Lansarea lui Citroen C3 Picasso e amanata de lipsa gazului rusesc
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Producatorii auto care au construit uzine in Europa Centrala au probleme in aceasta perioada din cauza neintelegerilor dintre Ucraina si Rusia in ceea ce priveste gazul destinat Europei. Kia si PSA Peugeot-Citroen si-au inchis fabricile din Slovacia din acest motiv, Suzuki procedand identic in ceea ce priveste uzina proprie din Ungaria.
Uzinele Kia si PSA utilizeaza gazul natural drept principal combustibil de incalzire a halelor de lucru. Totusi, in aceasta perioada, cele doua fabrici au primit ordine de rationalizare a consumului, astfel incat acestea au primit zilnic o cantitate de gaz limitata la strictul necesar pentru ca masinariile si cuptoarele sa nu inghete din cauza gerului.
"Suntem aproape in intregime dependenti de gaz", spune purtatorul de cuvant al uzinei PSA din Slovacia, acesta fiind completat de seful de comunicare al Kia Motors Slovacia: "Efectul pe care il are lipsa gazului este dramatic pentru noi, cauzand o nesiguranta care dureaza de dimineata pana seara. Nu putem sa planuim absolut nimic in aceasta perioada".
Inchiderea fabricii are consecinte asupra calendarului de lansari Citroen. monovolumul de clasa mica fiind construit la fabrica din Trnava (Slovacia). "Nu poti sa lansezi o masina noua daca nu ai exemplare pe stoc", a declarat in acest sens unul dintre purtatorii de cuvant ai Citroen Slovacia.
Astfel, francezii au fost nevoiti sa amane lansarea modelului C3 Picasso din luna februarie in luna martie,Oprirea productiei la Trnava a avut loc in 8 ianuarie, o zi normala de lucru producand aici 850 de masini.
Reluarea discutiilor dintre Ucraina si Rusia si ajungerea la un acord in privinta reluarii circulatiei gazului natural spre Europa nu ar avea niciun efect imediat asupra fabricilor din Slovacia, guvernul din aceasta tara anuntand ca restrictiile privitoare la rationalizarea consumului vor ramane in picioare cel putin pana la sfarsitul lunii ianuarie.
Fabricile pe care Grupul Volkswagen le detine in Bratislava (uzina VW) si Gyor, Ungaria (uzina Audi) nu au fost afectate de lipsa gazului: "Nu utilizam foarte mult gaz natural in procesul de productie", a declarat Peter Lore, purtatorul de cuvant al marcii Audi in Ungaria.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)