Planurile de restructurare gândite de Sergio Marchionne pentru Grupul Fiat anunţă un viitor sumbru pentru brandul Lancia. Potrivit oficialului italian, în următorii doi ani, gama Lancia va mai include un singur model: mini-ul Ypsilon. Treptat, toate celelalte modele vor fi eliminate.
Se pare însă că italienii grăbesc acest proces de decantare, pregătind deja pensionarea unor modele importante. Primul pe listă este actualul Delta, pregătit să debarce din corabia italiană la finalul acestui an. Decizia a venit după ce oficialii au realizat că rezultatele comerciale europene Lancia au scăzut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.
De asemenea, fără o generaţie nouă pentru Delta, previziunile continuă să fie sumbre. Surse din interiorul companiei susţin că după ce Delta va spune adio pieţei, el va fi urmat în 2015 şi de Voyager.
Tot anul viitor, Grupul Fiat va mai da o şansă modelului Ypsilon, care va primi un facelift. Ultimele previziuni ale grupului italian anunţă 80.000 de maşini Lancia şi Chrysler vândute în Europa până în 2018. Este o ţintă deloc ambiţioasă, având în vedere că anul trecut doar Lancia a vândut 75.000 de unităţi.
Marchionne priveşte însă cu scepticism evoluţia celor două branduri în Europa, după ce un obiectiv mai vechi a eşuat anul acesta: 300.000 de exemplare vândute în 2014.
Pacat de Lancia!
Era doar un Bravo mai putuluit...
Pacat de Lancia! UN brand cu o istorie magnifica a fost pusa pe butuci...
Oricum daca este sa ne raportam la nivelul nostru nu este nici o pierdere. Deoarece in maxim 2 ani nu o sa ne permitem nici macar o motorizare de 1.400. Sa platesti la aproape 30 ani peste 2.000lei asigurarea la un Logan mi se pare imens. Eu care ma feream de impozit de 800lei la 2.500 si ziceam ca este mult. Si din anul asta RCA-ul va mai creste cu 10-20% deoarece guvernul infiinteaza o noua organizatie care vor evalua pagubele si va fi platita tot din buzunarul nostru.
Ce are din spiritul Lancia un muscle car american(Thema), ce are din spiritul Lancia un sedan ieftin, urat si mediocru american(Flavia)
Concernul Fiat are ghinionul de a concentra numai marci cu foarte multa personalitate si istorie, marci pe care nu le poti trata asa cum tratezi VW sau Skoda, findca nu pot avea aceiasi clienti pe care Skoda, VW, Dacia, Toyota, Kia ii au.
@Suleyman Da, e jenant ca intr-o tara UE ca nici macar un Logan sa nu fie ceva accesibil pentru 60-70% din populatie. Insa adevarul e ca situatia economica actuala e data de ce s-a intamplat in ultimii 25 de ani sau de ce nu s-a intamplat mai precis. Romania e doar o piata de desfaceri si romanii suntem o natie de vanzatori care muncim cu salariul minim pe cartea de munca sau chiar fara carte de munca. Nu producem nimic...ca deh, asa a fost clasa noastra politica de "capabila", comparand cu ce au facut fostii parteneri din Pactul de la Varsovia.
Vad ca 3 tolomaci au dat unlike si nu vad de ce...in fine, nu te pui cu p0rstii :-)
Daca in Italia vezi o Lancia la 3 stradute, in conditiile in care acolo una din trei masini e FIAT, este mai mult decat firesc ca in Romania sa le vezi foarte rara.
Ai dreptate, putini ar cumpara o Lancia noua. Insa de ce oare? In primul rand pentru ca este un Bravo cosmetizat si in al doilea rand pentru ca marcii asteie, de cativa ani buni i se canta prohodul! De ce ar cumpara cineva un brand despre care stie ca nu va mai exista, exceptand situatia in care vrea sa o lase mostenire la copii si s-o transforme aia in masina de epoca?
cineva din Asia, poate Europa............... sa vina primul cumparator pentru marca si o sa vedeti cum sergio baga bani in ea.
de ce nu face un fel de gama DS de la Citroen ?
Avea la nivelul anului 2008 leduri de zi si tot spatele cu led in standard (pozitie, frana, semnalizare) asta ca sa nu mai vorbim ca Thesis-ul avea spate led din 2002 cand Mercedes inca mai infileta becuri incandescente pe spatele S-class-ului de 70 de mii de euro.
Delta nu avea nici un motor aspirat, toate fiind turbo.
Motorizari: 1.4 turbo benzina 120 sau 150 cai, 1.8 turbo 200 cai 320 Nm@1400 rpm, 1.6 diesel 105 sau 120 CP, 1.9 biturbo diesel 189 cai. 2.0 diesel 170 CP.
Comparati dotarile si motorizarile astea cu orice hatchback actual (fara GTI-uri, RS-uri sau FR-uri) si vedeti pe unde sunt actualele modele.
Am avut Lancia si sper sa imi permit sa imi iau un Thesis in viitor ca a doua masina, strict de placere si plimbare, pentru felul unic si elegant in care arata.
Nu stiu vreo alta masina in momentul de fata care sa arate atat de elegant si cochet.
Pacat de Lancia dar daca nu se vinde, mai bine sa se restranga atat cat e sustenabila.
Felicitari! Esti un om care isi urmeaza visul iar vorba aia conform careia "Good things come to those who wait", ti le va confirma!