După ce a cunoscut succesul cu noul Aventador, Lamborghini se pregăteşte de o nouă provocare, venită odată cu înlocuirea actualului Gallardo. Constructorul italian se pregăteşte să spună adio modelului său entry-level cu o ediţie finală.
Cântecul de lebădă al supercarului din SantAgata Bolognese va fi de fapt o ediţie simplistă, confirmată chiar de Michael Lock, şeful operaţiunilor Lamborghini America. Potrivit acestuia, versiunea de final va fi una simplificată, care se întoarce la originile constructorului din Peninsulă.
Totodată, acest ultim Gallardo va marca şi sfârşitul cutiei manuale pe modelele Lamborghini. Michael Lock susţine că odată cu Gallardo se va renunţa la transmisia manuală pentru că, în prezent, nu mai există piaţă pentru o asemenea tehnologie.
Ediţia de adio va beneficia de o configuraţie cu propulsie spate şi va renunţa la câteva kilograme, graţie unui habitaclu care va fi supus unei operaţiuni serioase de simplificare şi va renunţa la multe din opţionale sale de lux.
Despre urmaşul lui Gallardo nu există, în prezent, foarte multe informaţii. Este totuşi cert debutul său către sfârşitul acestui an, cel mai probabil în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Michael Lock a ţinut să precizeze că viitorul Gallardo va primi un nume nou şi va menţine linia spectaculoasă de design. Aceasta îi va permite supercarului să îşi menţină volumul de vânzări şi să rămână cel mai accesibil model din gamă.
via roadandtrack
Sigur ca eu nu-s prea potrivit sa-mi dau cu parerea si oricum parerea mea nu conteaza, din moment ce nu sunt si nu voi fi vreodata un potential client pentru Lamborghini (din lipsa de "timp"), dar cutiile manuale erau o trasatura esentiala pt masinile sport, deoarece erau mult mai rapide decat orice automata. Acum automatele moderne au devenit mai rapide decat ar putea fi orice manuala in mana oricarui super-pilot si inteleg decizia Lamborghini, deoarece ei urmaresc performanta maxima, mereu. Imi pare rau doar ca dispare sinergia aceea a pilotului cu maruntaiele mecanice ale masinii, dispare actionarea nemijlocita si neasistata de senzori sau ECU-uri.