În ideea de a oferi persoanelor cu venituri mici o mașină economică și versatilă, Citroen a dat startul proiectului TPV sau, cu alte cuvinte, Toute Petite Voiture (mașină foarte mică) la jumătatea anilor '30. Mai exact în 1936.
Un an mai târziu, primul prototip a fost finalizat. Avea doar 370 de kilograme, un singur far, putea transporta până la 4 persoane și 50 kg de bagaje, și putea circula cu o viteză maximă de 50 km/h.
La Salonul Auto de la Paris urmau să fie prezentat 250 de unități preserie, dar cel de-al Doilea Război Mondial le-a stricat planurile francezilor. În consecință, toate au fost distruse, mai puțin 4 dintre ele, care au fost păstrate în mare secret.
În iulie 1949, proiectul TCV a intrat în producție sub denumirea de Citroen 2 CV. Propunea un motor cu doi cilindri, de 375 cmc, iar cei 9 CP îi permiteau să atingă o viteză maximă de 50 km/h.
Comenzile au început să curgă, astfel că termenele de livrare au fost împinse până la 6 ani.
În 1951, 2 CV a primit o variantă furgonetă, iar trei ani mai târziu a fost lansat versiunea 2 CV AZ, cu motor de 12 cai putere și ambreiaj centrifugal.Citroen 2 CV și-a adus contribuția și în motorsport. A participat la cursa de 16.500 de km Paris - Kabul - Paris, la cursa de 13.500 km Paris - Persepolis, și la cursa de 8.000 km Africa Raid de la Abidjan la Tunis.
Ultimul exemplar 2 CV a fost asamblat în 1990, la uzina Mangualde din Portugalia. Producția totală a însumat 5.114.969 unități, inclusiv 1.246.335 de furgonete 2 CV.
Pentru a marca cei 75 de ani de la debutul lui 2 CV, Citroen va organiza în data de 7 octombrie un eveniment special. În cadrul acestuia vor fi prezentate 75 de exemplare 2 CV, restaurate de colecționari privați.
via Citroen
Comentarii (0)