Lamborghini Urus: rechemare în service din cauza capotei care se poate detașa la viteze mari

de Silvian Irimia
Joi, 23.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini a emis o rechemare în service pentru modelele Urus Performante și Urus S, din cauza capotei care se poate detașa la viteze de peste 150 de km/h.

Lamborghini emite o rechemare pentru modelul Urus deoarece capota ar putea să se deschidă sau să se desprindă de mașină. Rechemarea, care include modelele Urus Performante și Urus S din 2023-2024, afectează 2.133 de vehicule, dar producătorul auto crede că doar două procente dintre acestea au defectul respectiv.

Problema constă în niturile de prindere ale zăvorului capotei. Lamborghini a descoperit că știfturile nitului care fixează zăvorul de vehicul pot avea o deformare insuficientă din cauza unui proces de fabricație inconsistent la un furnizor.

La viteze de peste 150 km/h, problema ar putea permite formarea unor mici goluri între capotă și bara de protecție frontală. Fluxul de aer crescut poate suprasolicita mecanismul de închidere, cauzând defectarea acestuia. Capota ar putea să se retragă brusc, obstrucționând vederea șoferului și deteriorând parbrizul.

De asemenea, capota ar putea să se detașeze complet de mașină, reprezentând un pericol pentru ceilalți participanți la trafic.

Lamborghini a aflat pentru prima dată de o problemă potențială în august anul trecut.

A primit două cereri de garanție în Europa legate de capota și aripa lui Urus fiind aliniate incorect, așa că a lansat o investigație împreună cu furnizorul. Producătorul auto nu a putut găsi alte cazuri suplimentare și a colaborat cu furnizorul său pentru a îmbunătăți procesul de fabricație.

În februarie, un Urus din Indonezia a suferit o detașare completă a capotei la viteză mare. Lamborghini a lansat o altă anchetă și a descoperit știfturile nitului defect ale zăvorului.

Lamborghini va începe să notifice clienții afectați la sfârșitul lunii iunie și începutul lunii iulie. Le va indica proprietarilor să își ducă mașinile la reprezentanță pentru o inspectare. Furnizorul a început să construiască piese mai robuste pentru Lamborghini la începutul lunii februarie.

Comentarii (3)

  • Diana Șosoacă
    Automobilele actuale, putine ce-i drept, care au zăvorul capotei langa stergatoare/parbriz iar balamalele capotei motor montate, pe cale de consecinta, in proximitatea blocurilor optice frontale, nu se confrunta cu aceasta problema, nici la viteze deșănțate.
    0 0
  • Mașinile din ziua de azi sunt mai proaste decat jucariile chinezesti.
    Mai ales ca vorbim despre modele scumpe si cu pretentii sportive.
    2 1
  • Ajung la fundul sacului indiferent de “nume” și pun presiune pe furnizori pentru reducerea costurilor așa cum am descris într-un alt post. La modelele de volum mic, lucrurile sunt și mai complexe pentru că furnizorii sunt cel mult ateliere sau produc aceste componente în condiții de prototip. Nu dezvolta nimeni te miri ce linii de producție pentru câteva sute de bucăți. Alea se produc într-o zi pentru toată durata proiectului. Altfel spus, este absolut normal sa mai apară situații și nu înseamnă că se fac mașini mai proaste. Erau mult mai multe probleme în trecut, doar ca nu se publicau. Se pare ca pe general la ICE-uri fiabilitatea a crescut considerabil luându-se in considerare și faptul că o mașină înglobează mult mai multe sisteme și funcții față de acum 15-20 de ani.
    Diversitatea în schimb este o problemă mare care costa enorm.
    Știu că-i utopic, dar pentru a scădea prețul un producător care produce să zicem 2 mil de mașini/an ar trebui să producă maxim 8 modele, atunci ar fi cu totul altă poveste.
    Dar in condițiile actuale costurile care nu se regăsesc efectiv în produs (acreditări, dezvoltare, managementul componentelor și al furnizorilor, marketing etc) au un impact foarte mare în prețul produsului.
    Cred ca doar în China un astfel de scenariu ar fi posibil și într-o oarecare măsură se întâmplă acolo.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru