Land Rover este una din puținele mărci care încă nu are niciun model electric în gamă. Acest lucru urmează să se schimbe foarte curând odată cu lansarea noului Range Rover electric în acest an. În schimb, unul din modelele care nu va primi prea curând o asemenea versiune este Defender.
Într-un interviu pentru publicația britanică Autocar, Lennard Hoornik, directorul comercial al grupului JLR, a precizat că platforma pe care este construit actualul Defender nu poate fi adaptată pentru a integra un propulsor electric.
„Electrificarea actualei mașini L663 [numele de cod al lui Defender], pe a sa platformă D7x, nu este ceea ce ne dorim”, a declarat Hoornik. „Modelul L663 este extraordinar în ceea ce face și avem deja o versiune hibridă cu încărcare la priză, însă nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie”, a mai adăugat acesta.
Cu alte cuvinte, actualul Land Rover Defender va fi oferit doar cu motorizări termice și hibride până la sfârșitul producției.
Abia după ce va fi lansată următoarea generație a modelului de teren va fi lansată și o versiune electrică.Grupul JLR s-a angajat să lanseze versiuni electrice pentru toate modelele Land Rover, ale căror nume sunt acum mărci de sine stătătoare. Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery.
via Autocar
Luciditate? LOL, vezi ca ai ratat partea in care se mentioneaza ca actuala platforma nu prea permite lansarea unei versiuni electrice.
La fel cum Automarket a ratat afirmatia: "We have said that we will make an electric production model for each of our new brands [Range Rover, Defender, Discovery and Jaguar] and remain committed to that".
Deci da, da luciditatea pe-afara la JLR.
"Grupul JLR s-a angajat să lanseze versiuni electrice pentru toate modelele Land Rover, ale căror nume sunt acum mărci de sine stătătoare. Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery."
Ți-a trecut prin cap că a fost mentinută voluntar platforma dedicata exclusiv motoarelor cu combustie interna pentru a nu altera in niciun fel spiritul Defender ?
Ce zici, au dreptul sa opteze si pentru o astfel de strategie ?!?
"nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie"
vs
fluturasi si albinute
"pentru a nu altera in niciun fel spiritul (sic!) Defender"
Hai nu ma innebuni. Deci faza cu "nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie” e doar asa, de ochii lumii, nu?
PS: Care "platforma dedicata exclusiv motoarelor cu combustie interna"? Aia pe care a fost montata un sistem PHEV?
Revenind iar la "luciditatea Land Rover", noul Range Rover Electric, ala de o sa se lanseze acum, in 2025, unde o sa se incadreze? Tot la "luciditatea Land Rover"? Dar afirmatia "Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery"?
@TiberiuSafta,
Greseala mea. Imi cer scuze.
Nu mai departe de acum 2 ani erau mai toti cu farfurii zburatoare in cap si electrificau pana si tomberoanele cu tot cu pisicile din ele. Acum, dau din colt in colt, că să vedem, dacă putem, o să incercăm sa considerăm și tot așa. Toti mari vizionari.
On-topic:
Defenderul nu poate fi electrificat decat cu o platforma separata. Avand in vedere ca vechiul Defender a stat in productie zeci de ani cu schimbari minime o eventuala versiune electrica nu cred ca vine mai devreme de 2035.