Land Rover prezintă un nou concept tehnologic: capota ”transparentă”
de Sebastian Toma
Miercuri, 09.04.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Land Rover lucrează la o tehnologie care-i va permite şoferului să vadă prin capotă cu ajutorul unui sistem de camere video, care îl va ajuta în off-road.
Esential2015este anul în care va debuta noua generaţie a lui Discovery.
Land Rover vrea să revoluţioneze off-road-ul cu o nouă tehnologie, care implică un sistem de camere video cu care şoferul poate vedea ce se află în faţa maşinii. Tehnologia este în versiune de concept pe modelul Discovery Vision şi foloseşte un parbriz cu Head-up Display drept afişaj pentru imaginile captate de camerele video. În cazul în care va ajunge în producţie, sistemul va fi util la urcarea rampelor pe teren accidentat, unde şoferul nu avea vizibilitate corespunzătoare în faţă. Mai mult decât atât, şoferului îi sunt afişate roţile din faţă prin intermediul sistemului, ceea ce îl ajută şi mai bine la ghidarea maşinii la urcarea rampelor cu înclinaţie mare.
Pe lângă sistemul de camere video, noua tehnologie de la Land Rover prezintă un parbriz "inteligent", care poate afişa imagini de înaltă rezoluţie fără a afecta vizibilitatea sticlei.
În prezent, sistemele de tip Head-up Display pot să afişeze imagini doar pe o porţiune mică a parbrizului. Directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Jaguar Land Rover, Wolfgang Epple, spune că sistemul va fi util şi în mediul urban.
Săgeata albă arată ce vede şoferul la urcarea unei rampe cu un off-roader convenţional. Zona albastră arată ce va vedea şoferul cu ajutorul noii tehnologii Land Rover.
Noua familie Discovery de la Land Rover ar putea să fie oferită alături de această tehnologie. Gama va debuta în 2015 şi va da naştere şi următorului Freelander. Cel mai probabil, tehnologia nouă de la Land Rover va fi disponibilă doar ca dotare opţională. Tehnologia ”capotei transparente” ar aduce un plus de ajutor pentru fanii Land Rover care îşi duc maşinile pe teren accidentat, eliminând necesitatea mutării privirii de la drum pentru a observa vitezometrul sau alte instrumente de bord, afişajul HUD integrat în parbriz prezentând şi asemenea informaţii.
Alta prostie - marca - acelor producatori multi care nu mai stiu ce sa mai scoata si la care restul populatiei pune "botul". Va spun eu ce sa faca - o masina care sa fie electrica cu autonomie de cel putin 500 km sa se poata lupta cu Tesla. Chiar asa greu este ca restul producatorilor sa ia masura si sa faca masini electrice ?
@syktasy
Am avut ocazia (dar nu si placerea, trebuie sa recunosc) sa conduc un Range Rover Sport (modelul anterior) si crede-ma ca vezi mult prea multa capota, mai multa decat ti-ai putea dori. As putea spune ca m-a socat vizibilitatea precara in fata masinii datorata designului. Asta in conditiile in care utilizez o masina de servici la care, cum zici si tu, aproape ca nu vezi capota, iar vizibilitatea "in nasul masinii" este excelenta. No, dar atunci ajungem sa comparam mere cu pere si o dam in altele... ;)
Adevarat graiesti. Si sa se incarce in max 10 min complet.
Am avut ocazia (dar nu si placerea, trebuie sa recunosc) sa conduc un Range Rover Sport (modelul anterior) si crede-ma ca vezi mult prea multa capota, mai multa decat ti-ai putea dori. As putea spune ca m-a socat vizibilitatea precara in fata masinii datorata designului. Asta in conditiile in care utilizez o masina de servici la care, cum zici si tu, aproape ca nu vezi capota, iar vizibilitatea "in nasul masinii" este excelenta. No, dar atunci ajungem sa comparam mere cu pere si o dam in altele... ;)