Guvernanţii au hotărât să crească taxa auto în 2011 şi să includă şi modelele care sunt echipate cu motorizări Euro 5. Cea mai mică valoare a taxei este 125 de euro.
Laszlo Borbely, Ministrul Mediului, a anunţat că taxa auto va fi modificată de la 1 ianuarie 2011. Urmând aceleaşi principii ca în 2010, taxa auto va sancţiona cetăţenii care înmatriculează autoturisme vechi şi îi va favoriza pe cetăţenii care înmatriculează automobile noi, cu motoare mici. Niciun automobil nu va scăpa de taxa auto, chiar şi modelele Euro 5 – scutite în prezent de taxă – urmând să plătească sume însemnate la bugetul de stat.
EURO 3 ŞI EURO 4
Vehiculele care sunt echipate cu motoare Euro 3 vor avea o taxă auto în valoare de câteva mii de euro, aceasta fiind dublată în cazul Euro 4 şi triplată în cazul Euro 3, potrivit primelor valori anunţate de Ziarul Financiar şi Gândul. Vehiculele echipate cu motoare euro 4 vor fi taxate din ce în ce mai rău în funcţie de cât de noi sunt. Astfel, un model cu un motor Euro 4 cu o vechime de patru ani şi o cilindree de 1.4 litri va avea o taxă de 933 de euro. În 2010, posesorul vehiculului respectiv ar fi trebuit să plătească 145 de euro pentru a-l înmatricula. Pe măsură ce creşte cilindreea, creşte şi taxa auto a vehiculului respectiv.
EURO 5
Doar modelele noi cu Euro 5 şi motoare mici vor plăti o taxă auto extrem de redusă.
Norma de poluare Euro 5 reprezintă cea mai puţin afectată de schimbarea taxei auto. Spre exemplu, dacă vorbim de un autoturism nou cu un motor Euro 5 de 2.998 centimetri cubi, taxa auto va fi de 3.600 de euro. Criteriile din 2010 ar fi reprezentat o taxă auto de 3.578 de euro – deci vorbim de o diferenţă de numai 22 de euro. În cazul unui Logan de 1.4 litri taxa de poluare scade de la 245 de euro în 2010 la 125 de euro în 2011. Modelele Euro 6 ar putea fi exceptate de la plata taxei auto, dar acestea sunt vândute oricum cu un preţ prohibitiv, deci proprietarii lor nu ar avea probleme la achitarea taxei respective.
ELECTRICE/HIBRIZI
La fel ca în anii trecuţi, vehiculele electrice şi hibrizii vor fi scutite de plata taxei auto. Guvernanţii vor să favorizeze achiziţia de asemenea vehicule, iar Ministrul Mediului vorbea de potenţiale reduceri de impozite sau de alte subvenţii de la stat. Modul în care vor fi oferite aceste subvenţii nu este încă foarte clar, dar ar putea fi implementate în detrimentul programului Rabla. Renault şi Mitsubishi vor lansa modele electrice pe piaţa din România în 2011, dar acestea vor avea un preţ de achiziţie însemnat, iar încărcarea va fi un element problematic pentru viitorii proprietari din cauza infrastructurii româneşti aflate la nivelul secolului XX.
EURO 2, EURO 1, NON-EURO
Guvernanţii nu au anunţat ce valoare va avea taxa auto pentru automobilele cu motoare Euro 2, Euro 1 şi Non-euro.
Având în vedere faptul că un automobil vechi de 8 ani, echipat cu un motor Euro 3 de 2.998 cmc va avea o taxă auto de aproape 22.000 de euro, putem spune că vorbim de o taxă auto prohibitivă pentru modelele care respectă o normă de poluare inferioară lui Euro 3, inclusiv.
