Lamborghini emite o rechemare pentru modelul Urus deoarece capota ar putea să se deschidă sau să se desprindă de mașină. Rechemarea, care include modelele Urus Performante și Urus S din 2023-2024, afectează 2.133 de vehicule, dar producătorul auto crede că doar două procente dintre acestea au defectul respectiv.
Problema constă în niturile de prindere ale zăvorului capotei. Lamborghini a descoperit că știfturile nitului care fixează zăvorul de vehicul pot avea o deformare insuficientă din cauza unui proces de fabricație inconsistent la un furnizor.
La viteze de peste 150 km/h, problema ar putea permite formarea unor mici goluri între capotă și bara de protecție frontală. Fluxul de aer crescut poate suprasolicita mecanismul de închidere, cauzând defectarea acestuia. Capota ar putea să se retragă brusc, obstrucționând vederea șoferului și deteriorând parbrizul.
De asemenea, capota ar putea să se detașeze complet de mașină, reprezentând un pericol pentru ceilalți participanți la trafic.
Lamborghini a aflat pentru prima dată de o problemă potențială în august anul trecut.A primit două cereri de garanție în Europa legate de capota și aripa lui Urus fiind aliniate incorect, așa că a lansat o investigație împreună cu furnizorul. Producătorul auto nu a putut găsi alte cazuri suplimentare și a colaborat cu furnizorul său pentru a îmbunătăți procesul de fabricație.
În februarie, un Urus din Indonezia a suferit o detașare completă a capotei la viteză mare. Lamborghini a lansat o altă anchetă și a descoperit știfturile nitului defect ale zăvorului.
Lamborghini va începe să notifice clienții afectați la sfârșitul lunii iunie și începutul lunii iulie. Le va indica proprietarilor să își ducă mașinile la reprezentanță pentru o inspectare. Furnizorul a început să construiască piese mai robuste pentru Lamborghini la începutul lunii februarie.
Mai ales ca vorbim despre modele scumpe si cu pretentii sportive.
Diversitatea în schimb este o problemă mare care costa enorm.
Știu că-i utopic, dar pentru a scădea prețul un producător care produce să zicem 2 mil de mașini/an ar trebui să producă maxim 8 modele, atunci ar fi cu totul altă poveste.
Dar in condițiile actuale costurile care nu se regăsesc efectiv în produs (acreditări, dezvoltare, managementul componentelor și al furnizorilor, marketing etc) au un impact foarte mare în prețul produsului.
Cred ca doar în China un astfel de scenariu ar fi posibil și într-o oarecare măsură se întâmplă acolo.