MOTOR DE 3.2 LITRI: TAXĂ DE 3200 SAU DE 200 DE EURO?
Din acel moment, confuzia s-a instalat uşor în rândul importatorilor, a clienţilor şi chiar a funcţionarilor ANAF. Reprezentanţii instituţiei, contactaţi telefonic de Automarket, nu au putut să ne furnizeze un răspuns clar în privinţa modului în care se aplică noua acciză.
Dilema vizează formularea modalităţii de calcul a noii accize, în centrul atenţiei afându-se automobilele cu cilindreea mai mare de 3.000 de centimetri cubi. Problema: nu este clar dacă statul va taxa un euro per cmc fiecare centimetru cub care depăşeşte pragul de 3.000 sau dacă va taxa toţi centimetrii cubi ai motorului. Unele voci susţineau că ar fi fost vorba de taxarea a tot ce depăşeşte pragul de referinţă, anume 3.000 centimetri cubi, ceea ce ar fi însemnat că acciza de lux pentru un motor de 3.001 centimetri cubi ar fi fost de un euro.
Între timp, JATO Dynamics ne dă informaţii interesante despre modalitatea de aplicare a noului bir. Un colaborator al companiei de cercetare auto susţine că noua acciză se aplică într-un mod diferit, respectiv un automobil cu motorul de 3.000 centimetri cubi va fi accizat cu 3.000 de euro.
"Cei de la ANAF mi-au confirmat că, pentru un motor de 3.597 cmc, acciza auto care trebuie platită este de 3.597 euro. Pentru un motor cu 3.000 cmc, acciza auto este de 3.000 euro", ne-a transmis Maria Petrusca, Research Coordinator la JATO Dynamics.CE SPUN IMPORTATORII
Am contactat telefonic mai mulţi specialişti în relaţii publice ai mărcilor care activează în România şi comercializează autoturisme cu motoare a căror cilindree depăşeşte pragul de 3.000 centimetri cubi. Răspunsurile reprezentanţilor PR ai mărcilor Porsche, Maserati, Infiniti şi BMW au rezonat asupra unui aspect: "Aşteptăm o comunicare oficială din partea statului, datele publicate până acum nefiind suficient de clare".Ca de fiecare dată, reprezentanţii statului nu au furnizat clarificări suficiente şi au îngreunat procesul de comunicare, reuşind să pună o nouă piedică pieţei auto din România, chit că vorbim despre nişa premium, unde aproape toate modelele vizate de respectiva acciză costă peste 50.000 de euro.
UPDATE 27.09.2013
Reprezentanţii Maserati ne-au furnizat informaţii suplimentarea în privinţa noii accize.
Potrivit departamentului financiar al importatorului mărcii italiene în România, noua acciză se va calcula în forma anunţată în anexa 2 a legii, respectiv un euro pentru fiecare centimetru cub în cazul motoarelor care trec de 3.000 centimetri cubi. Vestea proastă este că această acciză se va supune plăţii TVA, deci pentru un motor de 3.500 centimetri cubi, acciza va fi de 3.500 euro plus TVA. Înmatricularea automobilului va fi imposibilă fără dovada plăţii respectivei accize, completează reprezentanţii mărcii.Nici până acum, reprezentanţii statului nu au furnizat informaţii concrete în privinţa noii accize. Încă nu este clar cine încasează banii, de unde va fi eliberat actul care atestă plata accizei şi nici cum ar trebui să arate acesta.
Cine rade la urma, rade mai bine.
@ratiu.andrei: Nu te pune nimeni sa iti cumperi o masina cu motor de 3000 din 95. Poti la fel de bine sa iei un Corsa B 1.0benzina cu 54cp, 3cilindrii si intretinere foarte ieftina.
si la peste 3000 (3,2 de ex) mi-a dat 4640 lei.
@ratiu.andrei
In general motoarele mari se pun pe masini premium. Sigur ca este nisa premium daca apartine unei marci premium.
Daca iti cumperi un BMW M5 din 95 de 3.8 litri (cam atata are) platesti 5510 lei impozit anual. E masina premium si ea chiar daca e veche. E drept ca nu se compara cu nol M5 la mai nimic pt. ca a evoulat. Dar la vremea ei era premium si acum a ramas la fel numai ca a evoluat modelul. E valabil si la altele.
ps. Cel mai mult ar fi la un R R Phantom/Ghost la 6.75 litri unde vine 9800 lei impozit anual. Sau monstrii americani de 8 litri unde impozitul se duce mai sus de 11000 de lei.
Fudulia se plateste ! Se pot cumpara masini premium si pana in 3000 centimetri cubi. Cine vrea mai mult sa plateasca ! Stiu ca STATUL ROMAN nu merita dar in tarile dezvoltatea cine are motoare mari, case cu suprafete mari plateste impozite mai mari. E normal..
@AM
gasiti acolo calculator si pt. taxa auto si impozit si mai multe.
Blestemata tara...O sa ne tot ducem crucea fiindca am jubilat cu totii la uciderea unui cuplu casatorit (avand si parti bune, nu doar rele) in Ziua Sfanta a Nasterii Domnului...
1. Legea este foarte buna - desi este o masura socialista, eu fiind de dreapta, mi se pare o masura normala
2. Intram si noi in rand cu tarile civilizate: mergeti fratilor in afara unde oamenii au bani nu gluma. O sa vedeti avocati si medici care castiga 30.000 euro pe luna care merg cu 530d. La noi, in schimb, cum pune romanul mana pe bani, gata: hop sa-si ia bolid sa arate la lume.
3. In ziua de azi luxul si pasiunile se platesc. O masina de peste 3.000 cmc, ori este premium, ori ceva sport si o iei pentru pasiunea da a conduce. Si da dragilor. in vest hobiurile sunt costisitoare.
4. Gasiti masini de pana la 340cp sub 3000cmc, asa ca nu va mai plangeti de mila.
5. 98% din cei de pe site nu isi permit o asa masina insa comenteaza. Voi stiti ce costuri presupune o masina premium de peste 3000 cmc?
@inexorabil - imi pare rau sa-ti spun, dar comentariul tau are o logica extrem de limitata:
1. Spune-mi de ce nu-ti ajung 3000cmc? Ai variante pana la 380cp in plaja asta. Aaa vrei mai mult ca iti permiti, plateste daca vrei sa iesi in evidenta.
2. In coloanele lor oficiale mai toate masinile sunt sub 3.000 cmc. Mi mi se pare absolut normal ca Presedintele si Prim Ministrul tarii sa aiba limuzine de lux.
3. Si mi se pare inadmisibil ca Primi Ministrul si Presedintele tarii sa aiba sub 2000 Euro salariu. E aberant ca un ministru sa aibe sub 1500 Euro. Functiile alea presupun niste responsabilitati. Eu le-as da cate 7-8000 Euro salariu, numai sa stiu ca isi fac treaba si sunt responsabili.
Pai voi ati vrea ca cei ce va conduc sa aibe cat mai putin si sa nu va fure deloc. Au mai vrut unii asta, la revolutia bolsevica....
http://www.automarket.ro/masini-noi/lexus/rx-facelift-35-450h-business-e-cvt-101339/specificatii.html
Bine punctat ! In tara se fura asa mult pt. ca nimeni nu este motivat la munca din cauza salariilor mici. Nu isi fac treaba iar daca au putere asa cum sunt cei din justitie si guvern fac fel si fel de combinatii si subjuga statul din greu cu contracte supraevaluate si comisioane pe masura, cu mita in justitie ca sa se dea neinceperea unmaririi penale la infractori si multe altele. Oricum mentalitatea din tara este sa ajungi in functii inalte si sa dai tunuri ca mai apoi sa te retragi pe o insula exotica sau la conac prin tara (gen Casuneanu) si sa epatezi cu supercaruri prin Bucuresti la cluburi.
Asa cum am punctat mai sus. Pasiunile se platesc. Variante sunt sigur ca se gasesc. Orice hobby, orice colectie, este costisitoare. Nu noi am inventat treaba asta. In Danemarca oamenii aia nu-si permit sa aiba masinile noastre desi sunt mai bogati.
De ce crezi ca masinile de colectie, si in general tot ce are valoare sentimentala, costa foarte mult?
Nu esti obligat sa renunti, pentru ca daca este o pasiune, sunt sigur ca vei gasi acei bani. Nu spune nimeni ca nu ai voie. Iar masina aceea, va avea o valoare si mai mare pentru tine, pentru ca in acel moment vei stii ca doar cei pasionati isi mai permit sa plateasca pretul asta.
Daca nu-ti convine ca sunt unii care isi permit si nu mertia, e altceva. E discutie lunga aici. Dar repet, hai sa nu cadem in discursuri de tip bolsevic.
Succes in a-ti indeplini visul, pentru ca daca iti doresti cu adevarat nu cred ca taxa asta te-ar face sa renunti.
Pentru cei care au bani si se dau prin cluburi taxa este pistol cu apa, bani de tigari. Pentru cei care iubesc masinile si strang bani sa cumpere, second hand de cele mai multe ori, masina la care au visat e cocosabil.....
Iar in privinta mediului, nu centimetri cubi polueaza, ci caii putere si consumul crescut iar ca argument va dau un exemplu emsie de CO2: Passat 2.0 TDI DSG 4 motion Emisii CO2 g / km147 iar Lexus RX 450 hybrid (3500 cm3) Emisii CO2 g / km145
@ZZZ BMW 530d este 55738 EURO - nu este de lux nu-i asa? e cat Logan-ul, nu-i asa?
Sa aveti drumuri libere........de taxe!
Daca da, se aplica si la tranzactiile intre pers fizice/juridice romane?
Judecind din punct de vedere economic este o mare timpenie , (exact ca acciza pe combustibil), masinile de litraj mare ar aduce incasari de zece ori mai mari la taxa pe combustibili decit kk-tul asta de acciza la achizitie sau imozitul nesimtit anual, dar ALESII au doar 4 ani timp la furat, si vor sa intre repede in posesie , viitorul nu ii intereseaza vor sa pape acum.
Bulgaria sa traiasca daca noi nu suntem in stare sa facem greve fiscale la adoptarea acestor legi nesimtite.