Lamborghini va lansa prima sa mașină electrică până la finalul deceniului curent. Conform declarațiilor oferite de Stephan Winkelmann, CEO-ul mărcii italiene, anul lansării pentru aceasta va fi 2027 sau în 2028. Nu se cunosc mai multe informații despre viitoarea mașină electrică Lamborghini, însă, vor fi lansate mai multe modele electrificate în viitorul apropiat.
Gama de automobile Lamborghini va fi alcătuită din patru modele. Două dintre acestea vor fi mașini exotice sport, iar celelalte două vor fi mașini “ceva mai versatile”, așa cum a declarat Winkelmann. În cea din urmă categorie se vor încadra, probabil, a doua generație Urus, precum și un model complet nou, despre care Winkelmann a spus doar că va avea două uși.
În interviul acordat pentru Yahoo Finance, Winkelmann a mai adăugat că mașinile sale exotice sport vor primi versiuni plug-in hybrid înainte de lansarea noului model electric. Pe lângă asta, el și-a exprimat și speranța că producția de motoare cu ardere internă va fi prelungită pe baza utilizării de combustibili sintetici.
Cu privire la acest capitol, Winkelmann a declarat: “Legislatorul ne va spune ce vom avea voie să facem după 2030. emisii de CO2. Dacă poate fi distribuit în cantități mari, vom putea să alimentăm mașinile noastre exotice. Aceasta este, așadar, o oportunitate pe care o păstrăm deschisă. Nu trebuie să ne hotărâm acum, deoarece acest tip de combustibil nu este prezent oriunde. Nu știm dacă va fi dezvoltat la un nivel acceptabil pentru noi.”.
Pe de altă parte, sperăm că va exista o oportunitate pentru combustibilul sintetic – care este neutru înÎn încheiere, acesta a mai adăugat că 2021 va fi un an record pentru Lamborghini, atât la capitolul vânzări, cât și la încasări. Într-adevăr, Lamborghini a înregistrat o creștere de 23% în intervalul ianuarie-septembrie față de aceeași perioadă a anului trecut.
via Carscoops
Tinerii nascuti dupa 2000 nu mai sunt interesati de hypercars. Am vazut un comparativ intre un Ferrari si un Rimac. Ferrari a luat-o sus. Daca mi-as permite as lua Ferrari. Rimac niciodata. De fapt as lua cu ochii inchisi o MX-5 inainte sa iau un Rimac, chiar daca ar fi la acelasi pret. Cred ca cei din generatia mea ar face preponderent la fel. Motoarele cu combustie au un suflet care naste pasiune. Masinutzele cu baterii? Niciodata. Sunt exclusiv apanajul "utilului", al "deplasarii in liniste", cu grija pentru orice in afara de placerea individului. Sunt gadgeturi, nu masini. De altfel seful Tesla isi plaseaza compania ca una de tehnologii, nu auto. Tehnologia nu are suflet si nu are cum sa incante sufletul. E prin definitie rece si fara nuante. Te ajuta, iti face viata mai usoara, fara indoiala, dar ramane un obiect neinsufletit.
PS: cum suna "Stephan Winkelmann CEO Lamborghini"... Awwww mama! :))))
Iar e-amatorii să nu jubileze, căci sigur nu se va contura etosul Global la care visează ei curgându-le balele. Va exista o singură (mega)corporaţie (cel mai adecvat nume ar fi: e-powered Autonomous Wheeled Boxes Inc.), iar ei vor fi nişte mecanisme cibernetice (cu aparenţă umanoidă) mobile, atâta tot.
Ah, da, “delicateţi” tot vor exista, dar exclusiv rezervate deliciului “cremei”, recte limuzine pentru stăpâni şi bolizi pentru cerberi. Cam asta a vrut să ne transmită profeticul “Total Recall” (1990).
asadar egoism in stare pura...bravo @PMC, ti-ai dat arama pe fata, mai elocvent nici ca se putea. sa-ti naruiesti toata pledoaria de ani de zile pro termice cu doar o singura propozitie...aplauze, e de darwin awards.
eu nu inteleg totusi, ce e gresit in atitudinea de a te comporta cu grija fata de orice in jurul tau, de a fi "considerate" cum zice englezu'.
si inca ceva...daca masina e un lucru in care iti cauti placerea si ajungi sa personifici ICE-ul atribuindu-i suflet, atunci hedonismul tau e cel putin dubios, ca sa nu zic mai mult, dar ma rog ...fiecare cu ciudateniile lui
Da, toate. Chiar şi zgomot motor care acum este.... digital şi nu real... dar este mult mai distractiv şi plăcut.
