În urmă cu câteva luni, Lamborghini a demarat campania de teasing a lui Urus. Super SUV-ul, pentru că așa s-au gândit italienii să-l numească, a fost prezentat în cursul serii trecute în cadrul unui eveniment special, desfășurat în Sant'Agata Bolognese.
Din punct de vedere estetic, Lamborghini a reușit să dea naștere, încă o dată, unui model demn să fie așezat în dormitoarele copiilor din întreaga lume. Italienii spun că liniile lui Urus au fost inspirate atât de vechiul LM002, cât și de supercar-urile moderne. Putere și dinamică, aceste două lucruri ar trebui să comunice designul lui Urus. Zona frontală este una agresivă, plafonul plonjat oferă o siluetă de coupe, iar spatele completează look-ul sportiv. Așa cum probabil intuiți, liniile dezvoltate de designerii Lamborghini au fost atent studiate și sunt gândite după regulile aerodinamicii.
Lamborghini Urus: date esențiale
● Lamborghini Urus măsoară 5.112 mm lungime, 2.016 mm lățime, 1.638 de mm înălțime și are un ampatament de 3.003 mm. Garda la sol variază între 158 și 248 mm, iar masa totală este de 2.200 de kilograme.
● Lamborghini a introdus pe Urus motorul V8 biturbo de 4.0 litri care produce 650 de cai putere la 6.000 rpm și 850 Nm între 2.250 și 4.500 rpm. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 3.6 secunde, iar viteza maximă se oprește la 305 km/h. Repriza 0-200 km/h are loc în 12.8 secunde, iar italienii spun că Urus are nevoie de 33.7 metri pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. Motorul lui Urus integrează și un sistem de dezactivare a cilindrilor. Consumul de carburant în regim mixt anunțat de producător este de 12.7 litri/100 de kilometri.
● Cuplul motor este distribuit 40/60 (față/spate), dar această valoare diferă în funcție de condițiile de rulare. Conform oficialilor, distribuția cuplului poate crește până la 70% pe față sau 87% pe spate. Urus este oferit și cu un sistem de direcție integrală. Unghiul roților de pe puntea spate variază cu +/- 3 grade, în funcție de viteza de rulare. La viteze mici, roțile de pe spate virează în direcția opusă roților față, iar astfel Urus poate fi manevrat mai ușor în spații mici. La viteze mari, roțile de pe puntea spate virează în aceeași direcție cu cele de pe puntea față, iar astfel SUV-ul italienilor promite mai multă stabilitate.
● Super SUV-ul italienilor oferă șase moduri diferite de rulare (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra și Sabbia). Fiecare dintre aceste moduri oferă setări diferite pentru suspensie, direcție, diferențiale, sunet și răspunsul motorului și al transmisiei în funcție de suprafața de rulare. Italienii oferă și posibilitatea personalizării prin introducerea modului Ego.
● Lamborghini Urus are un portbagaj care poate "înghiți" până la 612 litri, iar prin rabatarea scaunelor spate, volumul oferit crește până la 1.596 de litri.
● Clienții lui Urus pot alege jante cu dimensiuni cuprinse între 21 și 23 de inch care pot fi încălțate cu pneuri de vară, de iarnă, all-season, all-terrain sau sport, toate dezvoltate special de Pirelli. Sistemul de frânare folosește discuri cu diametrul de 440 mm pe față, respectiv 370 mm pe spate.
● La interior, Lamborghini Urus preia o mare parte dintre elementele pe care le-am mai văzut în cadrul Grupului Volkswagen. Italienii spun că habitaclul lui Urus este un cockpit, iar prin atuurile SUV-ului, fiecare șofer ar trebui să se simtă asemeni unui pilot. Consola centrală este dominată de ecranul poziționat în partea superioară. Controlul sistemului de climatizare se realizează prin intermediul unui alt ecran, iar informațiile esențiale sunt afișate pe intrumentarul de bord digital de dimensiuni generoase.
● Pentru melomani, Lamborghini a pregătit un sistem audio împreună cu Bang&Olufsen. Acesta oferă 1.700 W și integrează 21 de difuzoare.
● Livrările noului Lamborghini Urus vor începe în primăvara anului viitor, iar prețul recomandat pentru piața din Europa este de 171.430 de euro fără taxe.
Multumesc!
