LE MANS 2012: Audi a câștigat a 80-a ediție a cursei de anduranţă cu hibridul R18 e-tron
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi și-a trecut în cont victoria cu numărul 11 obținută la Le Mans. Pentru prima dată, însă, Audi reușește victoria în celebra cursă de anduranță folosind un automobil hibrid. Audi-ul e-tron quattro este primul bolid de curse cu propulsie hibridă care reușește să câștige cursa de anduranță de 24 de ore. E-tron folosește un motor turbodiesel ajutat de un propulsor electric. Echipajul care câștigat ediția 2012 este același cu cel care a obținut victoria dramatică de anul trecut: Andre Lotterer, Marcel Fassler și Benoit Treluyer au reușit să obțină victoria pentru Audi-ul cu numărul de concurs 1. Ei au reușit să îi țină la distanță pe mult mai experimentații lor colegi Tom Kristensen, Dindo Capello și Allan McNish, piloții celui de-al doilea Audi hibrid. Cele doup Audi-uri hibrid s-au duelat pe aproape tot parcursul cursei, preluând pe rând conducerea cursei. Un accident provocat de McNish cu două ore înainte de finiș avea să decidă învingătorul.
Marca din Ingolstadt a mai înscris și două modele R18 Ultra, echipate doar cu motor turbodiesel. Audi-ul cu numărul de concurs 4 a terminat cursa pe locul trei, în timp ce Audi-ul cu numărul 3 s-a clasat pe locul cinci. Acest ultim echipaj a avut parte de o ieșire în decor în prima parte a cursei, iar apoi s-a confruntat și cu probleme tehnice.
Toyota, LOVIȚI DE GHINIOANE
Audi a dominat fără probleme ediția cu numărul 80 a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Singura concurență a venit din partea echipei Toyota, dar japonezii au fost urmăriți de ghinion. Un accident serios a scos din concurs Toyota TF030 Hybrid nr. 8 sâmbătă până la căderea serii. Pilotul britanic Anthony Davidson se afla la volanul Toyotei când s-a acroșat cu un Ferrari 458 Italia din clasa GTE AM pilotat de italianul Piergiuseppe Perazzini. Davidson s-a ales cu două vertrebe fracurate în urma accidentului. Al doilea echipaj Toyota avea să se retragă cu probleme tehnice.
CELELALTE CLASE
Clasa LMP2 a fost câștigată de echipa HPD Starworks, în timp ce victoria la clasa GTE Pro a revenit Ferrari-ului 458 pilotat de echipajul Fisichella / Bruni / Vilander. Clasa amatorilor a fost adjudecată de Corvette-ul privat pilotat de echipajul Bornhauser / Canal / Lamy. Portughezul Pedro Lamy a reușit să obțină victoria în ultimele 20 de minute ale cursei.
DELTAWING, ABANDON EMOȚIONANT
Conceptul experimental Nissan DeltaWing a fost unul dintre cele mai aclamate apariții din acest an la Le Mans.
Dezvoltat în colaborare de nume mari ale industriei auto, cele mai cunoscute fiind Nissan și Michelin, DeltaWing a concurat în afara competiției, fiind invitatul special al acestei ediții Le Mans 24h. Din păcate pentru echipa DeltaWing, după ce antrenamentele și calificările au decurs fără probleme, prototipul cu formă neconvențională a fost nevoit să abandoneze după 6 ore de la start în urma unei ieșiri în decor cauze de acroșajul cu un prototip Toyota. La volanul său se afla în acel moment Satoshi Matoyama, cel care a oferit imaginile acestui an după ce a încercat din răsputeri să-și readucă mașina pe pistă timp de 90 de minute. Deși mecanicii săi îl coordonau de după gradurile de protecție, Matoyama s-a recunoscut până la urmă învins, abandonând și părăsind pista în lacrimi.CLASAMENT FINAL
