Noua eră Dacia a început odată cu prezentarea modelului Logan. A urmat Sandero, iar astfel, constructorul de la Mioveni reușea să facă pași mari și în afara României. Cercul s-a închis abia după lansarea lui Duster, SUV-ul care an după an reușește să culeagă premii noi în vestul Europei.
Și succesul lui Duster poate fi ușor de contorizat mai ales dacă privim valorile de producție din acest an. Din ianuarie și până la finalul lunii septembrie, uzina de la Mioveni a asamblat peste 166.000 de unități Duster (68.46% din producția totală a fabricii). În plus, SUV-ul constructorului Dacia se apropie cu pași mari de performanțele lui Sandero. Conform datelor oferite de Jato, până la finalul lunii august, europenii au înmatriculat 130.670 de exemplare Duster, cu 19.000 de unități mai puțin față de Sandero.
În acest context, SUV-ul Duster are șanse mari să devină cel mai cunoscut produs Dacia din afara granițelor țării. Iar Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, nu ezită să vină cu afirmații interesante la adresa SUV-ului de la Mioveni.
"Într-o oarecare măsură, Duster este pentru Dacia ceea ce Mustang reprezintă pentru Ford: este un model iconic cu o identitate mai puternică decât cea a mărcii", a declarat oficialul Grupului Renault într-un interviu acordat publicației Autocar.
Dar asta demonstreaza ca nu totul sta in a tine cu dintii de o istorie si ca important e sa stii sa te adaptezi si sa-ti construiesti un nume cu care sa abordezi viitorul.
Deși nu cred că sunt puțini cei care ar fi apreciat și un model aplecat mai mult spre off-road, un Suzuki Samurai puțin mai mare și poate mai spartan, cu tentă spre utilitate. Așa aș fi văzut eu continuarea istoriei ARO, dar ca și modelul Dacia coupe mai mult ca sigur astea sunt niște nișe de neabordat acum.
Din motive economice cât se poate de clare.