Lada scoate din producţie celebrul 2107
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
AvtoVaz, deţinătorul mărcii Lada, a anunţat că nu va mai produce modelul 2107, cunoscut şi sub numele de Riva. Ruşii renunţă la celebra berlină din cauza cererii reduse pentru acest model, o reminescenţă a erei sovietice, anunţă englezii de la Top Gear. Lada 2107 era bazat pe Fiat 124, un model avansat pentru anul 1966, când acesta a debutat. La vremea respectivă, sovieticii au parafat o înţelegere cu italienii de la Fiat pentru a produce sub licenţă versiunea proprie a lui 124, pe care au simplificat-o înainte de a părăsi fabrica AvtoVaz.
Lada a vândut modelul 2107 pe mai multe pieţe, incluzând aici Europa, Noua Zeelandă, Canada, Mexic şi Brazilia. De-a lungul timpului, modelul a fost asamblat în şapte fabrici, localizate în Rusia, Ucraina, Egipt, Germania şi Jazakhstan. Modelul a debutat în 1970 şi a primit un facelift în 1981, dar platforma tehnică a rămas neschimbată de-a lungul timpului. Lada 2017 a primit un sistem de injecţie şi un convertor catalitic abia în 1992, din obligaţia de a respecta normele de poluare moderne.
Riva a fost înlocuită în gama Lada de modelul Granta, o berlină dezvoltată împreună cu Renault. Lada Granta, succesorul moral al lui Riva, este bazat pe Kalina şi a debutat pe piaţă în 2011.
Modelul încearcă să răspundă la cerinţele clienţilor tineri din Rusia. În standard, modelul are un motor de 1.6 litri şi 80 CP şi un airbag şofer. Versiunea de top dezvoltă 98 CP, are airbag-uri frontale, ABS, servodirecţie, geamuri electrice faţă şi spate, aer condiţionat, oglinzi electrice şi încălzite, computer de bord, alarmă, închidere centralizată, MP3 player şi scaune faţă încălzite.Via | TopGear
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
General Motors recheamă 461.839 de vehicule diesel din cauza unei probleme la transmisie care poate afecta funcționarea roților, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA). (14.11)
-
Geely, compania mamă pentru Zeekr și Lynk & Co, a pregătit o restructurare în cadrul companiei. Prin urmare, Zeekr este gata să preia controlul asupra celor de la Lynk & Co. (14.11)
-
Ford se vede nevoit să reducă din producția modelelor sale electrice pentru Europa, din cauza cererii scăzute. Constructorul american dă vina pe "deteriorarea rapidă a condițiilor de piață pentru mașinile electrice." (14.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Ce vremuri.
Am si mers cu o masina de-asta, inainte ca tata sa isi cumpere Opelul. Pe atunci avea Dacia 1300. Ei bine, Lada aia mi s-a parut precum BMW-ul. La 140-150 nu trepida nimic, era mai silentioasa, era mai stabila ca Dacia. Ce mai, era cu totul altceva. E o masina care mereu a avut si va avea un loc aparte in sufletul meu. :)
Stiu ca nu e sfarsitul lumii aceasta greseala dar avem pretentii ca sunteti jurnalisti auto.
Cat despre video, nu mi se pare corect ca spui despre Trabant ca este facut din "bumbac". A mai aparut la Top Gear prin anii '90 si au spus ca este din carton, cum a devenit o vorba la romani. Este din Duroplast, care este asemanator fibrei de sticla.
Duroplastul era plastic ranforsat cu fibre de bumbac.sau lana.
http://www.autosaga.ro/retromobile/trabant-601-cenusareasa-estului.html
Tabla era foarte groasa dar rugineau numai aripile.
Per total era o masina care sa consume chiar si cu motorul de 1.2 un carburator complicat cu 2 camere, iarna era jalnica pe zapada te invarteai daca nu erai atent,oricum am amintiri frumoase cu Lada 2101 - NOVA
Unii mai evolueaza. Asta nu intelegi tu baiatule.
