Constructorul german tocmai reuşise să-i depăşească pe rivalii japonezi cu numai 20.000 de unităţi, astfel că a doua jumătate a anului se anunţa şi mai palpitantă. Apariţia scandalului Dieselgate în luna septembrie nu a afectat în mod dramatic vânzările Volkswagen, însă Toyota a reuşit să profite de perioada nefastă a adversarilor şi a înregistrat patru luni consecutive de supremaţie.
Noiembrie a marcat un nou marş triumfal, întrucât niponii au raportat vânzări cumulate de 9.21 milioane de maşini pentru primele 11 luni ale anului, spre deosebire de cele 9.1 milioane de unităţi comercializate de Volkswagen.
Va reuşi Volkswagen să vândă cu 110.000 de maşini mai mult decât Toyota în luna decembrie? Greu de crezut, mai ales că germanii sunt în scădere de la începerea scandalului pentru emisii.
Astfel, este foarte probabil ca, la deschiderea sticlelor de şampanie pentru marcarea unui unui nou, japonezii să sărbătorească şi menţinerea pe prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto din lume.Via Reuters
La asta se adauga si incetinirea economiei chineze - cea mai importanta piata VW.
In anii imediat urmatori probabil ca GM va ajunge pe 2 si VW se va multumi doar cu un loc pe podium, mai ales ca asistam si la un trend hibrid ascendent, capitol la care Toyota si GM stau infinit mai bine decat ceilalti producatori.
1. LEXUS este singurul brand premium la nivel mondial, care utilizeaza tehnologii laser avansate de mare precizie (milimicronica) atat in procesul de sudura a suruburilor cat si in procesul de taiere a pieselor astfel incat acestea sa se imbine perfect si evident, tehnologia adezivilor care asigura o extraordinara rigiditate a vehiculelor.
2.Lexus foloseste cel mai inovativ proces de vopsire din industria auto, adica modelele sunt vopsite in totala absenta a prafului, angajatii vopsitoriei trecand prin doua camere de vacuum pentru a se asigura de absenta particulelor de praf din par si de pe costumele de lucru speciale. Un ecran acvatic – denumit Niagara – asigura reducerea suplimentara a particulelor. Vopseaua stralucitoare este produsa prin finisarea manuala a fiecarui strat (un proces laborios, rezervat fabricarii limuzinelor). La exterior, vopseaua impecabilă a caroseriei este sablată umed manual după fiecare strat de bază aplicat (un proces de durată, rezervat în mod normal maşinilor cu o caroserie specială) şi verificată atât vizual, cât şi digital pentru a asigura o suprafaţă perfectă .
3. Toate modelele Lexus sunt testate in cel mai avansat simulator de conducere la nivel mondial ( cine nu stie, sa caute pe net LEXUS Simulator si o sa vada tehnologie ca in industria aeronautica(inclusiv NASA) ) , fiind apoi conduse pe mai multe sute de mii de kilometri in cele mai severe conditii arctice si de desert pentru a obtine unul dintre cei mai buni indici de fiabilitate rezultat dintr-o masina premium cu pretentii.
@automarket,ai balls ? Potzi sa lasi raspunsu asta? Nu de alta, dar sunt tare vestejite! Puteti demonstra ca sunteti in stare de ceva?
Multa lume asteapta asta !
Un an nou fericit!
@Andrei, Ai dreptate ''maestre''. VW a fost ''peste'' Toyota cand Tara Soarelui Rasare a fost lovita de nefericitul cutrmur, urmat apoi de tsunami. Atunci VW a castigat abia la mustata, desi nu fuse-ra prinsi in fapt ca trucau motoarele doar datorita faptului ca nu sunt in stare sa ofere niste motorizari demne ca performante raportate la emisii reale. In rest, probabil cine stie, poate vor fi ''peste'' , dar pana la Toyota in urmatoarii ani vor trebui sa infrunte Hyundai-Kia care nu stau deloc ''cuminti'' .
@Mitica Blajinul, multumesc ca ai incercat sa le explici oamenilor cum construiesc ''altii'' masini. Felicitari, ai +1 de la ''je'' .
