Lamborghini pregăteşte un SUV bazat pe platforma Cayenne
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După aproape 20 de ani de la momentul în care a renunţat la ideea de a produce un model de teren, Lamborghini ar putea reveni în acest segment printr-un SUV produs pe platforma pe care VW Group construieşte la această oră Touareg şi Cayenne. Italienii îşi doresc să marşeze pe cărările bătătorite deja de Porsche, al cărui model de teren s-a dovedit un succes mai mare decât se aşteptau iniţial conducătorii producătorului din Stuttgart.
Conform prinelor informaţii disponibile, noul SUV Lamborghini se va adresa mai ales clienţilor din Orientul Mijlociu ai mărcii din Sant'Agata Bolognese. Nu se cunosc detalii legate de design şi de stilul pe care le va adopta noul model italian, însă există voci care afirmă că noul model va fi construit în spiritul LM002, pickup-ul de teren construit de Lamborghini până în 1993 şi destinat mai ales forţelor armate. Rămâne de văzut dacă italienii vor adopta un design care se va baza pe liniile simpliste şi pătrăţoase al vechiului off-roader al gamei sau dacă aceştia vor colabora intens cu Italdesign Giugiaro, compania de creaţie recent cumpărată de VW Group prin Automobili Lamborghini, pentru dezvoltarea unui model care să păstreze spiritul dinamic al modelelor de şosea ale mărcii.
DESPRE LAMBORGHINI LM002
LM002 (foto) a fost produs de Lamborghini între 1986 şi 1993, porecla acestui model fiind "Rambo Lambo". Off-roaderul semăna din punctul de vedere al concepţiei cu modelele pe care le-a promovat ulterior marca americană Hummer, designul fiind unul masiv, angular, complet diferit faţă de ceea ce prezenta Lamborghini la acea vreme. Asemănările cu modelele Hummer continuă, LM002 fiind un model proiectat în prima fază pentru uz militar.
Modelul de teren dispunea de întreaga paletă de elemente de lux ale vremii, avea un rezervor de 290 de litri şi cântărea 2700 de kilograme.via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Lamborghini in Romania
-
Lamborghini Huracan LP 610-4 Preţ: 211.501 €
-
Lamborghini Huracan Performante Preţ: 234.093 €
-
Lamborghini Urus Preţ: 206.018 €
Ultimele stiri din Autoipoteze
-
Mercedes nu are de gând să mai lanseze o nouă generație a modelului SLC și plănuiește să evite canibalizarea vânzărilor între SL și Clasa S Cabrio sau Coupe. (27.04)
-
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover. (18.10)
-
O companie de consultanță auto susține că după anul 2020, vânzările mașinilor autonome vor exploda. Creșterea segmentului va fi una foarte mare, urmând ca până în 2025 să găsim 21 de milioane de astfel de mașini pe stradă. (13.06)
VW - niste masini plictisitoare
Audi - aceiasi masina in marimi diferite, cu pretentii premium dar cu motorizari pe care le gasesti si pe o skoda entry-level
Skoda - resturi de la vw
Seat - resturi de la vw (piese mai vechi aruncate prin curtea grupului vag) de asta nici nu sunt legate sau fiabile
Bentley - inainte era o marca nobila si unicata, astazi sunt niste masini ciudate, iti cumperi un bentley si ai volan de a8.
Porsche - Porsche Suv, Porsche cu 4 usi....Porsche 997 isi ia bataie de la o masina de 2 ori mai ieftina.....o marca de care nici macar imaginea nu a mai ramas.
Lamborghini - de cand au preluat marca asta, au facut numai facelifturi, au tras putin de faruri, sau le-au micosrat dupa caz, au pus niste leduri si gata am facut model nou. Pe vremuri cand Lamborghini scotea un model nou era ceva extraordinar pentru ca mereu venea cu ceva inedit, astazi ce motor gasesti pe Lamborghini gasesti si pe un Audi, Audi care repet e o marca premium wannabe din moment ce ai tu motorizari pe care le gasesti pe o skoda sau un seat.
Bugatti - doar marketing
Scania - nu stiu, nu ma pronunt
Deci cam asta face vag, disperati dupa bani....pentru ei nu conteaza imagine, traditie nimic.
Deschideti ochii si uitati va in jur ? cine isi mai permite sa tina pasul cu concurenta, sa faca profit DAR sa pastreze traditii si sa nu "imbratiseze" noul ? Voi aveti impresia ca motoarele bmw de azi sunt la nemuritoare ca cele de odinioara? Sau calitatea mercedesului de ex, care azi la 7 ani se schimba, se compara cu cele vechi care dupa 20-30 de ani sunt ca noi ? NU ! Asta este realitatea in care traim nu este bau bau grupul vag.
Si in fond si la urma urmei...este o firma, o companie, deci scopul este PROFITUL. Daca tu si vecinul aveti aprozar, tu vinzi cola el nu pt ca e bautura diavolului :) dar toata lumea aia cere, coca cola, el o sa dea faliment tu nu.