1. #1 Audi Lotterer/Fassler/Treluyer LMP1 378 2. #2 Audi McNish/Capello/Kristensen LMP1 377 + 1 tur 3. #4 Audi Jarvis/Bonanomi/Rockenfeller LMP1 375 + 3 tururi 4. #12 Lola Prost/Heidfeld/Jani LMP1 367 + 11 tururi 5. #3 Audi Gene/Dumas/Duval LMP1 366 + 12 tururi 6. #22 HPD Brabham/Dumbreck/Chandhok LMP1 357 + 21 tururi 7. #44 HPD Potolicchio/Dalziel/K-Smith LMP2 354 + 24 tururi 8. #46 Oreca Thiriet/Beche/Tinseau LMP2 353 + 25 tururi 9. #49 Oreca Perez Companc/Kaffer/Ayari LMP2 352 + 26 tururi 10. #26 Oreca Ragues/Panciatici/Rusinov LMP2 351 + 27 tururi 11. #13 Lola Belicchi/Bleekemolen/Primat LMP1 350 + 28 tururi 12. #41 Zytek Zugel/Julian/Gonzalez LMP2 348 + 30 tururi 13. #25 Oreca Martin/Charouz/Graves LMP2 346 + 32 tururi 14. #35 Morgan H Hansson/Leinders/Martin LMP2 341 + 37 tururi 15. #42 Zytek Brundle/Brundle/Ordonez LMP2 340 + 38 tururi 16. #23 Oreca Tresson/Mailleux/Lombard LMP2 340 + 2m47.469s 17. #51 Ferrari Fisichella/Bruni/Vilander GTEP 336 + 42 tururi 18. #59 Ferrari Makowiecki/Melo/Farnbacher GTEP 333 + 45 tururi 19. #97 Aston Mucke/Fernandez/Turner GTEP 332 + 46 tururi 20. #50 Corvette Bornhauser/Canal/Lamy GTEA 329 + 49 tururi 21. #67 Porsche Pons/Armindo/Narac GTEA 328 + 50 tururi 22. #71 Ferrari Bertolini/Beretta/Cioci GTEP 326 + 52 tururi 23. Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima LMP1 134 abandon 49. #80 Porsche Bergmeister/Long/Holzer GTEP 114 abandon 50. #28 Lola Giroix/Badey/Johansson LMP2 92 abandon 51. #8 Toyota Davidson/Buemi/Sarrazin LMP1 82 abandon 52. #0 DeltaWing Franchitti/Krumm/Motoyama CDNT 75 abandon 53. #81 Ferrari Perazzini/Cadei/Griffin GTEA 70 abandon 54. #99 Aston Nygaard/Poulsen/Simonsen GTEA 31 abandon 55. #16 Pescarolo Collard/Bouillon/Hall LMP1 20 abandon 56. #29 Lola Ihara/Deletraz/Rostan LMP2 17 abandon#73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor GTEP 326 + 3m10.910s 24. #45 Oreca Briere/Nakano/Petersen LMP2 325 + 53 tururi 25. #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Rugolo GTEA 323 + 55 tururi 26. #40 Oreca Frey/Hirschi/Meichtry LMP2 320 + 58 tururi 27. #79 Porsche Neiman/Pumpelly/Pilet GTEA 313 + 65 tururi 28. #70 Corvette Bourret/Gibon/Belloc GTEA 309 + 69 tururi 29. #43 Norma Rosier/Haezebrouck/Thirion LMP2 308 + 70 tururi 30. #21 HPD Leventis/Kane/Watts LMP1 303 + 75 tururi 31. #61 Ferrari Kauffman/Aguas/Vickers GTEA 294 + 84 tururi 32. #83 Ferrari Rodrigues/Illiano/Ferte GTEA 292 + 86 tururi 33. #55 Porsche Daniels/Palttala/Camathias GTEA 290 + 88 tururi 34. #74 Corvette Gavin/Westbrook/Milner GTEP 215 + 163 tururi 35. #17 Dome Minassian/Bourdais/Ara LMP1 202 + 176 tururi 36. #38 Zytek Hancock/Dolan/Kurosawa LMP2 271 abandon 37. #33 HPD Tucker/Bouchut/Diaz LMP2 240 abandon 38. #30 Lola Sims/Buurman/Iannetta LMP2 239 abandon 39. #88 Porsche Ried/Roda/Ruberti GTEA 222 abandon 40. #15 OAK Montagny/Kraihamer/Baguette LMP1 219 abandon 41. #66 Ferrari Walker/Cocker/Wills GTEP 204 abandon 42. #48 Oreca Firth/Hartley/Hughes LMP2 196 abandon 43. #77 Porsche Lietz/Lieb/Henzler GTEP 184 abandon 44. #75 Porsche al Faisal/Curtis/Edwards GTEA 180 abandon 45. #31 Lola Holzer/Schultis/Moro LMP2 155 abandon 46. #58 Ferrari Ehret/Jeannette/Montecalvo GTEA 146 abandon 47. #24 Morgan Nicolet/Lahaye/Pla LMP2 139 abandon 48. #7
Mare pacat de Toyota. Eu am incredre in ei si sper ca la anul sa le dea de furca rau celor de la Audi. Si daca ar reveni si Peugeot ar fi cel mai frumos cadou pentru fani.
PS asa fara concurenta victoria e amara si pentru Audi.
Ce sa zic hai Peugeot, hai Mazda si mult spor celor de la Toyota.
parca erau cancerigene dieselurile...:))
si in clasament este trecut la clasa GTEA.
(53. #81 Ferrari Perazzini/Cadei/Griffin GTEA 70 abandon)