Infrastructura de încărcare pentru mașinile cu zero emisii, din Uniunea Europeană, nu este încă la nivelul corespunzător. Tocmai de aceea, Consiliul UE tocmai a adoptat o lege denumită "Regulamentul privind infrastructura pentru combustibilii alternativi".
Potrivit noii reglementări, începând cu 2025 vor trebui instalate stații de încărcare rapide, de cel puțin 150 kW, pentru autoturisme și utilitare la fiecare 60 de kilometri de-a lungul principalelor rute de transport ale Uniunii.
Mai mult, stațiile trebuie gândite în așa fel încât utilizatorii să poată plăti contactless (carduri, telefon etc.) chiar și fără un abonament. Totodată, furnizorii vor trebui să ofere informații clare despre disponibilitate, prețuri și timpi de așteptare.
STAȚII DE 350 KW PENTRU CAMIOANE
Tot începând cu 2025, vor fi instalate încărcătoare de 350 kW pentru camioane la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 de kilometri de-a lungul rețelei extinse TEN-T.
Aceeași lege mai menționează că acoperirea completă a rețelei de drumuri va trebui finalizată până în 2030.
De asemenea, mașinile și camioanele alimentate cu hidrogen vor avea la dispoziție stații de încărcare corespunzătoare în fiecare zonă urbană și la fiecare 200 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T.
Până în 2030, potrivit programului Fit For 55, Uniunea Europeană intenționează să scadă cu 55% gazele cu efect de seră.
În acest sens, și aeroporturile vor fi obligate să alimenteze cu electricitate avioanele la fiecare poartă.via Euractiv
Grija pentru mediu ne macină. :)))
Mai bine lege de subventionare pt TOTI cetatenii sa isi monteze panouri solare.
Inclusiv blocuri, ca la case oricum teoretic la fiecare 2 ani, dar practic numai hotii si acolo, se dau numai la dezvoltatorii imobiliari. Aia sa nu aiba drept, aia fac profit, sa isi plateasca singuri. Numai pt locatari, cetateni, nu pt firme care construiesc.
Si de asemenea in ideea propusa mai sus dandu-se subventii si pt locatari la bloc sa fie obligate autoritatile locale sa instaleze in fiecare parcare de bloc cate minim 5 statii tip AC si una tip DC. Daca monteaza minim 10 statii, sa primeasca subventionare de la fonduri europene si autoritatile locale.
Abia aștept să-i văd pe nemți care și-au închis toate nuclearele și au rămas cu vântul, soarele și gazul (ăla care vine de 5 ori mai scump decât de la ruși)
Ce spui tu e corect și ar fi foarte util, dar e suplementar, nu complementar.
Dacă mergi pe autostradă și trebuie să încarci, nu vrei sa ieși și să bați la ușa cuiva ca să încarci la priza lui.
Ce spune articolul e că trebuie sa fie încărcătoare rapide pe arterele europene principale, majoritatea autostrăzi, la fiecare 60km, cam cum sunt și benzinării.
Consiliul UE e format din ministri din guvernele naționale alese democratic.
Prin urmare contribuabilii sunt de acord pentru ca i-au votat.
Dacă nu mai sunt de acord, au ocazia să voteze diferit la următoarele alegeri.
Tot ce pot alege democratic cetăţenii constituie parlamentul. Şi un sugar înţelege!
Mai departe însă se întâmplă destul de des ca mecanismele şi cerinţele democratice să fie eludate, în sensul că proiectele de lege nu se nasc în conformitate cu voinţa populară (cu excepţia consultării aleşilor cu alegătorii – fiecare în circumscripţia lui electorală – fenomen social de tip rara avis). Iar orice chestiune de impact/interes general (precum aceasta în speţă) trebuie neapărat supusă…referendumului (în cazul nostru: cu acoperire comunitară).
Ei, acum ţi-ai făurit o idee concludentă despre…reprezentativitatea civică a politicianului (la nivel naţional şi continental, ba poate chiar mondial) ?
PS. Ţi-aş trimite mesaje şi emoticoane (o avalanşă de pupici!) din vacanţă, dar nu-ţi ştiu numărul. Aşa că te rog să-mi comunici un nr. valabil de mobil înregistrat în numele instituţiei (stai liniştit, respect confidenţialitatea; voi menţiona: “Pentru Mafănikkk”). Voi oricum îl ştiţi pe-al meu (ba chiar îl “scormoniţi”, la fel şi laptopul ş.a.m.d. – de! raţiuni de Sig. Naţ.), deci veţi realiza instant de la cine provine.
USR nu mai există, iar trotinetele nu mai sunt la modă... care se schimbă, independent de interesele prostovanilor electrici ignoranți. :)))
dar razboiul de langa noi cand il oprim?
Dar e bine ca e reprezentata politic și cocălărimea, vă dă un sens în viata, o speranță, un țel, astfel încât să ne fiți utili în continuare.
Șforțările astea nesimțite se lasă întotdeauna cu șuturi în gură. Te dor dinții puțin, te ridici, îți iei creierii de pe jos și latri mai departe. :)))))))
Dacă nu există infrastructura de încărcare, de ce manipulezi pe tema electricelor?
Hint: de prost
PS: sunt curios după incidentul din Atlantic cu vaporul plin de Mercedes uri aprinse din cauza unei electrice, dacă nu vor apărea norme de interzicere a parcării EV-urilor în parcări subterane sau parcări publice închise.
100 de statii a cate 10 puncte fiecare au nevoie de 150MW.
500 de statii au nevoie de un reactor de la Cernavoda doar pentru ele. Bun asa. Estem pregatiti.
Mai trebe convinsa lumea sa dea cate 40k pe o electrica. Decat!
Asteptam sa dispara toate pe rand asa, oricum abia fac 10 % din vanzari.
Fa un calcul matematic simplu si vezi in urmatorii 10 ani cam pe la cat o sa ajunga procentul electricelor, dupa care ia in considerare zecile de miliarde investite de producatorii traditionali in schimbarea pe electrice. Crezi ca aia investesc de prosti? Stie mai bine Seriff din Romania incotro se indreapta piata decat toate departamentele de investitii ale companiilor auto. Sunteti penibili si probabil putin retarzi
Revenind la punctele de încărcare.. erau libere complet…. adică in 1.500 km am văzut doar echipe de intervenții care reparau stațiile (bănuiesc că ruginesc). Revenind la posesorul mașinii electrice care o folosesc in concediu in Finlanda (o Solterra), in 7.000 de km a încărcat o singură data la stații fast (20 minute), in rest, pentru deplasări lungi folosește un GLE. Electrică este pentru oraș, deci nu-i trebuie stații de încărcare. La iarna se așteaptă la autonomie de 150 Km pentru electrică… electrică care a costat 60 K euro!!!
Pe banii cui se tratreaza lumea de cancer la plamani?
„În 2025, jumătate din toate vânzările Porsche noi sunt de așteptat să fie vehicule electrice – complet electrice sau hibrid plug-in”, a anunțat Oliver Blume. „În 2030, ponderea tuturor vehiculelor noi integral electrice ar trebui să depășească 80 la sută”.
Asta are in plan Porsche, probabil nu a apucat inca sa se sfatuiasca cu tine sa ii aduci cu picioarele pe pamant.
2. Legat de Tesla, a avut niste lichidari de stoc in care au livrat multe masini, dupa ea au fost doar termice, daca nu era subvenita masiva de la stat nu prindeau top 10.
3.Porsche are multe in plan, momentan nu vinde electrice aproape deloc.
4.Cine isi cumpara electrica isi cumpara si termica, nu merge altfel, e greu sa intelegi asta stiu, dar asta e realitatea.
5.De cancer de plamani poti sa te tratezi la Balaceanca, nu ai nici un cancer, lasa-ma cu vrajeala asta de 2 lei bagata pe gat de niste comunisti.
De PMC nu mai zic, cred că e un taximetrist care scuipă semințe pe fereastră și înjură "trotinetiștii" de pe urma cărora face burtihanul mare.
În următorii 10 ani România nu va avea infrastructură de încărcare, de ce manipulați în favoarea electricelor?
Pentru că sunteți niște țepari infecți???
Dar ideea e ca unii dintre voi fac prea multe spume la gura pentru ce? Daca tot sunteti atat de siguri ca termicele vor fi fabricate si vandute si dupa 2035 de ce tot va sifonati atat si cantati prohodul electricelor? Ba baieti aveti inca o viata intreaga sa va bucurati de tehnologia clasica. Mai usor cu pianu'....nu convingeti pe nimeni.