Daca esti o firma mica gen ariel, morgan, noble, iti permiti sa nu faci pasi asa mari, la nivelul grupurilor insa se cam cere.
PS: amuzant cum toti specialistii lauda calitatea premim a masinilor vag, dar voi care nu le aveti si probabil nici nu ati condus multe masini din grup, ii contraziceti.
Lamborghini facea si face masini extraordinare, doar cu mica diferenta ca acum functioneaza mai mult decat pana la prima benzinarie. A si mai este o mica precizare despre masinile Lamborghini :D de bune ce erau era firma aproape de faliment :D.
VW a adus calitatea la Lamborghini.
La Porsche sunt cam dezamagit de ei pentru ca nu avea rost Cayenne, dar tot masina asta i-a cam scos din foame.
La faza cu Panamera nu prea este ce comenta pentru ca si Aston Martin a facut o masina cu 4 usi.
Bugatti este cea mai avansata masina din lume la ora asta si nu are rost sa explic de ce.
Bentley era copie xerox dupa Rolls Royce.
Mie nu prea mi-i rusine cu modelele Porsche de performanta GT3 RS, sau GT2 si nici cu Audi R8.
Ideea e ca in ziua de azi nu prea mai merge doar cu "traditia" pentru ca mori de foame :D. Trebuie sa faci si masini care sa se vanda si sa iti permita sa mentii "traditia" pe alte modele.
VW - masini plictisitoare (desi mie Scirocco, Passat CC, sau Tuareg nu mi se par deloc plictisitoare), dar bune si care au cele mai bune vanzari in Europa.
Audi - Pai sincer sa-ti spun in afara de A3 si A1 nicio masina Audi nu imparte platforma cu cele VW. Motorizarile alea de care vorbesti au fost preluate mai tarziu de catre Skoda. Ce, BMW nu are motorizari pe care le gasesti si pe Peugeot entry-level? Si e foarte bine asa. De eficientizare prin impartirea costurilor ai auzit? Cat despre parte premium, mai citeste ce spun chiar si concurentii din lumea auto cand vine vorba de calitatea si finisajele Audi.
Seat&Skoda - Resturi de VW. Corect! Numai ca resturile alea sunt destul de fiabile incat sa reziste destul de mult si destul de bune incat sa se vanda. Apropo, ce erau Skoda si Seat inainte sa fie preluate de VW? Cu Skoda cel putin, au facut minuni.
Bentley - Inainte de a fi preluat de VAG era o umbra a RR, o copie de calitate inferioara. Acum au identitatea lor si se descurca chiar foarte bine.
Bugatti - Doar marketing. Eu as mai adauga ca pe langa marketing ei au resit sa pastreze traditia, iar Bugatti sa ramana "The Ultimate Car", "The ultimate piece of engineering in auto industry".
Porsche - Cayenne si Panamera existau dinainte ca VAG sa devina actionar majoritar (Panamera era in faza de proiect). 997 Turbo S nu stiu de la ce masina mai ieftina ia bataie. Din ce povesti vorbesti? Iar daca in mintea ta nici Porsche nu are imagine, atunci cine are? Sa-ti aduc aminte de 918 Spyder care detine recordul CP/L pt motoare aspirate?
Lamborghini - ca despre el era vorba. Cand a aparut conceptul acela in 4 usi (nu mai stiu cum se numea) toata lumea a fost impresionata. Doar criza a facut ca feedbackul pozitiv sa nu se concretizeze intr-un model de serie. Pe vremuri, cum spui tu, Lamborgini scotea numai OZN-uri care dupa 10.000 km incepeau sa se dezmebreze, iar pe circuit Ferrari pur si simplu isi bateau joc de ei. VAG i-a scapat de faliment si au ajuns sa-i bata si pe circuit, vezi LP-560 care pe unele circuite era chiar peste Scuderria, o masina cu 50.000 mai scumpa facuta special pt circuit. Nu mai vorbesc de Superleggera. Si aici nu pot fi acuzat de subiectivism, pentru ca eu as alege cu ochii inchisi un Ferrari (e masina la care toti visam de mici), dar nu pot ignora realitatea.
Eu zic ca nu e chiar o rusine ca gasesti acelasi motor si pe R8, daca te gandesti ca R8 a epuizat productia pe 2 ani din prima luna de la lansare. Nu stiu ce masina in serie nelimitata a mai reusit asa ceva.
Lumea asta se schimba repede, trebuie sa te adaptezi si sa fi cat mai eficient, iar impartirea costurilor este cea mai buna metoda pentru idustria auto. Fie ca va convine sau nu TOTI producatorii tind catre asa ceva. Ca VAG se precipepe cel mai bine la treaba asta nu cred ca e o rusine. Pana la urma ei au prevazut de mult ca asta e viitorul. FIAT au fost primii, dar lor le lipseste ceva. Calitatea si seriozitatea nemtilor.
