Lancia este unul dintre cele mai cunoscute nume din raliuri, având o istorie foarte bogată în WRC (Campionatul Mondial de Raliuri). Totuși, de mulți ani nu am mai auzit de producătorul italian în astfel de competiții. Totuși, aceștia au lansat modelul Ypsilon Rally 4 HF, o versiune dedicată sporturilor cu motor, inspirată de o temă retro și bazată pe noul model subcompact al brandului.
Comenzile pentru noul model de raliu, în valoare de 74.500 de euro, au fost recent dechise. Această mașină a fost dezvoltată cu ajutorul legendei raliurilor italiene, Miki Biasion, care a câștigat Campionatul Mondial de Raliuri în 1988 și 1989 la volanul unui Integrale. În același timp, acesta a fost implicat și la dezvoltarea lui Ypsilon electric, care va fi disponibil în Europa începând cu primăvara anului 2025.
Ambele versiuni au roți motrice pe puntea față și sunt bazate pe aceeași platformă pe care o regăsim la Peugeot 208 și Opel Corsa. Totuși, Rally 4 folosește un motor turbo de 1.2 litri care dezvoltă 209 cai putere, iar viitorul model de stradă va fi propulsat de un motor electric de 276 de cai.
Motorul pe combustie își trimite puterea către roțile din față printr-o cutie de viteze manuală cu 5 trepte și un diferențial cu alunecare limitată.
Lancia nu a dezvăluit încă cifrele de performanță pentru modelul de competiție, care a fost testat pe circuitul de la Balocco.
Totuși, Lancia susține că varianta electrică va avea un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.8 secunde. Rally 4 poartă numele categoriei în care este destinat să concureze. În același timp, Lancia găzduiește și Trofeo Lancia Rally, care va avea loc la 6 evenimente din Campionatul Italian de Raliuri 2025.
Astfel, vor fi puse în joc premii în valoare de 300.000 de euro, iar câștigătorul va avea oportunitatea de a pilota Ypsilon Rally 4 HF oficial al echipei Lancia Corse HF în Campionatul European de Raliuri din 2026.
via Lancia
Comentarii (0)