Si daca tot te roade sa mergi ieftin, cu gpl-ul te duceai in maxim 150 lei acelasi drum.
Oricum e ciudat sa o arzi intr-o masina de 55k si sa te lauzi ca faci Galati Bucuresti Galati via Drajna cu 110 lei.
Dar după ce se va ajunge la o masă critica, situația se va inversa rapid.
Cererea de carburant ca scădea, ceea ce va duce la închiderea de benzinării și la creșterea preturilor. Asta ca face viata cu o termică mai dificila și va împinge și mai mulți oameni spre electrice. Între timp, infrastructura se va fi dezvoltat suficient și o sa fie concurenta pe piața de încărcare.
Producătorii nu mai investesc în platforme și motoare termice. Toate modelele noi planificate folosesc platforme și motoare vechi.
Costul bateriilor continua sa scadă. În 5-10 ani preturile vor scădea simțitor sau capacitatea bateriilor va creste simțitor, la același preț.
Avantajele de spațiu interior la electrice e de necontestat, la fel și performața. Oricine a mers cu o electrica a observat ușurința cu care accelerează și cât de "smooth" se conduce. În comparație pana și cele mai rafinate termice par tractoare obosite.
Bulgarele de zăpadă se rostogoleste și nu mai poate fi oprit.
Nu ii înțeleg pe cei care apără termicele de parcă ar fi mama lor. Dacă electricele nu sunt încă utile pentru voi, nu cumpărați. Deocamdată.
Agresivitatea asta denota doua lucruri:
1. Caracter îndoielnic, lipsa de educație și o căruța de frustrări
2. Aveți interese financiare și credeți ca atitudinea asta convinge pe cineva
UE obligă statele să existe acele stații pe drumurile din rețeaua TEN-T. Cum zice și Fast&Curious, dacă statele nu iau măsuri astfel încât antreprenori particulari să le dezvolte și să aibă profit, acele stații vor rămâne pe hârtie sau vor fi făcute direct de către stat, plătite apoi abandonate în lipsa unei activități care să genereze inclusiv banii de întreținere.
Eu nu văd actualul guvern capabil să ia măsurile astea, deci cel mai probabil nu vor fi deschise acele stații iar noi vom plăti taxe mai mari ca să acoperim amenzile către UE.
Asta votăm asta avem.
A propos, atributul ”tractorașe” generalizat la termice e hilar și sugerează că n-ai fost nici măcar pasager într-o mașină pe benzină modernă.
Agresivitate e să nu acceptați contraargumente valide când exagerați în lăudarea unor mașini de 2 tone, minim 40.000 de euro, care se încarcă greu și se descarcă foarte repede la rularea în condiții de temperaturi spre limite și sunt ”relativ” utile doar în aglomerări. Aș zice că asta denotă habarnism și lipsă de repere auto ca referință, și probabil aș nimeri-o pentru majoritatea voastră.
Așteptați voi stațiile gratis peste tot și bateriile chilipir, vedeți să nu vă topească încălzirea globală bulgărele ăla.
Legea este pentru principalele rute din Europa, unde deja exista stații de încărcare, practic este o lege pentru ca voi focile sa mai aveți pentru ce sa aplaudați.
1. Multi nu isi iau electrica pentru ca e scumpa. Pentru ceva decent ca spatiu si autonomie trebuie sa marci 40k+.
2. Ieftinirea electricelor e dependenta de ieftinirea materiilor prime pentru baterii si motoare electrice. O termica o faci in mare din fier, aluminiu, plastic, cauciuc si cupru. La o electrica mai adaugi ceva cupru, mult litiu, cobalt, nickel, neodium etc. in cantitati considerabile. Materiale deloc, deloc ieftine. Alte tehnologii de baterii inca nu au intrat in productia de masa asa ca deocamdata majoritatea electricelor folosesc li-ion sau li-fe-po.
3. Majoritatea celor ce-si iau electrica cauta sa o incarce acasa. Incarcarea de la statii e scumpa si v-a fi tot timpul doar solutia de avarie in caz de drum lung. Solutia de avarie va genera si ea avarii in momentele de varf si in punctele cheie cum ar fi destinatii si perioade turistice. Vezi cum arata benzinariile duminica la pranz pe litoral cand multi vor sa alimenteze inainte de drumul spre casa.
