Land Rover Discovery 4 Armoured - soluţia blindată pentru fanii 4x4

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 21.12.2010
Land Rover a lansat astăzi versiunea Armoured a noului Discovery 4. SUV-ul britanic adoptă un blindaj puternic şi un motor V8 de 5.0 litri.

Esential

375 de cai putere dezvoltă motorul V8 instalat de Land Rover pe noul Discovery 4 Armoured.

Land Rover anunţă astăzi introducerea versiunii blindate a modelului Discovery 4. Noul model oferă aceeaşi capabilitate în off-road, combinată cu o protecţie de invidiat. Botezat Discovery 4 Armoured, modelul a fost dezvoltat de Land Rover împreună cu nume mari din industrie, recunoscute pentru experienţa lor în blindarea vehiculelor.

Rodul acestei colaborări este destinat organizaţiilor de securitate, oamenilor de afaceri care activează în zone cu risc şi bineînţeles agenţiilor guvernamentale de pază şi protecţie.

Deşi diferenţele între modelul de serie şi cel Armoured sunt foarte discrete, versiunea prezintă protecţie balistică în conformitate cu normele europene FB6 şi BR6. De asemenea, maşina poate oferi protecţie şi împotriva unei încărcături explozibile de 15 kilograme TNT, detonată în apropiere. Podeaua a fost modificată pentru a face faţă exploziei a două grenade de mână DM51.

Exceptând aceste modificări operate pentru a creşte nivelul de siguranţă, Discovery 4 Armoured primeşte suspensie pneumatică, suspensii revizuite, bare anti-ruliu ceva mai mari şi discuri de frână performante, semnate de Alcon.

Nu lipsesc sistemele de siguranţă clasice, regăsite şi pe versiunea standard.

Sub capotă Land Rover a instalat un motor V8 pe benzină, de 5.0 litri şi 375 de cai putere, care ia locul unui V6 turbo-diesel de 2.7 litri, folosit pe vechiul model. Asociat unei cutii automate cu şase rapoarte, propulsorul cu opt cilindri ajută noul Discovery 4 Armoured să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în 10.6 secunde. 

via | globalmotors

Comentarii (4)

  • pentru fanii 4x4 ?
    "este destinat organizaţiilor de securitate, oamenilor de afaceri care activează în zone cu risc şi bineînţeles agenţiilor guvernamentale de pază şi protecţie"

    Nu sunt sigur cati din cei de mai sus sunt fani 4x4. Pe de alta parte, oricum Land Rover tinteste spre zona premium, ceea ce este pacat. Candva acest brand era o referinta in materie de 4x4.
    7 1
  • Victor
    @BBB
    Mai Discovery este un off roader,are tot ce ii trebuie,CV cu cursa scurta,reductor,2 dif.blocabile,sasiu,poate ca i-ar trebuii niste punti rigide dar sistemul Terrain Response isi face datoria destul de bine,acum cei de la Automarket vorbesc numai in clisee cum ar fii legatura dintre fanii 4X4 si SUV-ul britanic,in primul rand Discovery nu este un SUV,SUV-uri sunt altele X5,Q7,ML,Outlander,Duster,Murano,Veracruz samd.Aceste este un off roader intra in categoria Range Rover,Toyota Land Cruiser/Land Cruiser V8,Nissan Patrol,Mitsubishi Pajero,Mercedes G,Ford Expedition,Lada Niva,GMC Yukon/Chevrolet Tahoe,Jeep Wrangler,Land Rover Defender ,Iveco Masiff dar din pacate multe din aceste masini deosebite au zilele numarate si vor impartasi soarta altor legende cum ar fii Hummer H1,Aro,primele generatii ale Jeep Grand Cheroocke samd.De exemplu pentr viitoarea generatie a GMC Yukon/Chevy Tahoe exista sansa sa fie doar niste imense SUV-uri,fara sasiu,suspensii heavy duty,reductor,diferentiale blocabile la fel intamplanduse si cu Mitsubishi Pajero care conform unor declaratii ale oficialilor marcii daca va pastra capabilitaiile in teren ale actualei generatii nu va mai atinge valorile de consum pe care le ating masinile competitiei(X5,Chiu Septe),si astfel va renunta la unele din dotarile care il fac off roader cel mai probabil la sasiu,dar este posibil sa renunte si la diferentialul blocabil spate..viitoarea generatie a Range Rover va impartasii aceiasi platforma cu Jaguar XJ..ridicol..o legenda a off road ului trasformata intr-un combi inaltat..poate ca va fii dotat cu reductor ca o amintire a gloriei de alta data,Lada Niva va iesii din productie si nu stiu cat vor mai rezista alte masini cum sunt Mercedes G(masina care este batjocorita de tot felul de necunoscatori prin versiunea G55 AMG..masina cu garda la sol coborata,suspensie sport,CV cu cursa lunga,jante de 20 si alte tampenii care in teren ii anuleaza genialul sistem de tractiune cu 3 diferentiale blocabile si o fac comparabila cu un X6 de cocalari), Wrangler,Defender si altele.
    Cea ce cauzeaza acest fapt este ignoranta si prostia celor care isi cumpara masini cu care sa se faleasca dar care nu au habar despre fenomenul auto...isi iau imitatii de masini de teren..toate SUV-urile asta sunt IMITATII!!masini facute sa arate de teren dar de la care proprietarii le cer sa fie economice,rapide si confortbabile ca un turism,lucru imposibil de ralizat in schimb aceste masini imbina dezavantajele unui SUV cu cele ale unui turism,sa nu ne imaginam ca vreo pitipoanca combinata cu vreun cocalar cu bani are habar ce este ala fenomen auto si de unde provine si de ce s-a apucat sa sparga zeci de mii de euro pt o masina inalta..si nu pt o masina normala,un turism de toate felurile care la randul lor pentru ce eu fost ele proiectate sunt masini exceptionale care merita tot respectul unui iubitor de masini.
    Multe din aceste off-roadere care inca se mai afla in productie vor iesii pur si simplu din productie,altele vor devenii SUV-uri,dar o parte vor pastra unele abilitati de off-road devenind SUV-uri cu abilitati in teren accidentat cum sunt Mercedes GL,VW Touareg,actualul Jeep Grand Cheroocke,deci vor renunta la sasiu in favoarea unei caroserii autoportante si la suspensiile de teren insa pastrand o CV cu cursa scurta,reductor si 2 diferentiale blocabile,pana la urma cu asta va trebuii sa ne multumim,aceste masini nu vor fi la fel de bune in teren precum predecesoarele lor dar aste e..trebuie sa suportam prostia gloatei pentru care se face masini.
    7 2
  • Masina ideala pt. un turist ratacit in Transnistria!
    3 0
  • @victor
    Pajero
    Respect pt. comentariul tau extrem de pertinent! Din pacate ai dreptate! Sunt off-roadere veritabile(ex. Pajero cu reductor in doua trepte si diferential central si spate blocabile) ce vor iesi discret dar demn la pensie! Nu cred ca o tzoapa cu Q7 stie ce-i ala reductor, insa e cool, fansy si trendy sa ai sub fundulet asa o magaoaie inutila si hidoasa!
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru