Declanșarea războiului din Ucraina a produs o nouă criză pentru industria auto. În ultima perioadă, din ce în ce mai multe mărci, printre care Volkswagen, Volvo, Toyota, General Motors, Stellantis și Ferrari au anunțat că vor opri livrările de mașini și componente către Rusia, precum și producția la uzinele din această țară.
Odată cu introducerea unor sancțiuni economice drastice au fost afectate și producători ruși ca Lada. Prăbușirea rublei rusești a determinat o creștere simțitoare a prețurilor, chiar și pentru mașinile accesibile. Din cauza acestui factor, dar și a lipsei de componente esențiale, Lada a decis să oprească temporar producția de mașini. Astfel, uzinele din Toliatti și Ijevsk nu vor mai funcționa în perioada 9-11 martie.
Este foarte probabil, însă, ca cele două uzine să fie închise mai mult timp decât stabilit inițial. Potrivit publicației The Wall Street Journal, aproximativ 20% dintre componentele necesare provin din afara Rusiei.
Unele componente sunt produse chiar în România, la uzina din Mioveni. Un fost membru al consiliului de administrație AvtoVAZ, a declarat că "dacă încetează comerțul, și AvtoVAZ va înceta".Potrivit companiei MarkLines, Lada a reușit să vândă în februarie 22.378 de modele, cu aproape 21% mai puține față de aceeași lună din 2021. Cel mai bine vândut model a fost Granta. Producția modelului de dimensiuni mici va fi afectată și este de așteptat ca vânzările mărcii să fie mult mai mici în luna martie.
În prezent, Grupul Renault deține Lada în proporție de 68%. Deocamdată, grupul franțuzesc continuă să livreze mașini și componente către Rusia.
via Motor1
Eu v-am zis, țineți minte.
Krăkănel nu va muri în patul său.