Una dintre ultimele mărci auto rămase fără un SUV în ogradă, Lamborghini, va primi o astfel de configuraţie de caroserie pe un model în 2016. Informaţia vine din partea lui Rupert Stadler, directorul Audi, care susţine într-un interviu că modelul care se va baza pe conceptul Urus va rămâne fidel principiilor dinamice şi estetice care caracterizează restul modelelor sportive Lamborghini.
Conform înaltului oficial al grupului VW, viitorul SUV Lamborghini va fi construit pe o versiunea nouă a platformei MLB, cea pe care vor fi asamblate, de altfel, şi viitoarele generaţii ale modelelor Porsche Cayenne, Audi Q7 şi VW Touareg. La capitolul tehnic, SUV-ul mărcii din Sant'Agata va păstra caracteristicile şi motoarele de top ale fraţilor săi de grup, însă se va remarca prin design, prin proporţii, prin atitudinea sportivă şi mai ales printr-o mai bună adaptare a platformei la cererile sportive ale unui astfel de model.
Astfel, inginerii mărcii vor folosi la construcţia sa îndeosebi materiale uşoare, precum aluminiul sau fibra de carbon, în timp ce interiorul va fi unul în care nu va face rabat de la calitate în nicio privinţă. Drept urmare, preţul modelului Lamborghini va fi sensibil mai mare decât cel al fraţilor de grup. Conform unor informaţii publicate anul trecut de revista britanică Autocar, preţul la care va ajunge un exemplar al SUV-ului se va ridica la 170.000 de euro.Vă reamintim faptul că prototipul Lamborghini Urus a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Beijing în primăvara anului trecut. Proiectul Urus a fost considerat de oficialii lamborghini prioritar în faţa proiectului Estoque, din care ar fi trebuit să fie dezvoltat un sedan cu patru uşi şi cu motor amplasat frontal.
via Motori
Asa este...LM parca se numea. Nu vad nimic rau in faptul ca vor lansa un SUV.
@mda
Probabil nu ai aflat ca Lambo produce printre cele mai bune tractoare din lume de ceva timp.
Ce a scos Lamborghini in anii 80 era cu totul alt concept. Dar la fel de bine Lamborghini a experimentat si tractoare. Nu inseamna ca ar fi normal sa aiba acum asa ceva in gama. E numai vina Volkswagen ce doreste sa distruga spiritul Lamborghini de dragul banilor.
In ziua de azi orice firma trebuie sa faca profit cu orcie pret altfel dispare de pe piata. Faptul ca un anume tip ge caroserie isi va face aparitia in gama de modele ale unei marci de prestigiu, nu cred ca mai conteaza atata timp cat e de lux sau premium. Daca ar fi anuntat ca vor produce modele low cost atunci da. as fi inteles...atat timp cat va produce un SUV de lux nu vad unde e problema de imagine.
Poate nu va plca SUV-urile si de aceea nu ati vrea unul in gama Ferrari sau Lamborghini. Dar sunt unii care nu vor masini sport dar le place marca. Asa ca trebuie sa aiba ce alege. In locul lor as fi scos pana acum o limuzina si un SUV.
A, si stiti ce mi se pare straniu, ba chiar ma pufneste rasul? SUV-ul este nespecific lui Lambo, dar, chiar si asa, Urus tot arata mai "smecher" decat ceilalti patru frati ai sai din VAG :D
Dar e de inteles, Porsche, la fel ca si Lamborghini, a fost inghitit de capcaunul hraparet cu 7 capete...
E ca si cum un director de banca s-ar face cersetor, pe motiv ca i-ar aduce, pe buna dreptate, mai multi bani decat salariul.
Sau daca s-ar lasa vreun Tiriac de afaceri si ar angaja oameni sa jefuiasca banci, sa fure tablouri sau sa dea in cap la oameni. Cu siguranta ar face mai multi bani, si fara atata munca.
Pana si prostituatele sau starletele de filme deocheate fac mult mai multi bani decat femeile normale.
Bani gramada se pot face oricand, apeland la instinctele animalice ale omului.
Problema e cat de moral ii faci...sau daca se mai pune problema moralitatii in ziua de azi.
Faptul ca Lamborghini producea tractoare nu e un motiv de rusine, chiar deloc, dar asta n-are nici o legatura cu perversiunea de fata.
Iar LM002 a fost un prototip militar esuat, de care Lambo a vrut sa profite putin in civil ca sa nu-si vada banii risipiti in aer.
Lambo inseamna, ca si Ferrari, esenta sportivitatii italienesti. Asta pana sa-si vare VAG coada "profitabila". Atat de avansat a fost varatul asta, incat n-au fost in stare sa le faca o cutie automata sportiva la nivel de Lambo, umbla cu o robotizata depasita de suratele ei supersportive. Iar faptul ca sunt animate de cam aceleasi motoare ca la Audi...ce sa mai zic.
Poate vinde cat Dacia, daca mai vin si cu "abomination" asta in program, din punct de vedere strict al imaginii se dilueaza grav.
