Land Rover a pregătit o serie de îmbunătăţiri pentru versiunile 2015 ale modelelor Range Rover şi Range Rover Sport. Ambele SUV-uri beneficiază acum de o gamă de motorizări revizuită.
Motorizări diesel şi benzină mai economice
Unitatea cu şase cilindri de 3.0 litri, regăsită sub indicativul TDV6 a abandonat tehnologia bi-turbo în schimbul unui singur turbocompresor. Puterea rămâne aceeaşi, 258 de cai şi 600 de Nm, însă consumul scade cu 8.5% în cazul lui Range Rover şi cu 5.7% în cazul lui Range Rover Sport.
Celălalt diesel bi-turbo, cel de pe versiunea SDV6, păstrează configuraţia dar devine ceva mai puternic pe Range Rover Sport: 14 cai putere şi 100 de Nm în plus. Totalul: 306 cai putere şi 700 de Nm. Economia de carburant este estimată la 7%.
Şi benzinarul V6 de 3.0 litri de pe versiunea SCV6 a devenit ceva mai economic: cu 1.9% mai exact. Puterea şi cuplul au rămas însă aceleaşi: 340 de cai şi 450 de Nm.
Pilot automat pentru off-road
Modificări importante şi pe lista de tehnologii.
Ambele SUV-uri beneficiază de un head-up display, care proiectează pe parbriz informaţii importante despre viteză, poziţia levierului schimbătorului de viteză, navigaţie, cruise control şi semne de circulaţie.cruise control pentru teren accidentat, care funcţionează până la 30 de km/h şi poate oferi un nivel maxim de tracţiune. Sistemul preia din sarcinile şoferului atunci când acesta se confruntă cu pante abrupte sau zone cu aderenţă redusă. Acesta rămâne doar cu ghidarea volanului, în timp ce dozarea optimă a resurselor către roţi se face inteligent, prin ATPC.
Pe lista sistemelor revoluţionare apare însă şi All-Terrain Progress Control (ATPC), care permite şoferului să aleagă viteza dorită în mediul off-road fără a mai fi nevoit să controleze maşina. Este de fapt unPilotul automat pentru off-road este disponibil cu sistemul Terrain Response 2 şi poate fi comandat pe ambele modele, însă doar alături de motorizările TDV6, SCV6 şi V8 supercharged.
Funcţionarea sistemului All-Terrain Progress Control este explicată cel mai bine în filmul următor.
Comentarii (2)