Si acum pt Nea' Nelu, dedicatie speciala : ''Pe cand eu aveam permis. Tu stateai cu p*ta-n plix''. Asa si afirmatia ta stupida. Aici vorbim de prezent ma omule . Mercedăs abia poate tine piept cu a sa ''vitrina de lux'' ( era odata ) noului Hyundai EQ900 (G90) LWB ( concurent pt S Maybach ) iar tu spui de Lexus ?>Ai citit procesele de fabricare ale celor de la Lexus ? Stiai ca pe langa cele 3 idei enumerate masinile lor sunt asamblate manual la uzina Tahara de catre 10 takumi ( artizani japonezi ) ? Hai sa-ti zic :
Takumi – un vechi cuvânt japonez care poate fi tradus aproximativ prin „artizan” – sunt deosebit de respectaţi în întreaga industrie auto. Sarcina lor principală este să se asigure personal, vizual şi tactil, că maşinile care ies pe porţile uzinei Tahara sunt construite şi finisate la standarde inegalabile. Mai există şi un alt beneficiu: abilităţile lor au fost digitizate şi programate în multe funcţii robotizate, ridicând standardele de precizie la un nou nivel.
Această dezvoltare înseamnă şi că talentele deţinute de Takumi sunt perfect transferabile, în formă mecanizată, către celelalte uzine. Uzina noastră Kyushu, acolo unde se construieşte modelul RX, este una dintre locaţiile care beneficiază în acest mod, dezvoltând în plus propriul grup de tehnicieni de elită.
Fiecare dintre cei 10 Takumi de la Tahara îşi aplică talentul într-o anumită zonă :
1- DINAMICA
Există de asemenea un Takumi responsabil cu dinamica autoturismului. Având, probabil, cea mai invidiată slujbă, realizează curse de probă cu modelele Lexus de pre-producţie şi producţie, prototipurile şi maşinile competitorilor, analizând permanent şi transmiţând constant feedback-uri pentru îmbunătăţire. Astfel se garantează optimul în domenii ce includ conducerea, manevrabilitatea şi sunetul.
2- CELULELE DE VOPSIRE
Aici, un maestru artizan specializat în aplicarea vopselei – inclusiv arta fină a lustruirii umede manuale pentru a obţine un luciu oglindă – inspectează finisarea exterioară în condiţii de iluminare unice.
3-ANSAMBLUL MOTOR
Takumi responsabil în această zonă selectează un motor ca mostră şi verifică starea fiecărei piese la nivel micronic, pentru a asigura rezonanţa sonoră corectă cerută fiecărui model. Apoi porneşte personal fiecare motor asamblat, ascultând cu stetoscopul funcţionarea internă, pentru a detecta variaţii de sunet.
Deci sa nu vii sa imi spui mie ca "Mărsădăs" "e" niste amatori, comparand cu luxus-ul tau de 20 (doua zeci) de ani.
P.S. Stiam ca nu trebuia sa ii raspund de prima data, dar a fost de fun asa, nu cred ca o sa mai repet.
Voinicule, te sfatuiesc sa bagi fuguta la culcarica, ca nici tu nu le ai cu domeniul auto. Hyundai G90 s-a lansat de mai bine de 2 saptamani. Si odata cu el si varianta LWB ( pullman ) care se bate cu Maybach. Nasol, daca Hyundai ofera un concurent la aceasta clasa inca de pe acum. Nici nu vreau sa ma gandesc ce va urma in urmatorii ani. Cat despre performante. Pai noul motor turbo benzina a lui G90 de 3.0 si putin peste 300CP face 0-100 in 6,2 sec . Mercedes W222 echipat cu un 3.0 turbo benzina si tot putin peste 300CP face 0-100 in 6,1 sec . Pe bune ? Adevarul ca 0,1 sec in mai rapid e o ''performanta'' :))))) . Lasa istoria. Istoria nu mai reprezinta nimic in ziua de azi. Vezi VW si DieselGate, sau BMW si DieselGate cu o marja de eroare de 10% . Lexus are o marja de eroare de 0,8% ( aproape nesemnificativa ). Cat despre vanzari, pe bune ? Baga o cautare si vezi cine face legea la vanzari hybrizi in diferite clase.
PS: Te rog sa nu mai raspunzi. Ai face o mare favoare comunitatii care-ti citeste postarile .
