Land Rover va prezenta la standul său de la Salonul Auto de la Geneva o transmisie automată cu nouă trepte. Aceasta a fost realizată împreună cu nemţii de la ZF şi este dezvoltată special pentru motoare amplasate transversal. În ciuda faptului că are trei trepte în plus, unitatea este cu doar 6 milimetri mai lungă decât vechea transmisie automată cu şase trepte folosită în gama Land Rover şi este cu 7.5 kilograme mai uşoară decât unitatea pe care o înlocuieşte. Graţie numărului superior de trepte de viteză din dotare, Land Rover se va mândri cu modele mai eficiente, care vor oferi atât reprize mai bune, cât şi schimbări de treaptă mai line. Evoque este primul model din portofoliul Land Rover care va primi noua transmisie automată cu nouă trepte.
Un alt beneficiu al noii transmisii cu nouă trepte este raportul primei trepte de viteză, care este mai scăzut decât cel folosit de actuala unitate cu şase trepte, ceea ce ajută semnificativ în cazul rulării pe teren accidentat, la tractare şi la circulaţia în plan înclinat.
Transmisia automată cu nouă trepte realizată de ZF prezintă şi un sistem de schimbare adaptivă a treptelor, care este capabil să intuiască stilul de condus al şoferului şi să-şi schimbe algoritmul de schimbare a treptelor în funcţie de cum apasă şoferul acceleraţia. Adaptarea durează doar câteva secunde, spun cei de la Land Rover. ZF a prezentat transmisia sa automată cu nouă trepte la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011. La vremea aceea, nemţii anunţau că un model echipat cu această transmisie este cu 16% mai economic decât un model echivalent echipat cu o automată cu şase trepte la viteza de 120 km/h. Transmisia automată cu nouă trepte de la ZF suportă atât modele cu tracţiune faţă, cât şi modele cu tracţiune integrală, iar sistemele de propulsie hibride sunt şi ele suportate de această unitate.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Via LandRover
ar trebui sa scada nr de viteza pt ca motoarele sunt tot mai puternice si nu invers !
cutia cu 9 trepte functioneala la un regin de turatie mai mica in comparatie cu o cutie cu 6 rapoarte.....de exemplu........
la 120km/h in treapta a 6-a turatia motorului este undeva la 2400rpm......
la 120km/h in treapta a 9-a turatia motorului este undeva la 1500rpm.
deci o turatie mai mica a motorului un consum mai redus de carburant.....
nici mie nu prea imi place ideea sa am la dispozitie 9 viteze de schimbat(in modul manual).......insa ne vom obisnui nu avem ce face.....
Cred ca "unuia" mai de pe la noi, cu haur si lantzic la grumaz i-ar fi cam dificil daca ar fi si manuala. Dupa 5...."in ce schimb, fratioare? Ce urmeaza dupe 5? aaaa.....7? aaa......"
pentru ca e VW... :D
inchipuieste-ti 9 trepte de viteza (manuale) la o masina de raliu. Copilotul ar fi altceva decat copilot; va fi "selector manual treapta de viteza"