Le Mans 2010 - Triplă istorică pentru Audi R15 TDI Plus
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi a obţinut o victorie superbă în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, constructorul german reuşind să ocupe primele trei locuri pe podium la finalul unei curse pline de neprevăzut. Victoria germanilor a fost înlesnită de fragilitatea catastrofică a principalilor rivali de la Peugeot, toate cele patru exemplare Peugeot 908 HDi FAP intrate în competiţie (trei pentru echipa de uzină şi unul pentru echpa-satelit Oreca) fiind nevoite să abandoneze pe parcursul celor 24 de ore de competiţie din cauza unor probleme tehnice la nivelul motorului.
În aceste condiţii, deşi s-au dovedit mai puţin rapide decât modelele Peugeot, acestea din urmă fiind considerate de specialişti favoritele clare la victoria din 2010, prototipurile Audi R15 TDI Plus au reuşit să învingă graţie fiabilităţii şi unei strategii de aşteptare care a dat roade la final. Echipajul câştigător din partea celor de la Audi s-a dovedit a fi la final Bernhard-Rockenfeller-Dumas (numărul 9 de concurs), americanii reuşind să termine în faţa prototipurilor gemene ale echipajelor Treluyer-Fassler-Lotterer (numărul 8) şi Kristensen-McNish-Capello (numărul 7).
LMP1 - DOAR PATRU PROTOTIPURI AU TERMINAT PE ROŢI
Fiabilitatea îndoielnică a celor de la Peugeot nu a fost o excepţie în acest an, nu mai puţin de 12 prototipuri ale clasei-regine LMP1 fiind nevoite să abandoneze din cauza problemelor tehnice sau a accidentelor.
De altfel, pentru a găsi o ediţie Le Mans cu atâtea abandonuri la categoria de top trebuie să ne întoarcem foarte mult în timp, deoarece în 2010 au terminat pe roţi doar patru maşini. Pe lângă cele trei Audi-uri, în imediata apropiere a podiumului s-a clasat echipajul Oreca 01 - AIM condus de Andy Meyrick, cealalte maşini notate ca ajunse la final fiind un Lola Aston Martin care a terminat la 32 de tururi în spatele echipajului câştigător şi un Lola Juss Coupe al echipei Drayson Racing (+143 de tururi).VICTORIE LA PRIMA CURSĂ ÎN LMP2
La categoria inferioară LMP2 şi-au adjudecat victoria echipajul Leventis-Watts-Kane pe HPD ARX.01 (echipa Strakka Racing), aceştia reuşind să termine pe un excelent loc 5 la general la prima lor cursă în Le Mans. La GT2 a câştigat echipajul Porsche GT3 RSR cu numărul 77, constructorul german sărbătorind astfel printr-un succes cei 40 de ani de la prima victorie în Le Mans. Pe locul al doilea a venit echipajul Ferrari F430 Hankook Farnbacher, iar pe trei a terminat BMS Scuderia Italia pe un alt Porsche GT3 RSR
În sfârşit, la categoria GT1 a reuşit să se impună exemplarul Saleen S7R al echipei Larbre Competition, acesta devansând Corvette C6.R (Luc Alphand Aventures) şi Aston Martin-ul DBR9 al echipei Young Driver AMR.
- CLICK AICI pentru a vedea rezultatele finale complete ale ediţiei 2010 a Cursei de 24 de Ore de la Le Mans
performante foerte bune ale grupului VAG.
- Dakar - au castigat primele 3 locuri cu Touareg.
- Le mans primele 3 locuri cu R 15 TDI.
- cu POLO au castigat World Car of the Year, cat si Masina
Anului in Europa.
- Motorul TSI de 1.4 litri de la Volkswagen a castigat premiul cel mare la competitia "Motorul Anului"..., etc.
astea dor cateva din premiile castigate in ultima vreme ultima vreme.
oricum retardati or sa fie multi care isi dau cu parerea fara sa aibe habar.
Le Mans 2010 - Audi 1-2-3!
P.S.: BMW a fost pe 4 la clasa GT2.... doar atat.
Asta e din vreo manea care vine din fabrica cu masina?
Cand a intrat la boxe peugeotul 1 era pe primul loc, la distanta mare de urmaritori,dar l-a pus pe butuci o problema electrica la starter.
Masinile peugeot erau mult mai rapide.
Audi a castigat cu fiabilitatea.
Spuneam mai sus ca Peugeot face masini rapide, din pacate pentru ei nu sunt mai bune decat Audi. La Le Mans conteaza cel mai mult sa treci linia, de aceea chiar daca ai mers mai multe ture decat altii care au terminat, nu esti clasat. Iar din pacate Peugeot nu are nicio scuza atata timp ca intr-o cusa de anduranta iti cedeaza absolut toate masinile, chiar si masina privata. Asta in conditiile in care sunt la al 4-lea an cu aceasta masina.
Audi a facut cursa perfecta pentru ei, iar cei care spun ca nu meritau, sau ca au fost norocosi, nu au cu ce se mananca cursa asta. Da, ceva noroc au avut insa "norocul" de a nu avea parte de incidente majore e o conditie care trebuie indeplinita pentru a castiga.
Si o sa vin si cu argumente sa nu ziceti ca sunt un berbec fan Audi:
1) Anul acesta Audi a egalat recordul de ture parcurse vreodata la Le Mans adica 397, iar daca vroiau il si bateau. Ce inseamna asta? Pai ca o comparatie, anul trecut cand a castigat Peugeot s-au parcurs 382 ture.
2) Faptul ca Peugeot-urile au cedat nu a fost o intamplare. Tom Kristensen, declara inainte de cursa ca diferenta din calificare de peste 2 secunde nu este decisiva, deoarece Audi vor putea sustine acelasi ritm toate cusa, in timp ce adversarii nu-si vor putea permite acest lucru. Iar pe ei pe asta vor miza.
