a concura .. vai parca erau in fata , acum sunt in spate.

    Si dupa toate astea sa vii aici sa zici ca vai face si plexus aceasta miscare.. extraordinar.
    Citez:
    De precizat un lucru versiunea hibridă va oferi 535 CP storşi dintr-un V8 şi motor electric

    E na ce sa povestim si Porsche 918 Spyder foloseste tot un V8 cu motor electric din care stoarce .. te tii bine ( ai pus vata in nas? ) 887 CP. Cam slab stoarce plexus tot dintr-un V8.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru