Kia Picanto urmează să primească un facelift în Europa în perioada următoare, cel mai probabil până la sfârșitul acestui an.
Până atunci, actualizarea a sosit deja în Coreea de Sud, acolo unde hatchback-ul de oraș este comercializat cu numele Morning. Cel mai probabil, noutățile introduse pe varianta din statul de origine vor fi implementate, ca și până acum, și pe versiunea europeană.
Din punct de vedere al designului exterior, modelul de oraș al producătorului va oferi faruri LED, o serie de modificări la caroserie și evacuări false pe partea din spate.
Noutățile majore vor fi disponibile însă la interior, acolo unde Picanto facelift va beneficia de un ecran touch cu diagonala de 8 inch poziționat orizontal în partea centrală. În plus, Picanto facelift ar urma să includă și o serie de sisteme de asistență, printre care sistemul care permite păstrarea benzii de circulație, sistemul de frânare automată cu funcție de detecție a pietonilor sau monitorizarea unghiului mort.
Cel mai probabil, gama de motorizări va rămâne neschimbată.
Actualul Picanto poate fi achiziționat doar cu motoare pe benzină, și anume un litru de 67 CP, 1.2 MPI de 84 CP și un litru T-GDI de 100 CP.Anterior, oficialii Kia au anunțat că Picanto va avea, "mai devreme sau mai târziu", și o versiune electrică, însă aceasta va apărea cel mai devreme pe următoarea generație a modelului de oraș.
Puricoasa Picanto e una din favoritele ei (nu și a mea), pe lângă Fiat Panda (bleahh) și noul Hyundai i10.
...Dar, consternare -- când să devină și ea fană teste AM ca @Elvira-Lili-Irina-Adela-etc (dar fără ordin pe unitate), ia-le de unde nu-s !!!
Testele cu mașinuțele de segment A pomenite, evident. Pierdute se pare în tsunami-ul isteriei electrice, dar și în curs de abandonare de către majoritatea producătorilor europeni (nu și de coreeni însă, bravo lor.)
UE-managerii o dau cotită că A-urile nu le aduc destul profit.
Zic însă, ca să n-adorm: că nu doar oferta urmează cererea, ci și cererea e *modelată* insidios de fabricanți, dar și de presa auto.
Ontopic și (f.) subiectiv, Picanto e ok calitativ, dar cam scumă (13-15.000 € la noi) și prea îngustă (1,59 m) raportat la înălțimea de 1,49, iar farurile alea prelinse până-n parbriz îmi par manga-zdranga.
Poftim? Chiar are 1,59 m lățime? Până și puricele meu Fox are 1,66 lățime. Uou...
De acord cu cei care acuză hiper-umflarea unor clase (Clio-5 s-a... dospit la 1,80 m, ba și Swift e cam lat acum la 1,73 m), dar un minim de spațiu ar trebui păstrat, mai ales pe bancheta-spate.
Nu-s totuși de acord cu cei care susțin că segmentul A e bine-mersi, când tripleta VAG Up-Citigo-Mii devine exclusiv electrică, iar celălalt mini-trio e în curs de dispariție (Aygo-C1-108.)
Ba și Smart se electro-chinezărește, iar semi-eșecul Renault Twingo nu va avea nici el urmaș (decât, poate, electric.)
P.S. *Brazilianul* tău Fox merita și el un *sequel*, fie și doar fiindcă a fost un VW fiabil -- normal însă, fiind dn epoca *simplistă*, dar mai sănptoasă IMHO.