3) In timpul noptii Audi a inceput sa se apropie, iar cei de la Peugeot au inceput sa forteze si asa au ajuns sa faca fiecare "poc". Nu le-au cazut motoarele asa de la norul de cenusa vulcanica, sau mai stiu eu ce.
Pentru mine cea mai mare surpriza nu a fost victoria Audi (tripla poate). Cel mai mult m-a uimit dubla Porsche la GT2, care teoretic era a treia masina ca valoare, la mare distanta pe F430 si Corvette. Chiar si faptul ca BMW a terminat pe locul 4 a fost o performanta.
Pe de alta parte tehnica lui Audi binecunoscuta de la Le Mans, aceea de a face motoare nu neaparat performante ci foarte fiabile, a dat roade din nou. Audi nu a pariat pe distantari mari fata de Peugeot si nu a vrut neaparat sa aiba tururi foarte rapide. Pe principiul "stai in banca ta si ai rabdare" au castigat cursa. Ei bine, Peugeot a facut invers si eu cred ca toate masinile au cedat pentru ca au fost fortate peste masura. Imi amintesc ca acum vreo 10 ani Mika Hakinen a patit ceva asemanator fi F1 (se distanta de Schumi parca cu vreo 2-3 sec/tur si bineinteles a abandonat chiar in fata liniei de finish)
Ceea ce a patit Peugeot nu ii poate face decat sa ii motiveze mai tare pentru cursa de anul viitor si sa ia in calcul unde au gresit. Am incredere ca vor venii si vremurile lor.
@slv, sa compari motorsportul cu productia de serie e ca si cum ai compara Logan cu Ferrari Enzo.
plus ca cei de la Honda realizeaza un nou motor pentru anul viitor, unde diferenta dintre diesel si benzina va fi mai mic, si poate la face vreo surpriza celor de la AUDI ?!?!?!
http://www.autoblog.com/2010/06/11/honda-introduces-new-2-8l-turbo-v6-for-2011-lmp2-race-cars/
Ai comentat doar ca sa te afli in treaba. Ca si paranteza , prin comentariu tau , care presupun ca ar fi trebuit sa ma tragi de urechi , afirmi exact acelasi lucru pe care l-am zis si eu .
Mai au mult de mancat pana ajung la nivelul astora grei
Surpriza poate sa faca Aston Martin.
fac pariu ca daca ar fi castigat peugeot sau bmw se infaptuia dreptatea absoluta, dar asa ca a castigat audi bineinteles ca nu au meritat, ba au si furat si au mituit organizatorii...plus ca le-au aruncat cuie pe traseu celor de la peugeot
vb lui piersic: " bai ciocoflenderilor"
Oricum, miturile "masinilor germane" raman doar mituri, totul se bazeaza pe multa munca si acumulari in timp. Nu genele germane stau la baza succeselor ci munca si seriozitatea.
doream mai multe informatii despre modelul ACURA...............si faptul ca noul egulament de anul viitor aproprie mai multe modelele cu motor diesel si cele pe benzina.
off............
lasati ca la anul AUDI nu va fi pe podium, asa e bine ?!?!?!
@Dpp: Modelul de strada Audi R8 are acelasi motor ca prototipul omonim care a concurat la LeMans (FSI 4.2). V12 TDI de pe Q7 deriva din motorul de pe R10LM. Seful motorsport Audi (Dr. U) a declarat in repetate randuri ca motivul pt care nemtii nu concureaza in F1 este diferenta mare dintre motoarele folosite pe circuit si ce se va putea implementa pe strada. Deci faptul ca Audi a castigat la LeMans are o relevanta mai mare asupra modelelor de strada comparativ cu faptul ca Renault/Mercedes castigat campionatul F1.
@Cocalarul Sef: Fiabilitatea prototipurilor Peugeot trebuia sa fie imbunatatita cu mult timp inainte de aceasta cursa. Fiind o masina cu care francezii concureaza de 4 ani trebuiau sa nu aiba probleme. Din pacate pt ei nu puteau juca decat o singura carte pentru a bate Audi si anume cartea vitezei in detrimentul fiabilitati sperand ca vor avea norocul de a termina cu una dintre masini (scenariul de anul trecut). Daca prototipul 908 nu va suferi modificari pt la anul nu le dau nici o sansa in conditiile in care R15 va fi cu siguranta mult mai rapid.
Castigarea unei astfel de curse tine de o multime de factori, nu numai de fiabilitatea intrinseca a masinii. Tine de strategie, de piloti, de cum acestia exploateaza masina si, de ce nu, de sansa. Audi are niste piloti extraordinari de experimentati, alesi pe spranceana. Ei cred ca au facut diferenta, in timpul noptii.
Din cate stiu eu , singurii care se se gandesc sa foloseasca tehnologii F1 in productia de serie sunt Ferrari. Posibil acum si McLaren(insa nu garantez).
PS: Nu ai de unde sa stii ca anumite artificii gasite de Mercedes nu au ajuns in productia de serie.
''la 14.06.2010 (12:58)
@tovarasul anonim de mai sus
Comparatia cu F1 si motor de clio e facuta tocmai pentru a ilustra faptul ca motoarele de serie n-au nici o treaba cu motoarele de competitie. Citeste mai atent data viitoare. Sau poate trebuia sa ma rezum doar la "Citeste" :)
Ai comentat doar ca sa te afli in treaba. Ca si paranteza , prin comentariu tau , care presupun ca ar fi trebuit sa ma tragi de urechi , afirmi exact acelasi lucru pe care l-am zis si eu ."