Aflat la prima prezenţă pe probele speciale din această ţară, Esapekka Lappi a dominat autoritar evenimentul de la prima până la ultima probă specială şi şi-a asigurat astfel o victorie confortabilă.
La volanul unui Skoda Fabia S2000, finlandezul a obţinut astfel a doua victorie a sezonului, după cea din Letonia. Principalul său rival a fost Craig Breen, însă irlandezul a fost nevoit să abandoneze după prima probă specială a ultimei zile din cauza unor probleme tehnice la presiunea combustibilului lui Peugeot 208 T16. Retragerea sa i-a permis lui Lappi să preia poziţia de lider în clasamentul general după patru etape desfăşurate în acest sezon.
"A fost dificil pentru el.
A fost o luptă bună şi cred că înveţi mai mult când lupţi în acest mod, dar a fost o zi lungă şi concurezi cu o astfel de diferenţă. Dar este bine pentru mine şi pentru campionat. M-am bucurat de acest raliu, este grozav şi înainte de start nu mă aşteptam să-l câştig", a declarat el.După abandonul lui Breen, Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) a obţinut locul doi în clasamentul general, după ce l-a devansat în penultima proba specială pe Robert Barrable (Ford Fiesta R5), care a avut parte de o problemă la unul dintre pneuri. Robert Consani şi-a adjudecat locul patru, în timp ce Neil Simpson a terminat pe cinci.
Raliul Irlandei - Clasament final:
1. Esapekka Lappi Skoda 2h06m15.5s 2. Sepp Wiegand Skoda +1m50.0s 3. Robert Barrable CA1 Ford +1m57.5s 4. Robert Consani Delta Peugeot +5m34.0s 5. Neil Simpson Simpsons Skoda +6m33.5s 6. Daniel McKenna Greer Citroen +10m46.5s 7.Josh Moffett Combilift Mitsubishi +11m00.6s 8. Jan Cerny Czech Peugeot +12m57.4s 9. Jonathan Greer Greer Citroen +13m50.1s 10. Alex Parpottas Ford +15m10.1s
Comentarii (0)