Deși a luat o pauză în 2020, din cauza pandemiei, Concursul de Eleganță Villa d'Este revine anul acesta cu forțe proaspete și cu premiere notabile. Capul de afiș pare să fie Lamborghini Countach LP500, o renaștere a conceptului care a anunțat lansarea unui Countach de serie. Este un studiu de design unic, înscris în clasa rezervată prototipurilor și realizat de divizia de restaurare Automobili Lamborghini Polo Storico.
Italienii au lucrat 25.000 de ore pentru a da naștere noului concept, care, de fapt, este rezervat unui client anonim. Acesta îl va primi după expunerea mașinii la Villa d'Este.
POVESTEA CONCEPTULUI
Povestea fascinantă nu se oprește aici. În anul 1971, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini a prezentat un concept botezat LP 500 Countach (fix ca ceea ce vedem azi). Prototipul de acum 50 de ani a fost vedeta salonului și a anunțat lansarea unui urmaș pentru Miura. A fost apoi folosit în fazele de dezvoltare ale Countach-ului de serie, pentru ca în final să fie sacrificat într-o serie de teste de siguranță în 1974.
După aceea, conceptului i s-a pierdut urma.Pentru a da naștere creației de astăzi, pe care o vedeți în imagini, Lamborghini a început o muncă titanică de colectare a informațiilor de arhivă. După ce au fost găsite cote pentru șasiu și alte componente importante, echipa lui Mitja Borkert, designerul șef Lamborghini, a avut nevoie de 2000 de ore de muncă pentru a scana șasiul și a determina dimensiunile conceptului original.
Atenția la detalii nu s-a oprit aici. Specialiștii din Sant'Agata Bolognese au folosit aceleași metode de construcție artizanală a caroseriei. Au fost căutat componente originale, iar acolo unde ele nu au mai existat, au fost create unele noi, respectând indicațiile de atunci.
Mai mult, italienii au apelat la partenerii lor de la Pirelli pentru a obține anvelope similare cu cele din anii '70. Pirelli a rezonat foarte bine cu proiectul și a căutat în arhivele sale amprenta anvelopelor de atunci. A schimbat însă compoziția cauciucului cu ingrediente moderne.
Designul final a fost similar anvelopei Cinturato CN12, care a echipat conceptul în 1971. Au fost create anvelope față cu dimensiunile 245/60 R14 și anvelope spate cu dimensiunile 265/60 R14.Nu în ultimul rând, Lamborghini a reușit să regăsească și să recreeze și culoarea originală a conceptului, un galben denumit sugestiv Giallo Fly Speciale.
VIDEO CU POVESTEA LUI LAMBORGHINI LP500 COUNTACH
via Lamborghini
...26 minute deloc pierdute din viață, și nu doar pentru maniacii designului auto.
Despre Countach și altele, direct de la sursă = Marcello Gandini, acum 3 ani (avea 80).
Probabil cel mai marcant designer din istorie în sensul promovării schimbărilor de stil totale, copiate apoi de mulți epigoni.
Plus un mare caracter de-o modestie rară - pentru un Michelangelo al caroseriilor.
Un mic spoiler-alert: prototipul Lanciei Stratos a fost construit FĂRĂ desene-secțiuni etc, cu 3 modelatori (în lut, fără Mac-uri grafice cu enșpe gigabiți) cărora Gandini le desena contururile (volume-n devenire) direct pe șabloanele de lemn !!!
A, și să nu uit -- moșul încă fumează (sic Edikkk :-)) când susține rolul primordial al LIBERTĂȚII absolute de creație avute-n vremea lui, când nimeni nu-i agasa cu ședințe de marketing. :-P
La SUV-uri 17, 18, peste pe lista de optionale adică contra-cost.
Nu discutam de clase premium sau herghelii de CP.
O roată 265/60 R14 de Countach ”preistoric” e deci chiar un pic mai mare per total decât una 265/30 R20, format uzual pt supercaruri moderne.
O roată 265/60 R14 de Countach ”preistoric” e deci chiar un pic mai mare per total decât una 265/30 R20, format uzual pt supercaruri moderne.
La cele de nisa lucrurile stau diferit la fel și consecințele supradimensionarii jenti in detrimentul reducerii “balonului” anvelopei.
Janta are rolul sau in partea de design și fără a face prea lunga povestea, in funcție de model și volumul mașinii se armonizează mai bine cu o anumită dimensiune, desigur excepție SUA unde jentile au cu toate alta importantă (la unii bine’nteles).