Lamborghini Urus va tripla producţia mărcii italiene supersport

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Luni, 23.04.2012
Lamborghini spune că Urus va tripla producţia şi că peste 50% din exemplarele acestui model vor fi vândute în Statele Unite ale Americii.

Lamborghini Urus - sau LB736, cum este numit intern - va fi un model extrem de important pentru constructorul din Sant'Agata Bolognese. Sub atenta conducere a grupului Volkswagen, Lamborghini speră ca acest model să tripleze producţia. La această oră gama Lamborghini se compune doar din modelele supersport Aventador şi Gallardo.

Italienii căutau de mult un al treilea model pentru a mări vânzările. Multă vreme s-a crezut că Lamborghini va introduce în producţia de serie un model performant cu patru portiere bazat pe conceptul Estoque din 2008, însă s-a decis ca viitorul mărcii să fie bazat pe un model SUV performant. Ce-i drept, acest gen de modele s-a dovedit a fi de succes. Porsche este poate cel mai bun exemplu, Cayenne salvând practic marca din Stuttgart şi devenind cel mai bine vândut model din gamă. Mai nou, chiar şi Bentley şi-a anunţat intenţiile de a intra în zona SUV-urilor prin intermediul conceptului EXP 9 F prezentat la Salonul auto de la Geneva. 

Preşedintele şi CEO-ul Lamborghini, Stephan Winkelmann spune că piaţa actuală pentru modele supersport cu două portiere şi puteri de peste 400 CP merge bine acum, dar că previzionează un viitor declin. Urus va pune Lamborghini la adăpost de acest lucru.

Cel mai probabil, SUV-ul Lamborghini va ajunge în producţia de serie undeva în 2015 şi va fi propulsat de un motor V8 twin-turbo plus un sistem hibrid. Puterea totală va fi undeva în jur de 600 CP. Un Lamborghini Urus de serie va costa undeva peste 200.000 dolari, se vor produce probabil cam 3.000 de unităţi pe an, iar peste 50% din producţie va fi vândută în Statele Unite ale Americii, a mai spus Winkelmann. 

Via | autoblog

Comentarii (14)

  • Urus
    pe cat de ciudat este modelu pe atat de interesant.......
    imi pare rau ca va ajunge pe maini gresite(ma refer la oameni care va cumpara masina...)
    pt. ca in trecut Lamborghini si Ferrari erau cumparate pt. performanta si stilul lor unic(supercar)
    in ziua de azi toti cocalari isi cumpara asemenea masini nu fascinati de masina in sine ci pt. ca 'asa se cere'
    sunt multi in bucuresti care au Gallardo da nu isi permit sa mearga la spalatorie cu masina mai bine sio spala de la fantana arteziana in mijlocu strazi.....nau bani de restaurant da merg la supermarket in spate si cer 3 mici sau o shaorma.........mizerie de oameni.......
    in ziua de azi BANII inseamna totul.........
    ultimele 2 branduri auto care au ramas fidele istorie de-a lungul timpului sunt Ferrari si Rolls.........aceste compani sper ca se vor concentra doar pe ce stiu sa faca nu cum dicteaza BANUL....... sport si lux
    15 20
  • eustache
    sunt curios in ce categorie te clasezi tu?pt tine un om cu succes in viata este un gunoi indiferent daca a muncit sau nu pt averea pe care o are.
    Daca ti se pare ca ferrari a ramas fidel istoriei te invit sa citesti pe google (how ferrari spins)
    24 3
  • speram noi degeaba
    Scrisesem initial un mesaj cu cateva exemple frumoase dar devenea prea lung si l-am anulat :)

    Ideea este ca masinile s-au fabricat din prima zi astfel incat sa se vanda bine. Producatorul are doar marginal mandria ca este capabil sa faca ceva special. Scopul lui este sa aduca bani multi in firma.

    Iar clientul...ce procent din proprietarii de 4x4 fac trasee, ce procent din posesorii de modele super sport le duc pe circuit?

    Modelul e putin cam exagerat dar totusi dezirabil. Mie imi place.
    8 1
  • @eustache
    fiecare cu parerea lor........
    4 6
  • pardon
    cu parerea lui.....
    6 4
  • AndreiRN
    Succes
    Multe vb dar putin spus?
    Si care este problema unui asa model?
    Eu sunt convins ca au intarziat si trebuia sa apara mai demult pe piata?
    Sunt foarte multi care fac peste $100.000 pe an asa ca pretul nu ar fi o problema pt ei.
    1 0
  • @eustache...ai sarit prea sus; tzenu (cu care nu sunt intodeauna deacord si imi vine cateodata sa-i replic mai dur) a specificat destul de clar: cei ce isi cumpara masina de masina dar de spalat si-o spala la cismeaua in mijlocu' ulitei.

    Din nefericire (cel putin la noi) procentul cu greutate ce detine astfel de masini il reprezinta exact mizeriile de oameni. Cati dintre cei ce isi castiga cu transpiratie banutzu isi permite o masina mai acatarii?

    Pe de alta parte astfel de masini sunt destinate unei elite (elite financiare) indiferent prin ce metoda s-au asezat unii peste altii gologanii in buzunaru' norocosului.

    Cu parere de rau in schimb nu pot observa ca industria auto prea se muleaza pe cererea consumatorului. Nu e rau in principiu dar parca marii constructori prea fac compromisuri de design de imagine, de calitate etc. Traiesc, asa, cu impresia ca acum 10-20 de ani ceea ce iesea pe portile unei fabrici de genu ferari, lambo, etc era in principal, viziunea acelei companii (sau al sefului - vezi Enzo Ferarri) iar rezultatul intotdeauna uimea pamantenii. Dar acum....hmmm...a facut Porsche SUV, clar urmeaza Lambo (cum altfel decat cu acelasi design specific lambo) si nu e nici surpriza sa vina si Bentley cu un SUV cu mutra de vaca dusa la monta. Totul devine o telenovela auto...

    parerea mea
    8 4
  • ...
    e groaznic de urata masina asta...
    3 7
  • Urus vs. Ursus
    Oare eu sunt singurul care citeste Ursus de fiecare data cand vede Urus?
    10 0
  • Retrovizoare?
    Are camere in loc de oglinzile retrovizoare sau ce-s piticaniile alea in loc de oglinzi?
    1 0
  • @bere
    depinde....de cate beri ai la "bord"
    2 0
  • lambo
    daca vreau Lamborghini de teren imi iau tractor nu urus :P
    5 0
  • foarte tare..
    nu pot sa ma abtin cu faza :"Bentley cu un SUV cu mutra de vaca dusa la monta" :))))))))) foarte tare, niciodata nu am putut sa ma gandesc la o asemenea comparatie, dar se apropie :))
    1 2
  • Pot spune ca masina asta nu se va descurca bine pe teren accidentat. Cauciucurile cu balonaj mic nu sunt bune pe teren acidentat sau de teren in general. Nici nu stiu cat e bie se descurca o masina cu astfel de cauciucuri si jante pe macadam. Daca va intra in productie trebuie sa fie diferita pentru ca altfel se vor trezi ca nu li se mai vinde masina dupa comenzile initiale.

    @eustache
    Te simti? Ce vorbesti frate? Stii macar ce scrie in articolul "How Ferrari Spins"? Adevarul este ca mai toti idiotii care vor sa se dea mari iau un SUV si asta ar putea fi ultima moda pentru cocalarii aia in viitor. Recent Ferrari au lansat Ferrari FF care se distanteaza de traditie insa in rest...au cam mentinut-o. Oricum Ferrari nu s-a distantat atat de mult de traditie cum a facut-o Lamborghini. Mentionez ca Lamborghini LM002 a fost o masina de teren adevarata, nu un SUV (un SUV este un compromis comercial, cauta daca vrei). Era bazat pe un proiect de masina militara al celor de la Lamborghini si la vremea aceea a fost un mare risc. Pot spune ca ce fac cei de la Ferrari o fac si cei de la Porsche sau cei de la Chevrolet (cu Corvette). Faza este ca au facut-o de mult timp cu totii.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru