Lamborghini Urus: SUV-ul Lambo se lansează în versiune de serie în 2016

de Mircea Meșter
Vineri, 22.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini va avea un SUV de serie în maxim trei ani. Aceasta este promisiunea directorului Audi, Rupert Stadler, care susţine că noul model va fi construit pe o platformă complet nouă care va fi împrumuată şi de viitoarele Cayenne, Q7 şi Touareg.

Una dintre ultimele mărci auto rămase fără un SUV în ogradă, Lamborghini, va primi o astfel de configuraţie de caroserie pe un model în 2016. Informaţia vine din partea lui Rupert Stadler, directorul Audi, care susţine într-un interviu că modelul care se va baza pe conceptul Urus va rămâne fidel principiilor dinamice şi estetice care caracterizează restul modelelor sportive Lamborghini.

Conform înaltului oficial al grupului VW, viitorul SUV Lamborghini va fi construit pe o versiunea nouă a platformei MLB, cea pe care vor fi asamblate, de altfel, şi viitoarele generaţii ale modelelor Porsche Cayenne, Audi Q7 şi VW Touareg. La capitolul tehnic, SUV-ul mărcii din Sant'Agata va păstra caracteristicile şi motoarele de top ale fraţilor săi de grup, însă se va remarca prin design, prin proporţii, prin atitudinea sportivă şi mai ales printr-o mai bună adaptare a platformei la cererile sportive ale unui astfel de model.

Urmareste Automarket
Astfel, inginerii mărcii vor folosi la construcţia sa îndeosebi materiale uşoare, precum aluminiul sau fibra de carbon, în timp ce interiorul va fi unul în care nu va face rabat de la calitate în nicio privinţă.
Drept urmare, preţul modelului Lamborghini va fi sensibil mai mare decât cel al fraţilor de grup. Conform unor informaţii publicate anul trecut de revista britanică Autocar, preţul la care va ajunge un exemplar al SUV-ului se va ridica la 170.000 de euro.

Vă reamintim faptul că prototipul Lamborghini Urus a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Beijing în primăvara anului trecut. Proiectul Urus a fost considerat de oficialii lamborghini prioritar în faţa proiectului Estoque, din care ar fi trebuit să fie dezvoltat un sedan cu patru uşi şi cu motor amplasat frontal.

via Motori

Comentarii (21)

  • O aberatie in stil Volkswagen AG !
    51 27
  • @mda, Lambo a mai avut un SUV cu mult timp inainte de a fi preluati de VW, deci nu e o noutate pentru ei, si nici o aberatie a VW.
    17 37
  • Adrian
    @zarnesteanu
    Asa este...LM parca se numea. Nu vad nimic rau in faptul ca vor lansa un SUV.
    @mda
    Probabil nu ai aflat ca Lambo produce printre cele mai bune tractoare din lume de ceva timp.
    21 32
  • @zarnesteanu
    Ce SUV visezi? Notiunea de SUV a aparut in 1997 odata cu Mercedes ML , iar Lamborghini a fost preluat de VAG in 1998.

    Ce a scos Lamborghini in anii 80 era cu totul alt concept. Dar la fel de bine Lamborghini a experimentat si tractoare. Nu inseamna ca ar fi normal sa aiba acum asa ceva in gama. E numai vina Volkswagen ce doreste sa distruga spiritul Lamborghini de dragul banilor.
    40 21
  • @@zarnasteanu
    Bai cand va aud c-a distrus VW, ce-a distrus? Lamborghini era in faliment cand a fost preluat, Bugatti la fel si chiar si asa VAG pierde bani cu aceasta marca exotica, cu Lamborghini castiga dar tu intelegi ca orice produs trebuie SA ADUCA BANI??? Nu mai merge cu detinerea de marci falimentare sa fie acolo doar sa piarda bani, Lamborghni n-a mai avut SUV dar a avut un model de teren extravagant. Aia care nu inteleg aceste realitati vor falimenta, nu te salveaza nici spiritul si nici vorbele in vant, te slaveaza doar vanzarile, vinzi existi, nu dai faliment.
    27 28
  • Countach
    Stai linistit ca si Ferrari aduce bani, dar nu si-a murdarit / injosit atat de mult pentru ei. Diferenta e ca Ferrari e detinut de italieni, iar Lamborghini de nemti fara scrupule.
    37 22
  • @Countach
    Baiatu, Ferrari daca nu avea in spate decenii la rand pe Fiat era in faliment de mult, si chiar si asa a avut perioade lungi in care Fiat a pierdut bani la greu cu ei, de ceva ani merg foarte bine, dar daca ramaneau singuri nu rezistau, ar fi fost preluati de cineva, norocul lor s-a chemat Fiat. Tu ai idee cate miliarde a pierdut Fiat pana sa fie Ferrari profitabil? Produce bani acum, dar mare parte dintre pierderi nu vor fi recuperate niciodata, asta daca vorbesti doar de bani, in rest e bine ca exista o marca ca Ferrari, nimic de zis.
    26 29
  • Adrian
    @cei de mai sus.
    In ziua de azi orice firma trebuie sa faca profit cu orcie pret altfel dispare de pe piata. Faptul ca un anume tip ge caroserie isi va face aparitia in gama de modele ale unei marci de prestigiu, nu cred ca mai conteaza atata timp cat e de lux sau premium. Daca ar fi anuntat ca vor produce modele low cost atunci da. as fi inteles...atat timp cat va produce un SUV de lux nu vad unde e problema de imagine.
    Poate nu va plca SUV-urile si de aceea nu ati vrea unul in gama Ferrari sau Lamborghini. Dar sunt unii care nu vor masini sport dar le place marca. Asa ca trebuie sa aiba ce alege. In locul lor as fi scos pana acum o limuzina si un SUV.
    21 27
  • @Adrian
    E o diferenta intre o marca sport premium precum BMW sau Infiniti si o marca exclusivista de sportive pur-sange. Conceptul de SUV contravine ideii de sportivitate pura si dauneaza imaginii Lamborghini.
    31 17
  • Sergiu
    @Countach Cauta pe google "how ferarri spins" sa vezi cat de mult s-au putut injosii.
    6 20
  • inexorabil
    Da, da, nu trebuie sa ignoram factorul pecuniar, dar oare n-ar fi suficiente atatea SUV-uri pe o singura platforma si in cadrul aceluiasi concern ?! Ma refer inclusiv la GM, ca sa nu-mi impute nimeni vreun subiectivism inchipuit. Dar nu ma mira nimic, fiindca minunatul concept initial de off-road s-a mutat treptat si in corpore in mediul......urban, unde "bizoneala" de zi cu zi isi cere vartos drepturile, indiferent pe ce paralela sau meridian......
    A, si stiti ce mi se pare straniu, ba chiar ma pufneste rasul? SUV-ul este nespecific lui Lambo, dar, chiar si asa, Urus tot arata mai "smecher" decat ceilalti patru frati ai sai din VAG :D
    6 21
  • E ca la Porsche, daca fac Cayennul, nu inseamna ca nu mai fac 911, sau ca il fac prost. Eu m-as bucura sa se vanda bine Urus, ca sa poate exista lamborghini cat mai mult, chiar si sub VAG.
    14 18
  • jonelu
    un fel de porsche cayenne mai de fitza. La o prima impresie.
    4 16
  • Pai cine a zis ca Porsche Cayenne e un semn de normalitate in lumea asta bolnava ? Nu este.

    Dar e de inteles, Porsche, la fel ca si Lamborghini, a fost inghitit de capcaunul hraparet cu 7 capete...
    23 13
  • Asta cu "adusul banilor" pe mine, unul, incepe sa ma scoata din sarite.
    E ca si cum un director de banca s-ar face cersetor, pe motiv ca i-ar aduce, pe buna dreptate, mai multi bani decat salariul.
    Sau daca s-ar lasa vreun Tiriac de afaceri si ar angaja oameni sa jefuiasca banci, sa fure tablouri sau sa dea in cap la oameni. Cu siguranta ar face mai multi bani, si fara atata munca.
    Pana si prostituatele sau starletele de filme deocheate fac mult mai multi bani decat femeile normale.
    Bani gramada se pot face oricand, apeland la instinctele animalice ale omului.
    Problema e cat de moral ii faci...sau daca se mai pune problema moralitatii in ziua de azi.
    Faptul ca Lamborghini producea tractoare nu e un motiv de rusine, chiar deloc, dar asta n-are nici o legatura cu perversiunea de fata.
    Iar LM002 a fost un prototip militar esuat, de care Lambo a vrut sa profite putin in civil ca sa nu-si vada banii risipiti in aer.
    Lambo inseamna, ca si Ferrari, esenta sportivitatii italienesti. Asta pana sa-si vare VAG coada "profitabila". Atat de avansat a fost varatul asta, incat n-au fost in stare sa le faca o cutie automata sportiva la nivel de Lambo, umbla cu o robotizata depasita de suratele ei supersportive. Iar faptul ca sunt animate de cam aceleasi motoare ca la Audi...ce sa mai zic.
    Poate vinde cat Dacia, daca mai vin si cu "abomination" asta in program, din punct de vedere strict al imaginii se dilueaza grav.
    15 6
  • Adrian
    @dan
    Citez ,,de azi.
    ''Faptul ca Lamborghini producea tractoare nu e un motiv de rusine''
    Inca mai produce tractoare. De lux chiar.
    Ai dreptate in felul tau...dar cum am mai scris si sus, o sa fie un SUV de lux nu low cost. Asa ca nu e rusinos si nu ii strica imaginea. E ca si cum un director de banca se angajaza director in paralel la un producator de sosete dar de lux. Care e problema...nu ii strica imaginea ca sunt de lux. Chiar daca sunt niste banale sosete. Asa si cu Lambo....e un SUV nu o masina eleganta sau frumoasa ca una sport sau limuzina dar e de lux.
    3 9
  • RIP Lambo
    Masina asta-i penibila. La fel si cei care sustin ca-i justificata si frumoasa.
    9 8
  • @@zarnesteanu, Notiunea de SUV a fost introdusa destul de curand. Daca ea nu exista in anii 80 cand Lamborghini a construit LM002 asta nu inseamna ca masina aia n-a fost un SUV.

    @Countach, Ferrari si-a "alterat" si el traditionalismul prin lansarea lui FF, un model hatch back si 4X4. Asta nu se pune?

    @dan, poate nu stii sau nu-ti aduci aminte, dar Lamborghini inainte de era VW avea o calitate a asamblarii abismala. Ergonomia era departe de orice realitate iar masinile ramaneau in drum din cele mai hilare motive. Un ambreiaj nu te tinea mai mult de 8-10000 km, partea electrica era sub orice critica iar ca si tinuta de drum, in afara circuitelor era un cosmar. Daca vroiaia sa faci o mega-decolare de la semafor trebuia sa fii expert, altfel te trezeai cu ambreiajul ars in mijlocul drumului si in rasetele celor de pe margine. Odata cu preluarea de catre Audi si implicit VW, calitatea interioarelor si a finisajelor a crescut radical. La fel ca si fiabilitatea din toate punctele de vedere.

    Motoare VW? Poate nu stiai ca motorul V10 de pe R8 e de provenienta Lamborghini, cu modificarile aferente. Lambo la momentul preluarii de VW era pe butuci tocmai din cauza geniului italian fara pic de suport practic. Mie unul imi place foarte mult ce vad ca iese astazi de pe portile de la Sant'Agata Bolognese, atat estetic cat si tehnic, performante, ergonomie samd.

    Cat despre eterna dezbatere cat e de moral un SUV Lambo, Bentley, Porsche, etc, eu stau deoparte. Sunt lucruri mult mai importante de rezolvat decat sa-mi dau cu parerea despre ce face firma X sau Y. Daca imi place cumpar, daca nu, nu. End of story. Mai bine ma intreb cat e de moral sa cumpar o masina asiatica in conditiile in care piata europeana sau americana are zeci de oferte la acelasi pret (sau mai bun), iar firmele noastre de la care sute de mii de oameni isi castiga painea zilnica se inchid sau isi reduc activitatea din cauza invaziei orientale.
    3 8
  • Adrian
    @zarnesteanu
    Citez ,,iar firmele noastre de la care sute de mii de oameni isi castiga painea zilnica se inchid sau isi reduc activitatea din cauza invaziei orientale.''
    Nu din cauza lor sufera firmele europene/americane ci din cauza lor ca nu stiu sa isi faca clientii mmultumiti. Daca asiaticii sunt mai buni la unele capitole lumea prefera o masina asiatica sau altceva de la ei.
    1 4
  • sad news
    Bentley in Bratislava, Lamborghini cu un "vapor" ... what's next?
    3 4
  • @zarnesteanu
    FF-ul, mie cel putin, mi se pare un pas genial al calutului cabrat. Se aliniaza, cu decenta, trendului current fara sa dilueze prea mult renumele marcii. De fapt, abia daca-l dilueaza, avand in vedere ca nu-i nici pe departe primul shooting break din istoria Ferrari. Nu imparte platforme sau motoare cu nici o monstruozitate din grupul Fiat recent stapan peste Chrysler. Si-au dat seama ca ar fi o mare magarie sa se prostitueze asa, ba chiar cred ca nici macar n-au luat in considerare o solutie de genul asta.
    N-am zis ca motoarele Audi ar fi proaste, departe de mine gandul, dar totusi, parca nu se cade sa-i arunci principalului concurent al Ferrari un motor de pe un combi, fie el si RS. Iar de aici si pana la a tranti pe viitorul Urus un TDI de pe Touareg nu mai e decat un pas.
    Fiabilitatea o puteau imbunatati si in alt fel, plus ca masinile supersport n-au fost niciodata fiabile, vezi multiplele cazuri de Ferrari arse, spre ex. Sa vorbesti de ergonomie si fiabilitate la masini supersport e ca si cum ai reprosa unei bunici ca nu e in stare sa bata recordul la maraton. Conteaza, pana la urma, cat de buna e mancarea pe care o face, asa cum la o supersportiva conteaza senzatiile, sportivitatea, 'obraznicia'.
    Aia cu succesul masinilor asiatice ar fi bine sa dea de gandit europenilor ca ar cam trebui sa se readapteze. Sa-ti dea rusinica niste coreeni care nici macar nu aduc masini de la ei, ci le fabrica fix in curtea ta din spate, devine putin jenant, dupa parerea mea. Si nu mi se pare atat de imoral sa tii la banii tai, munciti de tine, si sa nu-i arunci pe fereastra doar pt ca te-a apucat nationalismul. E o piata globala, cine se adpateaza castiga, cine nu, dispare. Nu-i frumos, dar e competitiv.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru