Land Rover Defender, iconicul off-roader britanic, va ieşi din scenă până la finalul anului curent, făcând loc unei ale generaţii. Până la apariţia acesteia, cei de la Financial Times anunţă că Jaguar Land Rover, compania care produce Defender, este în plin proces de căutare a unui sit de producţie pentru următoarea generaţie a modelului. Căutările britanicilor se concentrează pe Europa de Est şi sunt necesare din moment ce fabricile actuale din Regatul Unit sunt la capacitate maximă şi produsele acestora sunt încă la mare căutare între cumpărători. Tocmai de aceea, JLR a decis să inaugureze o nouă uzină, într-o ţară încă nespecificată, explică cei de la Financial Times. Potrivit surselor din cadrul companiei britanice, ţările în care ar putea fi construită noua fabrică Land Rover sunt Ungaria, Polonia, Cehia sau Slovacia.
România n-a ajuns pe "lista scurtă" a ţărilor în care ar putea fi construită noua fabrică Land Rover, dar motivele din spatele acestei decizii nu sunt precizate în materialul celor de la Financial Times. Cel mai probabil, infrastructura defectuoasă a ţării noastre este o problemă prea mare pentru englezi în raport cu avantajele aduse de salariul mediu mai mic al angajaţilor români în raport cu omologii lor din străinătate.
Oraşul Gyor din Ungaria, în apropierea căruia se află o fabrică Audi, este vehiculat de cei de la Financial Times drept cea mai probabilă alegere a constructorului britanic, deoarece acesta are acces la o infrastructură bine pusă la punct şi furnizorii din zonă au capacitatea să deservească şi alţi constructori. Fabrica Land Rover din Europa de Est ar putea să producă şi următoarea generaţie a lui Discovery, titrează Financial Times. La fel ca în cazul lui Defender, această decizie este legată de faptul că uzinele JLR din Regatul Unit sunt la capacitate maximă şi se pregătesc să lanseze noi modele în producţie. În plus, surse din cadrul companiei citate de Autocar anunţă şi o nouă colaborare cu austriecii de la Magna, care ar putea să fabrice un crossover de la Jaguar care să împartă platforma cu următoarea generaţie a lui Range Rover Evoque.Via Automotive News (înreg.) | Autocar
Ar avea pista de testare in spatele fabricii prin muntii distrusi de "prietenii" de la Schweighofer, iar livrarile sa se faca tot la poarta. Clientul, daca ii rezista Defenderu' pana la iesirea din tara, se poate declara multumit ca si-a cumparat o masina cu adevarat buna.
zic eu...
Geografic nici Romoania nu e in Europa de Est. Este in Europa Centrala.
Uite, acum daca autostrada A1 ar fi terminata (inclusiv sectorul Pitesti-Sibiu) poate land Rover se gandea la Campulung... cine stie...
voi ai aveti pe maghiari...nu e destula poluare?
n-are sens pentru ca refuzi sa citesti si partea a 2 a
pai iti dau dreptate...problema poluarii, dupa cum stii...de multe ori, ridica mari probleme cand e concentrata in zone restranse. Cat timp e mai rasfirata mai diluata se poate usor asimila iar influenta ei diminuata,
Cat timp vom avea poluarea concentrata in Ardeal vom avea numai necazuri. Si mai ales dupa '89 ca pana la anul cu pricina ne-am descurcat cu ea...da' asa...e ajutata si din vest.
2. In economie, pt a produce un bun, se tine cont de mai multi parametri:
a) produci unde vinzi
b) produci unde e ieftin (ai costuri mici)
c) produci unde ai resurse (materii prime)
d) produci unde exista cnow-how...
Asadar, o fabrica auto (care necesita o logistica importanta) teoretic ar trebui amplasata spre centrul tarii, de preferinta in Ardeal sau subcarpati (lume mai serioasa... oricat ar sarii ”sudistii” e un fapt evident... iar un investitor ia in calcul si asta), unde exista metode de transport, infrastructura, autostrada etc. (ioc)... unde exista resurse (tabla, subansamble etc...pt a nu fi transportate de la distanta), iar oameni de AUTO exista in zona Arges-Craiova (know-how)... deci nu e dizerabil sa amplasezi o fabrica la Nadlac deoarece nu ai mana de lucru, ar trebui supra instruiti si scoliti, nu exista traditie, nu exista cultura auto, subansamblele ar fi livrate cu costuri ridicate din cauza transportului (daca ar fi aduse sa presupunem din Ungaria iarasi ar fi costuri mai mari) etc... credeti ca Ford sau Renault au venit de prosti la Craiova si Mioveni? (pt profani era mai simplu sa construiasca de la zero in Arad sau Timisoara)
PS sunt oltean
@danny
Analiza ta "gelopolitica" este simplista si falsa. Turcia se afla mult mai la sud decat Romania si sta mult mai bine din punct de vedere economic nu doar in comparatie cu Romania cat si cu multe alte state membre UE. Asa ca faza aia cu nordul infloritor (daca tot te pricepi la geopolitica ar trebui sa stii ca modelul suedez da de ani buni semne de oboseala) si cu sudul sarac nu sta mereu in picioare.
Despre tiganii si infractorii din Romania care, vai doamne, terorizeaza mandrele state occidentale, tu ori n-ai trait acolo niciodata, ori te-ai uitat prea mult la televizor. Cersetorii romani sunt acolo pentru ca sunt tolerati si pentru ca unor politiceni occidentali le convine sa fie acolo. Expulzarea lor este mult mai simpla decat crezi tu, dar in lipsa acestor tigani cersetori, foarte multi politiceni care castiga locuri in parlamente centrale sau regionale perorand despre pericolul emigratie, nu ar mai avea obiectul campaniilor electrorale. Despre "infractionalitatea" romanilor...sa fim seriosi. Or mai fi tiganii nostrii ciorditori, or mai scoate cate o fetita la produs, or mai sparge cate o casa, insa, crede-ma, pe langa gruparile de albanezi, de rusi sau de ucrainieni, sunt ingerasi. Si inca ceva, apropo de "anumite mentalitati", de ce nu recunoastem ca Romania exporta si medici si ingineri si IT-isti, asa ca "faima asta" a neseriozitatii romanilor, cred ca este doar in mintea noastra sau ... a voastra ....
3. de acord cu ce spui in partea a doua... numai ca lumea este formata din episoade si episoade... daca albanezii sunt criminali in occident nu inseamna ca exista o scuza pt tigani ca sunt mai la ”ciupeala”... oricat ne batem noi in tara cu pumnul in piept cu drepturile emigrantilor, realitatea este ca occidentalii traiau linistiti iar acum sunt jegmaniti, viloati, escrocati, furati etc. de ai nostri... putem noi sa bagam capul in nisip oricat, insa factura vine la sfarsit: pe stadioane ne fac tigani, multi dintre noi se rusineaza sa recunoasca ca sunt romani, in schengen nu ne vor etc.