Si atat de proasta a fost incat a vandut-o abea 2005 si a trecut la Astra din 2000 ;)
Iar despre Lada... intreaba-i pe cei care au avut ce pararere au avut de masina asta.
Scuteste-ma cu vrajeala sentimentalista (vai ce pasiune inspirau masinile alea) si cu asa-zisa "fiabilitate" care oricum nu se compara cu masinile moderne, ci era mult inferioara. Da, masinile astea fac parte din istoria marcilor si trebule respectate pentru asta, dar locul lor e intr-un muzeu. Poate peste alti 30 de ani le scoatem din muzeu si ne plimbam cu ele ca masini clasice. Va fi altceva.
Ia tu un mustang Gt350 si din '60 si pune-l langa unu din '10.
Un renault 5 din '80 e mai rapid, mai comod, mai fiabil si mai rezistent in timp decat un logan, de alte marci nu mai vorbim precum Mercedes Cobra sau "bot de cal" ca s-ar putea sa-ti vinzi masina mai noua.
Crezi ca doar pentru ca au trecut 30 de ani in industrie totul e mai bine?
Da, ai airbag si ESP, suspensie McPharson fata-spate si?
Astea nu te ajuta cu nimic decat in situatii de urgenta.
Ca sa te bucuri de "minunile secolului 21" in industria auto, trebuie sa scoti bani seriosi din buzunar, o masinuta de familie, luat pe un buget mic nu-si arata valoarea.
Unii nu au cum sa inteleaga aceste lucruri si nici de ce multi prefera un second hand, tocmai pt ca asta este singurul mod de a avea o masina buna, solida, durabila si confortabila la bani mai putini
Totusi, tin sa-ti aduc la cunostinta ca inainte sa arunci caramida in parbrizul unui "poluator" de mercedes cu motor de 5000, sa nu uiti ca vacile din SUA polueaza anual cat toate autoturismele la un loc de pe Terra.Asa ca daca vrei sa fii ECO, mai bine nu mai fa-te vegetarian, te ajuta mai mult decat un EURO5 care polueaza cu 30% mai putin decat un euro 2.
2. mai bine fa-te vegetarian.
scuze, aveam emotii :D
Personal sunt adeptul fierului vechi care a dovedit ca are caracter si durabilitate in decursul deceniilor.
Pot spune ca nu voi cumpara de acuma niciodata o masina noua preferand sa ma folosesc de colectia in crestere.
Nu prietene, nu e vorba de-asta. Vezi tu, acum 12-13 ani dadeai dovada cai esti potent financiar daca iti cumparat Dacie noua (de marca Daewoo nici nu mai zic... erai barosan, pentru ca nu era totusi o marca chiar ieftina pentru acele vremuri, mai ales ceva gen Laganza sau Nubira). Tata a dat pe Ascona in '97 parca intre 5000 si 6000 de marci... nu mai stiu exact cat. Ei cam atat costa si o Dacie. Deci nu e vorba neaparat de posibilitati, dar era un fel de frenezie si dorinta de a avea o masina noua. Asa cum gandesc (parca mai putini decat in anii trecuti) cei care aleg masini nemtesti. Diferenta e ca ei nu prea le vand dupa 4 ani ca ar fi proaste.
Iar faza cu scarba si deranjatul... sunt obisnuit cu cei cu care, daca nu esti de acord sa jigneasca sau sa le fie scarba. Sorry, asta e parerea mea, nu-ti convine, contrazice-ma. Dar modul cum contrazici denota bun simt (motiv pentru care putem avea o discutie frumoasa) sau jignire (iar mie cum prostia nu-mi place, prefer sa ignor).
Hai, pa! ;)
Mowgli, stai linistit... "cine stie cunoaste". Masini fiabile ca in anii '80 sau '90 nu prea se vor mai face curand.
@ Vasi... nu-mi sta in fire sa jignesc, asa ca te indrum catre scoala primara