Una dintre cele mai curioase mașini de serie din industria auto actuală se lansează oficial în România. Este vorba de Range Rover Evoque Convertible, versiunea cabrio a celui mai vândut model din portofoliul mărcii britanice.
Prezentat în premieră mondială acum mai mult de un an, în toamna anului 2015, Evoque Convertible își propune să amestece două concepte care aparent sunt diametral opuse: aspectul practic al unui SUV și ideea aspirațională a unui cabriolet. Range Rover susține că modelul său este "un cabriolet pentru toate anotimpurile".
Evident, Range Rover Evoque Convertible are avantajul de a fi singur pe o nișă pe care nu a mai încercat-o până astăzi niciun alt constructor premium. De altfel, anteriorul SUV cabriolet lansat cu fast, Nissan Murano Cabrio (dedicat pieței din Statele Unite) nu a avut succesul scontat și este considerat un eșec de piață.
Plafon din pânză care se deschide în 18 secunde
Aşa cum sugerează şi numele, noul model păstrează caracteristicile estetice ale lui Range Rover Evoque, însă beneficiază de un plafon textil integral retractabil care se închide în 21 secunde şi se deschide în 18 secunde. Plafonul poate fi operat la viteze de cel mult 50 km/h şi oferă o izolaţie acustică similară cu cea a modelului de bază. Ca măsură de siguranţă, Land Rover a inclus un sistem prin care, în cazul unei rostogoliri, două protecții din aluminiu ţâşnesc în numai 90 de milisecunde din spatele tetierelor pentru a genera un spaţiu protector pentru pasageri.
Interiorul lui Evoque Convertible păstrează de asemenea caracterul de pe Evoque şi include conexiune la internet printr-un hotspot Wi-Fi şi compatibilitate cu sistemele Android Auto şi Apple CarPlay. Informaţiile acestora sunt afişate pe un ecran standard de 8" sau, opţional, pe un sistem InControl Info Touch Pro de 10.2". În portbagaj, pasagerii pot transporta bagaje de până la 251 de litri.
Prețuri și motorizări
Turbo care dezvoltă 240 CP și este disponibil de la un preț de plecare de 58.000 de euro. Noul Evoque Convertible poate fi comandat împreună cu trei motorizări disponibile în lista de prețuri. Cel mai accesibil este diesel-ul de 2.0 litri și 150 CP care în echipare de bază SE costă 54.154 de euro cu TVA inclus. Același motor este declinat într-o versiune de 180 de cai putere care pleacă de la un preț aflat 3000 de euro mai sus, în timp ce fanii motoarelor pe benzină se pot baza pe un 2.0
Mai multe informații tehnice despre cele trei versiuni de motorizare puteți găsi AICI.
Toate motorizările includ o transmisie automată cu nouă trepte de ultimă generație și sunt disponibile exclusiv în versiuni 4x4. Sistemul Terrain Response oferă moduri distincte de condus, în funcţie de teren: General, Noroi, Nisip, Macadam şi Zăpadă.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | SE | HSE |
2.0 Si4 4x4 | Benzină 240 CP |
Aut9 | 57.953 | 64.141 |
2.0 TD4 4x4 | Diesel 150 CP |
Aut9 | 54.145 | 60.333 |
2.0 TD4 4x4 | Diesel 180 CP |
Aut9 | 57.001 | 63.189 |
Dieselurile-s evident si mai grele (+277 kg vs. variantele normale TD), si mai anemice, dar cred ca se vor vinde-n draci, incluzind optionale cit pretul a 2-3 Logan-uri.
Posibil insa ca pe AM sa intre nu doar beizadele vexate, ci si fiintzele targetate de evoque Cabrio - mai clar, sotii / fiice / amante ale "creatorilor inventivi de plus-valoare".
decapotabilele trebuie sa fie sport, joase, cat mai usoare. asta e pe invers. :/