Scandal în SUA: Chrysler refuză să iniţieze un recall de 2.7 milioane de maşini ordonat de NHTSA
Iniţial, schimbarea trebuia să aibă loc din 2015, dar guvernanţii au fost convinşi să amâne momentul aplicării cu trei ani.
Cei de la NHTSA au integrat încă din 2013 punctarea sistemelor de asistenţă la mersul cu spatele în programul lor de evaluare de siguranţă a automobilelor noi, echivalentul american al EuroNCAP. Reglementările din ce în ce mai stricte ale legislatorilor au dus la îmbunătăţirea nivelului de siguranţă oferit de automobilele aflate astăzi pe şosele, precum şi la reducerea emisiilor de CO2 degajate de acestea.Măsura li se va aplica tuturor vehiculelor autopropulsate care au masa de până la 10.000 de livre, echivalentul a 4.500 kilograme, incluzând automobile, vehicule comerciale şi utilitare. Producătorii nu vor putea să ofere echipamente de slabă calitate, urmând să fie introduse norme care să leglementeze dimensiunea imaginii, rezoluţia, timpul de răspuns al ecranului, durabilitatea sistemului şi modalitatea de dezactivare. Potrivit NHTSA, instalarea unui asemenea sistem costă între 43 şi 45 de dolari pe vehicul, dacă există deja un ecran adecvat. În cazul în care nu există un ecran adecvat în dotarea vehiculului, instalarea îl costă pe fabricant între 132 şi 142 de dolari.
Estimările interne ale NHTSA se aşteaptă ca 73% dintre toate vehiculele noi din această categorie să respecte norma înainte de intrare învigoare. Piaţa furnizorilor de asemenea sisteme se poate aştepta la o creştere semnificativă, deoarece americanii cumpără 16 milioane de vehicule pe an care se încadrează în aceste specificaţii.Via NTHSA
iar riecare roman avea pe cap un politician, un tigan, si un anafist
Oricum, este o initiativa buna daca va duce la salvarea de vieti omenesti!