CONTRA: nu ma asteptam sa aiba 2,2 tone... e un Lamborghini si cred ca se meritau niste materiale mai ”nobile” care sa ii scada greutatea... de asemenea probabil are o inertie destul de mare in viraje si pe franare comportandu-se ca un muscle car american
ma intreb oare daca discurile de frana permit montarea unor jante mai mici cu talon mai mare... altfel probabil va fi dificil pe zapada si ghiata iarna in statiunile montane (singurul pseudo ”off road” pe care il vor face bogatasii care si-l cumpara)
Că-i și prea scump nici n-are rost să mai adaug (204.000 euro preț de listă-n Germania, deja anunțat). Că tot veni vb. de anunțuri: și diametrul minim de bracare se cunoaște deja - 11,8 m, destul de mic datorită direcției 4WS.
Zic toate astea în ciuda faptului că nu inhalez :-P în continuare ideea -oximoronică după mine - de SUV cuplat cu hiper-sportivitatea, care implică forțe inerțiale cît mai mici. Poate doar cu excepția curselor tip Baja, unde scopul scuză mijloacele.
...cu parere de rau ptr Levante (care va fi cea mai afectata), dar si Cayene are de ce sa se teama... pe restul nu are nici un rost sa le mai mentionez, ca nu au treaba cu Urus.
Mai ramane Bentayga in picioare, dar se adreseaza unui alt gen de clienti.
@someone
Poate doar Aston-Martin sau Ferrari sa mai poata avea vreun cuvant de spus la nivelul acesta...
acum urmeaza sa vedem tractoare lamborghini. Oh, wait...
http://www.lamborghini-tractors.com/it-it/
Influențat sau nu, panoul acela de comandă mi se pare…incitant. Pur “tehno”. Păcat doar că, vorba aceea, “brânză bună ȋn burduf de câine”. Sau – dacă tot ne cantonăm ȋn ȋnțelepciunea populară – “strică orzul pe gâște.” Cu alte cuvinte, nici nu mă ȋndoiesc de ȋnalta calitate a fabricației și a materialelor – tradițională ȋn cazul lui Lambo – dar, măi nene, să nu fie asociată cu direcția…prostituării auto, “așa cum fac toți” devenind o justificare/scuză pe cât de răspândită, pe atât de penibilă…
https://www.youtube.com/watch?v=v45T5vRlQbM
Ca multi dintre cei care citesc articolul, nu cred ca mi-as permite una, iar daca as avea peste 200k euro, mi-as lua 2 masini mai ieftine si mai putin batatoare la ochi iar de restul banilor un apartament!:))
De aceea nu cred ca are sens sa comentez despre aceasta masina, ii las pe baietii care chiar isi permit una!
Lasand la o parte utilitatea masinii asteia, pot sa spun ca in sfarsit am vazut un SUV facut de o firma exotica si care arata exceptional. Nu e genul meu de masina, si cred ca ar trebui sa am foarte multe milioane in cont ca sa ma simt cu adevarat relaxat la volanul ei.
Pur si simplu de nota +10. Singurul comentariu negativ ar fi manerele de la usi, care sunt chiar anapoda. In rest nimic de zis.
De remarcat ascensiunea meteorica a interioarelor Lamborghini de cand au fost preluati de Audi. Inainte erau o catastrofa la ergonomie si gust. Acum insa ... fara cuvinte. Si asta vine de la unul care chiar face mutre la habitaclu :)
Bravo lor! Forza Italia !!!
Ce să așteptăm? Lamborghini face tractoare cu mult timp înainte de a se apuca de construit mașini.
Aștept primul test în România :).
rolls vine si el cu suv, dar acesta sigur nu va prinde suta in -2 secunde, si nu va avea scaune sport, si se va adresa clientilor linistiti si deloc grabiti.
nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem ce ne aduce viitorul auto
La lista de mărci SUVirusate ,-) a lui @someone pot fi adăugate și Lotus ori Alpine... deocamdată.
Cei despre care vorbesti tu ar trebui sa dea o fuga pana la primul muzeu al automobilismului si-au sa vada cum s-au adaptat constructorii de vehicule de-a lungul anilor la tot ce-a fost nevoie.
Pe mine unul ma uimesc dimensiunile masinii. Ma asteptam la dimensiuni de Q5, nicidecum de Bentayga. Prototipul din muzeul Lamborghini mi s-a parut micut.
pai nea Ferruccio Lamborghini tocmai de aia s-a apucat de construit masini, de la o ”jignire” a unui anume Enzo Ferrari: ”tu nu stii sa conduci un Ferrari, tu stii sa conduci doar tractoare”
Umblă vorba că cei doi stăteau la un șpriț, iar Ferrucio i-a reproșat prietenului său Enzo că mașinile lui nu prea excelau la capitolul ambreiaj. De aici ar fi pornit duelul.