4. Daca electricele ar fi mai bune si mai ieftine decat termicele, aparatorii termicelor ar fi ridicoli prin argumente si ipoteze ridicole care se desfiinteaza singure. La fel cum se intampla acum in cazul electricelor.
5. Bulgarele de zapada se poate si topi daca da de cald. Iar bulgarele asta, desi merge la vale, tot e impins masiv mediatic si mai ales cu subventii masive la producator si cumparator.
6. Agresivitatea pe care o percepi tu e mai degraba o ridiculizare a electricelor care e data in mare parte de agresivitatea promovarii electricelor si ridicolul argumentarii superioritatii lor.
https://autolatest.ro/editorial-auto/colaps-al-vanzarilor-de-masini-electrice-vw-si-skoda-in-europa-nu-mai-exista-clienti-pentru-electricele-id-si-eniaq/
Iar pentru cel cu Tesla care s-a oprit de nu stiu cate ori sa incarce, pe principiul tau poti sa te duci si pe jos, ideea e ca in timp eu merg tu stai cu stecherul in mana si te uiti la el, daca ai timp si chef sa faci asta, viata ta e trista rau.
Stiu ca te deranjeaza adevarul, imi pare rau pentru viata ta trista.
Bafta in a sta cu stecherul in mana!
"ca voi pensatii asta visați"
"stiu ca pare greu, dar nu e"
"e greu sa intelegi asta stiu"
"De cancer de plamani poti sa te tratezi la Balaceanca"
"viata ta e trista rău"
"imi pare rau pentru viata ta trista."
Jignești chiar în mesajul în care afirmi ca nu te cobori sa jignești.
Eu nu-mi voi lua electrica pentru ca:
1. stau la bloc, fara garaj, asa ca nu as avea unde sa o incarc
2. pe distante mari, fiindca locuiesc in Austria si vin in Ro de cateva ori pe an, o electrica nu-mi poate fi utila. Cine crede ca totul se va rezolva daca se fac statii de incarcare de 100 ori mai multe decat sunt in prezent, se insala amarnic. Vara asta doar pt alimentare normala erau cozi la toate benzinariile. Ganditi-va cum va fi cand nr de electrice va creste si va trebui sa astepti sa iti incarci electrica: nu, multumesc!
3. pe termen lung, hidrogenul este viitorul, dar in afara de Toyota nu sunt prea multi care doresc sa ii urmeze
Iar ca acceptare a electricelor, cred ca fara mediatizarea agresiva a acestora si fara bonusurile platite din taxele si impozitele contribuabililor, masinile electrice s-ar zbate pentru supravietuire. Sa nu ma intelegeti gresit, nu contest evolutia tehnologica a electricelor, dar in dreptul meu consider ca mai au foarte mult de parcurs pentru a putea inlocui cu totul o masina cu combustie interna.
Evident ca dacă se fac stații de 100 de ori mai multe se rezolva problema, cel puțin parțial. Asa cum și la benzinării ar fi fost mai putina coada dacă erau mai multe, sau cu mai multe pompe.
In Londra am văzut ca se pun încărcătoare la stâlpii de iluminat. O soluție excelenta pentru cei care stau la bloc și oricum parchează pe strada.
Hidrogenul nu e o soluție pentru ca cel produs verde e foarte scump, iar celalalt e produs prin arderea de hidrocarburi.
In plus, e periculos pentru ca e inflamabil și molecula de hidrogen e de multe ori mai mica decât cea de benzină/motorina, adică e de multe ori mai ușor sa scape din rezervor.
In plus nu am scris sub alte pseudonime așa că las-o balta cu moralitatea asta gratuită. Vorbesc cum mi se vorbește, cel mai probabil puțin mai drăguț.
Dutz: "Te rog sa verifici când m-am trezit eu jignind"
Daca tie iti convine sa mergi cu o electrica si sa te opresti de nu stiu cate ori, nu am o problema cu asta.
Problema e ca tu si restul de ''verzi'' ne acuzati pe noi, posesorii de termice ca va omoram, ca distrugem planeta, ca sa ni se interzica masinile si tot asa.
Aici e problema, iar cand venim cu argumente, incepeti sa ne injurati, dar asa e cand ai mult timp liber si dormi in parcare la Kaufland.
Dar nu ești, ești doar nesimțit. Ia-o ca pe un compliment.
Orice om cu un minim de scoala stie ca poluarea auto e praf in ochi in comparatie cu poluarea reala,.
Uite aici doar un exemplu, sa nu mai vorbesc de rafinarii, avioane, exploatare de minereuri, constructii, etc.
https://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html
Dar tu continua sa crezi ca o amarata de masina cu motor de 1.2 o sa te omoare, ce sa zic, nu mai iesi din casa, abia ne faci tuturor un bine.
Si ma bucur ca ma jignesti, inseamna ca am reusit sa te enervez, hahahaha, ce bine imi pare:)) Apropo, vezi ca apare doza 7 de vaccin, du-te repede si fa-o, asa a zis la TV.
Vapoarele și avioanele sunt foarte poluante, dar acolo încă nu exista încă soluții viabile. La mașini există. E normal sa schimbi acolo unde se poate schimba, nu sa aștepți sa existe soluții peste tot.
Cât despre covid... E de așteptat că cineva cu asemenea idei sa fie și conspiraționist.
Am făcut și doza a 15-a de vaccin. Călătoresc în toată lumea și în unele tari nici nu poți intra fara pașaport de vaccinare. Pana și africanii au înțeles lucruri pe care tu nu le înțelegi, și asta de acum mulți ani. Doar asta spune multe despre tine.
"nivelul tau de intelect e oricum sub 0"
Te asigur ca e mult peste medie.
"Si ma bucur ca ma jignesti, inseamna ca am reusit sa te enervez"
Recunosc, prostia ma enervează, dar îmi trece repede când ma uit la ce am realizat eu în viață.
Probleme-n e-paradis?
Creșterea e mai mica decât cea preconizata, dar e creștere.
Problemele sunt în uk unde guvernul conservator a pus economia pe butuci. Inflația e galopantă și rata dobânzii a crescut de multe ori într-un interval scurt.
Mulți oameni iau mașini printr-o schema financiara numita PCP, care acum are dobânzi foarte mari, ceea ce face ca cererea sa scadă.
Dar vorbim de UK. Își vor reveni, ca întotdeauna. E posibil totuși să mute interdicția la termice din 2030 în 2035.
Și pe modele: ”As dramatic snapshots of the market, just 13% of Volkswagen ID 5s, 21% of Tesla Model Ys and 41% of Ford Mustang Mach-Es this year have been sold to private customers. ”
Persoane fizice sub 50%, se dovedește că electricele se vând firmelor cărora le pot fi de folos, iar snobii deja și-au luat ca accesoriu a 3-a sau a 4-a mașină gadget pe subvenție în timp ce prețurile tuturor mașinilor au crescut și cu peste 20% din cauza ambițiilor restricționiste.
În plus, pot face drumul până la mare sau la munte (sunt plecat din România de 20 de ani) și înapoi, cu o singura încărcare peste noapte, mai și rămâne.
De altfel foarte rar am nevoie sa încarc altundeva decât la mine în curte, peste noapte, nici nu țin minte când a fost ultima oară. Nu că e o problema, pe aici sunt încărcătoare rapide pe toate autostrăzile. După 300km nu mă deranjează sa fac o pauza de 30 min pentru toaleta și cafea. Și tu faci, că doar nu conduci cu pampers pe tine.
Nu, nu este normal să mergi la toaletă în funcție de prize, nu este normal să faci ruta în funcție de prize și să ocoleși pe drumul cel mai aglomerat pentru asta, nu este normal să alegi cazare și cu priză-n balcon sau în curte.
Cu termica pauza e 5 minute la baie, 5 minute la încărcat unde e nevoie sau de plăcere pe drumul dorit, NU DE NEVOIE!
Sa ii spui lui mutu' ca tu faci pauză doar 5 min la un drum de 500km. Chiar dacă doar atât ți-ar lua, faptul ca tu conduci 500km fără sa te odihnești puțin te face o viitoare statistica rutieră.
Mi-am folosit capul când am pus GPL, eu îmi sorb cafeaua la volan, alții așteptând eliberarea prizei. Care nu e mereu la 50 km, darămite liberă și funcțională, chiar m-am uitat pe plugshare. Și iar clișee, nu, nu sunt peste tot în jur, că nu mergem toți la buluceală constrânși de priză. Fix asta nu trebuie să fie mașina, un stres și o grijă, ci un mijloc de înlesnire a momentelor de relaxare.