Lancia Delta facelift
Aşteptat să ajungă pe piaţă în ianuarie 2014, noul Delta facelift va beneficia de praguri laterale noi şi spoilere vopsite în culorile caroseriei. Interiorul nu a scăpat nici el neatins, Lancia pregătind şi aici o serie de materiale noi, o echipare mai bogată şi plastic lucios sau mat.
Gama de motorizări va rămâne neschimbată şi va include un motor Multijet de 1.6 litri diesel, disponibil în mai multe variante de putere, una de 105 şi una de 120 cai putere. Nu va lipsi nici versiunea cu GPL de 1.4 litri şi 120 cai putere.
Lancia Voyager S
Alături de noul Delta, Lancia va expune la standul său de la Frankfurt şi Voyager S, descris ca fiind un monovolum urban, personalizat cu elemente elegante pentru un aer sofisticat. Dincolo de numele nou, modelul este de fapt un Chrysler Town & Country S, echipat cu o grilă frontală neagră, lucioasă, şi jante din aliaj, de asemenea negre, cu dimensiuni de 17 inch.
Interiorul este personalizat şi el cu logo-ul S embosat la nivelul scaunelor, cu tapiţerie din piele şi plastic lucios.
Noul Voyager S poate fi echipat cu motorul Pentastar V6 de 3.6 litri, capabil să dezvolte 283 de cai putere. Pentru cei care preferă dieselul, Lancia promite şi un turbodiesel de 178 de cai putere.
Maxim 1% din masinile vandute vor fi echipate cu acest motor.
In Europa nu merge decat diesel. Accizele aplicate la carburanti sunt mari, si daca mai pui si un consum mare, iti dau multe zerouri la rulare. Un consum mediu de 20% in conditiile in care benzina e 1.5 euro in medie iti da un cost de 30 de euro pe suta. cu alte cuvinte pentru o vacanta iti trebuie minim 500 euro pentru benzina.
Iar daca zici ca nah .. iti permiti .. ai bani, ajungi sa te intrebi de ce sa platesti combustibilul dublu fata de un diesel care o sa-ti dea senzatii de similare.
Ce e in capul lor??? Si iarasi nu inteleg ce cauta un motor de origine americana de 2.7 litri si 180 de cai pe o masina vanduta sub sigla fiat/alfa/lancia cand grupul fiat are niste motoare exceptionale cu multe generatii/iteratii la activ cum ar fi 1.9 si 2.4 jtd, cel din urma avand ~200 cai, ambele arhisuficiente pentru masina asta. Pe langa astea mai este si cel de 2.0 mai nou sau incredibilul 1.9 biturbo, ambele foarte potente.
Inteleg ca e un model american proiectat pentru piata americana, dar daca tot faci un efort sa-l omologhezi si sa-l aduci prin europa, da-i o MINIMA sansa.
Voyager in configuratia actuala nu are nici o sansa in fata unei reputatii si motorizari ca a modelului Sharan de exemplu. O masina de familie nu are nevoie de 300 de cai.
Habar nu ai ce costuri implica sa pui o motorizare diesel europeana pe un model 100% american, si, ca sa iti raspund si la ultima afirmatie: Voyager se vinde MULT mai bine decat sharan.
Dar sa vedem cat de mult isi merita banii!
Sa ne amintim si de Henri Toivonen.... pentru ca monstrii sacrii de care vorbeai, nu mor atunci cand se coboara in mormant, ci atunci cand se coboara in uitare.