Citez ,,de azi.
''Faptul ca Lamborghini producea tractoare nu e un motiv de rusine''
Inca mai produce tractoare. De lux chiar.
Ai dreptate in felul tau...dar cum am mai scris si sus, o sa fie un SUV de lux nu low cost. Asa ca nu e rusinos si nu ii strica imaginea. E ca si cum un director de banca se angajaza director in paralel la un producator de sosete dar de lux. Care e problema...nu ii strica imaginea ca sunt de lux. Chiar daca sunt niste banale sosete. Asa si cu Lambo....e un SUV nu o masina eleganta sau frumoasa ca una sport sau limuzina dar e de lux.
@Countach, Ferrari si-a "alterat" si el traditionalismul prin lansarea lui FF, un model hatch back si 4X4. Asta nu se pune?
@dan, poate nu stii sau nu-ti aduci aminte, dar Lamborghini inainte de era VW avea o calitate a asamblarii abismala. Ergonomia era departe de orice realitate iar masinile ramaneau in drum din cele mai hilare motive. Un ambreiaj nu te tinea mai mult de 8-10000 km, partea electrica era sub orice critica iar ca si tinuta de drum, in afara circuitelor era un cosmar. Daca vroiaia sa faci o mega-decolare de la semafor trebuia sa fii expert, altfel te trezeai cu ambreiajul ars in mijlocul drumului si in rasetele celor de pe margine. Odata cu preluarea de catre Audi si implicit VW, calitatea interioarelor si a finisajelor a crescut radical. La fel ca si fiabilitatea din toate punctele de vedere.
Motoare VW? Poate nu stiai ca motorul V10 de pe R8 e de provenienta Lamborghini, cu modificarile aferente. Lambo la momentul preluarii de VW era pe butuci tocmai din cauza geniului italian fara pic de suport practic. Mie unul imi place foarte mult ce vad ca iese astazi de pe portile de la Sant'Agata Bolognese, atat estetic cat si tehnic, performante, ergonomie samd.
Cat despre eterna dezbatere cat e de moral un SUV Lambo, Bentley, Porsche, etc, eu stau deoparte. Sunt lucruri mult mai importante de rezolvat decat sa-mi dau cu parerea despre ce face firma X sau Y. Daca imi place cumpar, daca nu, nu. End of story. Mai bine ma intreb cat e de moral sa cumpar o masina asiatica in conditiile in care piata europeana sau americana are zeci de oferte la acelasi pret (sau mai bun), iar firmele noastre de la care sute de mii de oameni isi castiga painea zilnica se inchid sau isi reduc activitatea din cauza invaziei orientale.
Citez ,,iar firmele noastre de la care sute de mii de oameni isi castiga painea zilnica se inchid sau isi reduc activitatea din cauza invaziei orientale.''
Nu din cauza lor sufera firmele europene/americane ci din cauza lor ca nu stiu sa isi faca clientii mmultumiti. Daca asiaticii sunt mai buni la unele capitole lumea prefera o masina asiatica sau altceva de la ei.
FF-ul, mie cel putin, mi se pare un pas genial al calutului cabrat. Se aliniaza, cu decenta, trendului current fara sa dilueze prea mult renumele marcii. De fapt, abia daca-l dilueaza, avand in vedere ca nu-i nici pe departe primul shooting break din istoria Ferrari. Nu imparte platforme sau motoare cu nici o monstruozitate din grupul Fiat recent stapan peste Chrysler. Si-au dat seama ca ar fi o mare magarie sa se prostitueze asa, ba chiar cred ca nici macar n-au luat in considerare o solutie de genul asta.
N-am zis ca motoarele Audi ar fi proaste, departe de mine gandul, dar totusi, parca nu se cade sa-i arunci principalului concurent al Ferrari un motor de pe un combi, fie el si RS. Iar de aici si pana la a tranti pe viitorul Urus un TDI de pe Touareg nu mai e decat un pas.
Fiabilitatea o puteau imbunatati si in alt fel, plus ca masinile supersport n-au fost niciodata fiabile, vezi multiplele cazuri de Ferrari arse, spre ex. Sa vorbesti de ergonomie si fiabilitate la masini supersport e ca si cum ai reprosa unei bunici ca nu e in stare sa bata recordul la maraton. Conteaza, pana la urma, cat de buna e mancarea pe care o face, asa cum la o supersportiva conteaza senzatiile, sportivitatea, 'obraznicia'.
Aia cu succesul masinilor asiatice ar fi bine sa dea de gandit europenilor ca ar cam trebui sa se readapteze. Sa-ti dea rusinica niste coreeni care nici macar nu aduc masini de la ei, ci le fabrica fix in curtea ta din spate, devine putin jenant, dupa parerea mea. Si nu mi se pare atat de imoral sa tii la banii tai, munciti de tine, si sa nu-i arunci pe fereastra doar pt ca te-a apucat nationalismul. E o piata globala, cine se adpateaza castiga, cine nu, dispare. Nu-i frumos, dar e competitiv.