De parcă cetăţenii n-ar fi avut deja destule piedici în înmatricularea unui autoturism în România, persoanele fizice vor fi obligate să facă dovada plăţii TVA în ţara de origine în cazul vehiculelor second-hand. Singurele excepţii de la lege vor fi făcute de vehiculele care nu sunt supuse plăţii TVA, dar guvernanţii nu au specificat cum arată un asemenea certificat şi de unde şi în ce condiţii poate fi obţinut. Birocraţia românească şi legile ambigue atacă din nou interesul consumatorului, care va fi pierdut într-un munte de hârtii şi nu va reuşi să-şi înmatriculeze vehiculul în România.
Via | Gândul
Foto | ReporterVirtual
Fain. No more rable in Romania!
Sau toate rafinariile fara filtre, sau faptului ca in orase s-au taiat toti copacii si s-au construit masiv blocuri de p+10 in zone de p+2 si la distante de 2 m unul de altul.
Si bucurestiul care nu mai are decat foarte putine paduri in jurul lui, de aia e poluat ca noi sofam, nu pt ca tot praful din campia Romana nu mai are paduri in care sa se opreasca si ajunge linistit pana in orase.
Dar e OK, macar ne ofera o retea de transpot in comun de nota 10+, ca in vest. Abia astept sa plec din mizeria asta pe care o numim "tara".
Eu voi trage de masina mea cat voi putea, chiar daca este un Euro 4 cu catalizatorul proaspat spart de un mecanic "priceput". Avem de gand sa imi iau alta, dar mai bine nu. Traiasca statul prost!
In Romania insa, multi prefera masini second, si de cele mai multe ori nu au bani sa le intretina corespunzator. Iar francezii de la Dacia-Renault vor o politica economica protectionista, constienti fiind ca ar avea de suferit cu vanzarile lor pe piata interna. Amintiti-va ca in 2008 vanzarile Dacia erau la pamant in tara. Iar in prezent de bazeaza exclusiv pe exporturi.
Nu stiu de ce, dar se vrea sa intram iarasi intr-un proces de "reeducare" cu masina nationala Dacia. :))
Domnule, cel mai corect ar fi sa lase libera piata auto, sa-ti aduci masini cat te tine cureaua. Dar sa se aplice metoda germana - cu cat e mai veche, cu cat polueaza mai mult si cu cat nu respecti exigenetele RAR (pe bune insa, nu la vrajeala cu relatii)......cu atat sa te arda la buzunar, incat tu singur s-o lasi in fata blocului, cu cheile in contact, doar doar ti-o cumpara vreun nenorocit si te scapa de impozit.
Pe de alta parte, romanul a dat de gustul masinilor bune, motiv pentru care s-a aplicat si politica asta de taxare la sange. Regula pietei - cerere si oferta.
PS: Inca ceva.....din moment ce multi se vaita de aceste taxe si ca nu au bani, cum dracu se face ca tot se cumpara non stop masini? Un samsar de exemplu, are in fata blocului meu, in permanenta 10-15 masini. Este extrem de ocupat, mai ceva ca un director. Daca tot se spune ca suntem o tara varza, cine dracu cumpara zi de zi atatea masini? Prin urmare, politicienii si-au indreptat ventuzele catre comertul cu fiare.
TAXA DE MEDIU : Masinile SH ar trebui taxate dupa emisii ( in baza de certificat de la RAR ) si cele noi dupa actele care vin cu masina ( ca doar trece pe la rar modelul respectiv pentru omologare ) .
ASIGURAREA OBLIGATORIE : taxare dupa puterea motorului - nu dupa cilindree. De ce sa plateasca unu cu motor diesel de 2l si 70 de cai mai mult ca unu cu motor de 1.4l si 180 de cai ... nu de alta dar ala cu 180 de cai prezinta un risc mai mare de accident ( probabil, nu bag mana in foc :P )
Dar ceea ce am scris eu mai sus ar diminua incasarile destul de mult - ca sunt multe masini care nu au emisii asa de mari, si care ar plati mult mai putin acum ... si sunt mult prea multi care au masini cu motoare mari, dar slabe ( vezi grupul 1.9 TDI de 75kW ) care ar ajunge cu asigurarea la nivel de 1200-1400 ( din nou, probabil ... )
nu cumva 700 RON/an.......?