Cineva mai sus spunea ca ce motor gasesti pe BMW gasesti si pe un Peugeot entry level. Este gresit, au existat colaborari, schimburi de tehnologie si inca mai exista la anumite componente, insa in prezent doar Mini (care apartine de BMW) si Peugeot impart motorizari atat diesel cat si benzina.
BMW nu a uitat de traditie
BMW mereu a facut masini dinamice, sportive, astazi situatia se prezinta la fel....iti iei un BMW si e peste Mercedes, Jaguar sau Lexus ca dinamica (de Audi nu pomenesc ca as fi idiot, cum sa pui eticheta premium pe un a6 2.0 tdi sau unui a3 1.6 sau 1.2, e imposibil)
Intr-adevar seriile X de la BMW sunt doar niste suvuri ineficiente, menite sa creasca profitul dar ei nu au renuntat la nimic, ei doar au creat ceva diferit....pe langa ce aveau.
Toate marcile sunt afectate de globalizare, dar asta nu inseamna sa stricam marcile aiurea asa....hai sa facem un suv lamborghini ca sa ce? sa mai scoatem cateva milioane de euro. Sa strice Seat, Suzuki, Skoda si resturile astea nu Lamborghini. Asta e acuma.
Si ca sa te fac sa iti pui la indoiala cunostintele, iti aduc aminte din nou ca romania nu este un etalon pt cultura si piata auto. Asadar singur te faci...incult sa zicem, din moment ce tu, roman critici audi si zici ca e de rahat, cand restul mapamondului apreciaza firma si calitatile ei.
dupa parerea mea doar SAAB,VOLVO SI ALFA ROMEO siau pastrat identitatea de marca.......in rest toate sunt pe piata pt un scop...profit.
pana si bmw care in ani 80-90' era considerat regele soselelor a cam decazut in ultimi 10 ani........
asta nu inseamna ca bmw nu face masini sport(dimpotriva)......sa ne amintim ca M3 CSL in anii 2002, 2003 a vost votata ca 'the best handling car in the WORLD) si nu avea rival nici de la Merc,Audi, nici de la nime...
probabil voar Porsche sa le fi facut ceva probleme
Te anunt ca si BMW are 116i si chiar 316i, care culmea au un motor ce-l gasesti si pe Peugeot. Si BMW are 520d ca si Audi 2.0 TDI.
Sa inteleg ca si ei sunt idioti ca ofera o gama larga de motorizari? Dupa ta imbecila e imposibil sa pui eticheta premium pt 316i.
Foarte bine ca producatorii au o oferta variata. Eticheta premium n-are nicio legatura cu cea mai mica cilendree oferita, ca asa americanii ar fi zei, dar nu sunt. Premium inseamna calitate, fiabiliate, finisaje, confort, tehnologie etc, nu putere.
Edi, baiatule, ce raspuns sa-ti dau eu tie? In niciun post nu esti in stare sa legi o fraza in mod coerent. Daca nu-ti mai raspund prietenii pe messenger nu e nevoie sa-ti arati aici frustrarile. Iti dau doar un link de la rubrica de "intrebari si raspunsuri" unde am pus o intrebare care ma interesa, nu asa sa pierd ca tine timpul pe net. Si uite ce raspuns primesc de la tine:
http://www.automarket.ro/raspunsuri/intrebare/pt-vw-20fsi-ce-tunning-se-poate-face-in-afara-de-filtru-si-evacuare-poti-7866.html
eu zic sa mai studiezi ca esti pe din afara rau....
vezi si ce capacitate cilindrica are bmw 116i 316i etc. si porma mai vorbim.
Bafta
@blue & @tzenu-bmw: voi sariti la gatul lui Tzenu ca ii vedeti nick-ul sau chiar aveti un motiv intemeiat? Nu de alta da omu vorbea de imaginea de marca si de sportivitatea BMW.Nu de cine e premium , cat vinde, ce vinde si unde se fabrica Volvo.Cititi mai atent.
@blue: motoarele de pe 316 nu echipeaza nici un Peugeot sau Citroen.Doar Mini imparte motoarele cu PSA.Nu mai vb prostii ca sunt oameni mai putini informati care poate te si cred.
RTI, in afaceri cel mai mult inseamna banii.
Cat despre motivul pentru care Lamborghini vrea o astfel de masina, este acelasi motiv pentru care a vrut si Porsche. Iar daca VW ar ajunge la concluzia ca afacerea ar merge, de ce nu sa nu fabrice?
Adică să înţeleg că orice maşină cu tracţiune pe 4 roţi e "de teren"?
Cayenne e tot atât "de teren" - (că are tracţiune integrală) pe cât e Duster Prestige un SUV de lux (că are volan şi scaune acoperite cu piele).
cat despre masina ... hm .... dezastru
bine ca s-o lasat Hummer de facut prostii de astea si incepe Lamborghini .....