Lege: clădirile cu peste 10 locuri de parcare vor fi obligate să aibă infrastructură de încărcare pentru mașinile electrice

de Paul Cosma
Vineri, 07.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă au peste 10 locuri de parcare, clădirile rezidențiale și nerezidențiale noi sau care vor fi supuse unor lucrări de renovare majoră vor trebui să aibă infrastructură pentru instalarea stațiilor de încărcare a vehiculelor electrice, se arată într-o lege publicată în Monitorul Oficial în luna iulie.

Legea 101/2020, care modifică prevederile Legii 372/2005 privind perfomanța energetică a clădirilor și care se află acum în vigoare, aduce schimbări importante cu privire la infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice și hibride.

În cazul clădirilor nerezidențiale noi sau supuse unor lucrări de renovare majoră, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de reîncărcare pentru vehicule electrice, precum și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru cel puțin 20% din locurile de parcare prevăzute.

Acestea trebuie să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. Regula se aplică atunci când parcarea se situează în interiorul clădirii sau este adiacentă acesteia, ori dacă măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a clădirii/parcării.

În cazul clădirilor nerezidențiale existente cu peste 20 de locuri de parcare, proprietarii au obligația de a instala până la data de 1 ianuarie 2025 un număr de puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice cel puțin egal cu 10% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice.

Excepție de la aceste obligații fac clădirile deținute și ocupate de întreprinderi mici și mijlocii.

În cazul clădirilor rezidențiale noi sau renovate major, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, pentru a permite instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice.

Prevederile de mai sus nu se aplică clădirilor rezidențiale și nerezidențiale noi sau supuse unor renovări majore pentru care au fost depuse cereri de autorizație de construire înainte de 10 martie 2021. De asemenea, ele nu se aplică nici clădirilor existente rezidențiale și nerezidențiale supuse unor renovări majore pentru care costul estimativ al instalațiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice și de încastrare, prevăzut în devizul general și specificat în memoriul pe specialități, depășește 7% din costul total al renovării majore a clădirii.

Comentarii (4)

  • Nu-mi place absolut deloc noua grafica. Imi mananca ficatii. Deschid pagina sa citesc articolul si vad o poza si titlul. Fara sa dau scroll... nu se poate
    La poze ma uit in galerie daca vreau, nu vad de ce ar trebui o poza sa ocupe atata din ecran.
    13 2
  • In Romania nu cred ca va tine. Sa se puna o benzinarie doar cu motorina, ca asta are trecere.
    Sa pui statie de incarcare si sa gasesti cocalari cu BMW diesel parcate pe locurile de electrice e vax albina.
    Succes.
    10 3
  • Unele blocuri cu parcări mari au bariere ca să se poată face selecție între cocalari și oameni civilizați. Și, dacă totuși pătrund și cocalari, există ac pentru cojocul lor.
    E o lege bună, dar putea să fie și mai bună.
    Viitorul este electric. Mai rămâne să renunțăm la arderea gunoaielor și vom avea aer curat, plămâni sănătoși și viață lungă.
    4 2
  • Edikkk
    1) comentariile imediat după articol
    (INDIFERENT dacă este varianta MOBILE sau varianta DESKTOP) !!
    Nu după alte propuneri de articole!!

    2) comentariile trebuie vizualizate cu formatul (spaţii, new lines, entere, litere mari, etc) IDENTIC CUM LE-A SCRIS utilizatorul
    (INDIFERENT de versiunea MOBILE sau versiunea DESKTOP)

    3) comentariile trebuiesc să poată fi votate
    INDIFERENT de versiunea MOBILE sau versiunea DESKTOP

    4) Fontul de PENSIONARI nu o să vă aducă mai mulţi cititori, ci clar mai puţini

    Reveniţi vă. Credeam că sunteţi o echipă care chiar vrea performanţă!

    Uitaţi exemplu Tesla:
    Dl Monroe le-a criticat Tesla model 3 cu privire la spatele maşinii - părţile multe şi o zonă de plastic.
    Ce au făcut Tesla?

    AU AUZIT FEEDBACK ul şi l-au aplicat imediat la următoarea iterație!


    https://youtu.be/l4MVvttOEAQ

    Învăţaţi de la unii dintre cei mai buni.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru