Le Mans: Peugeot 908 HDI invinge Audi printr-o dubla istorica
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot a reusit sa castige in sfarsit Cursa de 24 de ore de la Le Mans, realizand o dubla prin masinile pilotate in momentul trecerii liniei de sosire de Marc Gene si Sebastien Bourdais. Pe ultima pozitie a podiumului s-a clasat prototipul Audi cu numarul 1. Rezultatul cursei din acest weekend a consfintit prima infrangere Audi la Le Mans din 1999 incoace.
Masina castigatoare cu numarul 9 a trecut linia de sosire pe circuitul francez la un tur in fata celei cu numarul 8, la volanul prototipului invingator fiind in acel moment Marc Gene, spaniolul desavarsind munca echipajului Gene/Brabham/Wurz. Echipajul de pe masina Peugeot cu numarul 8, Bourdais/Montagny/Sarrazin, a reusit sa completeze tabloul constructorului invingator, terminand cursa la sase tururi in fata echipajului Audi 1, format din Capello/Kirstensen/McNish. Peugeot reuseste astfel prima sa victorie la Le Mans din 1993 incoace.
"Sunt fericit pentru aceasta victorie", a spus David Brabham la finalul cursei. "Imi aduc aminte de fratele meu, Geoff, care spunea ca este singurul Brabham care a castigat in Le Mans si sunt extrem de mandru ca am realizat si eu acest lucru.
Nu e insa un one man show. Exista foarte multi membri ai echipei care sunt responsabili pentru aceasta victorie", a continuat britanicul.Adversarii celor de la Peugeot au dovedit ca nu duc lipsa de fair play, laudand echipa franceza pentru weekend-ul reusit de la Le Mans. "Cred ca Peugeot a mers perfect. Merita victoria si am un mare respect pentru ei. Ii felicitam din suflet. Bineinteles ca vom invata si noi din aceasta infrangere si vom dori sa revenim aici cu o victorie. Insa este imposibil sa nu laudam munca depusa de cei trei piloti Peugeot din frunte, Alex, Marc si David", a spus Tom Kristensen, pilotul care ridica trofeul la Le Mans anul trecut.
In pole-position s-a aflat Peugeot-ul 908 pilotat de Montagny, echipajul masinii cu numarul 8 ramanand in fata plutonului pana la trecerea primului sfert al cursei de 24 de ore. Masina celor trei francezi a suferit insa o problema tehnica legata de transmisie, mecanicii fiind nevoiti sa piarda noua minute in timp ce incercau sa repare cutia de viteze.
Echipajul cu probleme a revenit in cursa pe pozitia a doua.Audi-ul cu numarul doi a suferit un accident spectaculos in timp ce Lucas Luhr se afla la volan, ruland pe pozitia a treia a cursei. Luhr a pierdut controlul prototipului in virajul Porsche sau si a sfarsit in barierele de protectie ale circuitului.
In rest mai nimic....Se stia inca de anul trecut Audi sunt mai lenti decat Peugeot, si au mers pe cartea motorului V10 si era de asteptat sa nu isi apere titlul. Desi Audi vreasa imbunatateasca acest prototip, eu zic ca nu prea are sens, deoarece 3 secunde/tur chiar si la Le Mans este foarte mult, iar in conditiile in care si Peugeot va ridica stacheta,nu stiu cum poate raspunde Audi. Eu zic ca trebuie sa vina cu ceva inovator, iar Audi a aratat ca este capabila sa vina cu asa ceva.
La clasa P2 era de asteptat dominatia Porscheurilor RS...La GT1 o prapastie imens intre Corvette si Aston Martin, din pacate clasa va disparea probabil, datorita retragerii Americanilor....Iar la GT2 Ferrari F430 nu are adversar batalia fiind ca si la GT1 doar intre echipe.
ati vazut, asta e realitatea acum!
Iar pentru "www", o nota informativa: Un SINGUR zbor transatlantic cu un avion mare de pasageri consuma mai mult combustibil decat toate masinile F1 intr-un sezon intreg, incluzand calificarile si practice session-urile de vineri... iar o alta statistica, aceasta aflata de pe Automarket: 15 dintre cele mai mari vase-cargo din lume consuma intr-un an cat toate autoturismele si camioanele puse la un loc... In prezent existand aproximativ 8000 de astfel de vase...