Oamenii astia parca vor sa ramana singuri in tara asta.
Astia ne omoara....totul ca sa iti iei un amarat de logan ....
Nu am vazut/auzit de nici un parc nou in Bucuresti, nu am auzit/vazut nici o pepiniera sau padure noua in jurul orasului, dar vad in fiecare luna o noua cladire de birouri asezata pe un fost teren viran.
Daca vedeam paduri si parcuri noi nu cred ca se mai supara nimeni. De asta sunt poluate orasele, nu din cauza masinilor.
Bravo ca ai gasit tu repede vinovatul pe criterii etnice....asa poti sa zici ca turismul Romaniei e la pamant din cauza lui Elena Udrea si nu din cauza a 10 ani de nepasare si lipsa de investitii de orice fel.
Cel mai logic ar trebui sa se ia dupa Emisile de Noxe , dar na Aici in tara asta numai lasi poate sa ia si pielea dupa noi ca stam ca Blegii - vezi Franta, Grecia , Spania ( au zis aia ca taie 5% ) pai au iesit aia cu zecile de mii
Sa mai vorbim de utilajele de mare tonaj, ale statului, masinile ADPului, diferitele fabrici care sfideaza orice? Sau poate despre PROTAN?
Chiar nu are sens, dar si cand vor cadea, o sa fie cam de sus pentru ei! Eu le doresc succes in caderea lor.
SPor!
Dealtfel in America ,30000 de oameni de stiinta din mai multe domenii,l-au dat in judecata pe Al Gore pentru minciunile din filmul documentar An inconvenient true.
Si in Parlamentul European sunt discutii aprige pe tema asta si anume ca orice taxa legata pe emisiile de CO2 sunt bazate pe minciuna sponzorizata de guverne si de cei care sunt in spatele guvernelor.
Pe YOUTUBE circula mai multe filme si documentare care explica mai bine decat mine.
apropo pt aia care se leaga ca Laszlo e ungur da uita ca Boc "sefu" e ROM, mai tineti minte acum un an sau doi cand la vecini nostrii unguri a iesit o mica revolutie in strada ca un politician a zis din gresala ca amintit sa castige alegeriel??, e fiti siguri ca daca si taranu de rand, poporu ar fi cum sunt ungurii demult ar fi astia impuscati, dar cum noi ne pricepem doar la vorbe, asta e, inghiteti tiganilor ca eu deja mi-am facut actele sa emigrez.
nu uitati ca tara se numeste TIGANIA, cu capitala la BUCALE si moneda nationala este ieuro.
:)
urmatoarea masina pe care o voi lua sigur nu o voi mai inscrie in tara asta.
la ora actuala circula in romanica peste 100000 de masini inmatriculate in bg dar cu proprietar roman. costul inmatricularii in bg este de aproximativ 500 de euro. tara asta a noastra a pierdut 100000 x 500 = 50000000 de euro numai din inscris , dar daca mai pui la socoteala impozitul si asigurarea mai erau si de acolo inca 20 mil. dar daca ne conduc toti cretinii ganditorii cu un neuron
de ce nu le inlocuiesc masinile cu Loganuri noi alea ce au , chiar le trebuie limuzine , nu au destule in vile ? sunt in stare sa fie veseli cand vorbesc de imprumuturi de la FMI ca doar nu se dau inapoi din banii lor sau ai nostrii
nu are bani pt a plati taxa asta imputita , exista o solutie ! Intocmiri si prelungiri
Asigurari , ITP , PROCURI etc pt masini cu nr straine la preturi foarte convenabile !
Sa puteti circula incontinuare linistiti fara a plati taxa de inmatriculare ! MAIL :
adutu01@yahoo.com sau 0743878327 CONTACT pt mai multe detalii ! ITALIA SPANIA OLANDA
BELGIA GERMANIA AUSTRIA FINLANDA SUEDIA LUXEMBOURG SUEDIA UKRAINA ETC APROAPE TOATE TARILE! 100% Convenabil
! 0743878327 !