Vedeţi suita de oameni impresionaţi de Porsche Taycan electric
Mai reciteste de vreo 10 ori (sau de cate ori e nevoie ca sa intelegi si tu) apoi hai si spune-ne unde ai vazut tu cuvantul "gresit". Nu e gresit sa iti plangi in pumni de mila planetei. Esti liber s-o faci.
Insa mie nu poate sa mi se rupa de planeta, desi EU am dreptate. Pai nu se poate. Pentru ca vii tu sa imi spui ce pot si ce nu pot sa fac. Tu si alde astia ca tine. Ce pot sa cumpar si ce nu. Ce si cat pot sa mananc si ce nu. Ce pot sa imbrac si ce nu. Ce POT SA VORBESC, SI CE NU.
Asta e diferenta dintre cei de dreapta, asa ca mine, si stângacii, asa ca tine. Noi incapem de voi. Voi nu incapeti de nimeni. Mie nu mi-a trecut niciodata prin cap sa interzic masinutzele cu baterii. Voi insa?, tu, edikkk si mai sunt cativa p'aici? Voua nu va ajung palmele sa aplaudati ca focile orice masura de anulare a preferintelor mele. "Din grija". Din grija pentru mediu, pentru sanate, pentru Zeul Sigurantei, pentru alte asemenea "binefaceri" inventate. Pentru "binele comun". Probabil ca esti prea tanar sa stii cine in istoria recenta ne obligau pe toti sa fim fericiti, sa dansam si sa vorbim asa cum doreau ei. Sa fim fericiti asa cum voiau ei. Fericirea tuturor era normată. Cu norme de la partid. Se dadea ordin: -Fiti fericiti! Fir-ati ai dreacu! Comunistii au fost primii ecologisti. In caz ca nu stiai. Desi e istorie recenta.
Asta faceti voi, trepadusii, activistii, guralivii. Nu aveti niciun scop si nicio noima in viata, asa ca va gasiti tot soiul de teme si de țeluri pe toate gardurile. Si va apucati si luptati cu ardoare pentru ele. Ca sa simtiti si voi ca aveti o menire in lumea asta.
Spuneam ca nu am dorit si nu doresc sa dispara EVurile. Ba dimpotriva! De multe ori am spus: e bine sa existe variante. Sa poata fiecare sa isi ia ce doreste, oferta diversa inseamna optiuni mai multe si preturi mai mici pentru noi toti. Voi insa? NU! Sa se interzica! Ca_cancer! Ca moarte! Ca copilashii! Si alte balarii preluate din presa si de pe te miri unde.
Nu, masinile noastre nu sunt de vina pentru incalzirea globala aka schimbarile climatice. Astea sunt prostii indrugate de tot felul de "experti" de zeci si zeci de ani. Si unii mai slabi de inger pun botu'. Din pacate, multi oameni de bine fac rau din naivitate, neatentie si lene. Lenea cu care se lasa pe mana statului, a "expertilor". Lenea de a gandi cu propriul dovleac. Cetatenii nu vor libertate in mod firesc. Isi doresc pe cineva care sa aiba grija de ei. Libertatea presupune implicare, harnicie, dedicatie, atentie, o lupta continua, zi de zi. E infinit mai usor sa delegi toate astea in mana unei institutii. Desi istoric vorbind, statul nu a avut niciodata grija de cetatean.
Sunt uimit de “inocența” și de ipocrizia cu care unii văd poluare doar din industria auto și doar la motoarele clasice.
Dacă un produs este util și eficient va fi cumpărat și folosit… dacă nu, nu!
Unii dintre noi (in funcție de vârsta, nevoi, posibilități sau chiar și mofturi) am avut mai multe mașini și in cazul meu poate sa vina oricine sa-mi spună ca o electrica este ce am nevoie… pe bune??? eu știu ce vreau și este hotărârea mea sa aleg din ce este disponibil și in același timp respect hotărârea fiecăruia sau chiar mai mult nu am nici o pare pentru ca nu este treaba mea, nu am nici un drept moral sa judec alegerile celorlalți sau sa vorbesc despre ele.
Maşinile EV şi PHEV au 34% din vânzări maşini noi
Hibride non plugin 16%
(Aşa zise electrificate depăşeşc 50% )
motorină 16%
benzină 33%
Cu alte cuvinte plugin bat benzinarele, iar hibride non plugin bat diesel
Cu alte cuvinte electricul începe să fie majoritar în Germania, acum în noiembrie 2021 s-a trecut graniţa de la termice la electrice / electrificate
Este un început