Amigo, daca te-ai pricepe la masini ai sti ca De Dion Bouton si apoi Mercedes au aratat lumii primele automobile. Se intampla atunci când japonezii mergeau cu caruta si se băteau ca bezmeticii spunând ca este o arta.
Apoi, când va ajunge si Lexus... sau ca sa fie la fel de taranism ca "marsadas", hai sa-l numin Lesugi (ii rog pe cei care chiar se pricep la masini sa ma scuze pentru aceasta replica) sa aibă in productile modele de peste 30 de ani tinand de istorie, sa aibă o gama atât de variata de modele si motoare... la o calitate de Toyota :))) , atunci sa ne dai noua lectii despre masini si cultura auto. Dar oricum tu nu ai inteles nimic. Pe de alta parte ar fi absurd sa-i ceri sa inteleaga asta cuiva care isi pune vata in nas când e racit ca sa nu ii cada mucii pe tastatura, asa cum chiar el a spus.
dar @mada tot batut in cap este
"The Benz Patent-Motorwagen (or motorcar), built in 1886, is widely regarded as the world's first automobile; that is, a vehicle designed to be propelled by an internal combustion engine." (Wikipedia)
"Oldsmobiles were first manufactured by the Olds Motor Vehicle Co. in Lansing, Michigan, a company founded by Ransom E. Olds in 1897." (Wikipedia)
Citez : '' Mercedes a aratat lumii primele automobile'' . Bai esti nebun ? In primul rand primul automobil nu a fost cel cu motor termic . In al doilea rand de la o masina functionala pana la una de serie este cale lunga. Benz Patent Motorwagen 1885 a fost prima masina functionala din lume. ATENTIE : FUNCTIONALA , nu de SERIE. La fel precum tot primatele ca tine credeau ca Bămwă a lansat prima masina pe hidrogen din lume, insa din pacate ea era doar un CONCEPT nu de SERIE si nici macar nu era un fuel cell integral, functiona pe principiul unei masini cu GPL. De aceea au esuat lamentabil :))))) . Prima masina de serie din lume : Oldsmobile Curved Dash 1901. Acum stati jos amandoi, ca miroase a creier incind deja.
Apoi cand va ajunge marcile premium ''ghermance'' sa fie construite la standardele de mai sus, nu in China, atunci vom sta de vorba. Cand va ajunge Mercedăs si Bămwă sa vanda mai mult decat Lexus la partea de hibride, atunci vom sta de vorba. Si apropo de istorie: Cand va ajunge Mercedăs sa bata recordul ISTORIC a lui LS la vanzari , atunci vom sta de vorba.
PS: Acest hyundai care are 37CP in plus ( nu 50 ) , este mai greu decat S class ( de aceea compenseaza prin putere mai multa ) si asta fiindca este cea mai bine antifonata limuzina din clasa lui . S-a folosit kg bune de materiale insonorizante , atat pe dedesupt cat si in terte parti. Acum i-a loc !
Calendar year Sales Exports, production
US Global
1990 42,806[159] 41,901[40]
1991 36,955[159] 41,228[40]
1992 32,561[159] 32,472[40]
1993 23,783[160] 28,187[40]
1994 22,443[160] 21,390[40]
1995 23,657[161] 22,433[40]
1996 22,237[162] 22,810[40]
1997 19,618[163] 17,782[40]
1998 20,790[65] 22,730[40]
1999 16,357[65] 17,198[40]
2000 15,871[164] 11,098[40]
2001 31,110[165] 31,473[40]
2002 26,261[166] 27,033[40]
2003 23,895[167] 21,461[40]
2004 32,272[168] 31,697[40]
2005 26,043[168] 28,902[40]
2006 19,546[169] 30,908[170]
2007 35,226[171] 72,279[172]
2008 20,255[171] 31,823[173]
2009 11,334[174] 18,369[175]
Etc.
Mai sa fie , Mercedăs cu o asa ITORIE ''MARE'' a fost dat la o parte chiar de catre americani ? Pai cum se poate domle ? Americanii dadeau banii pe LS care era oferit de o marca care nu avea nici macar 40 ani de la infiintare ? Cum e posibil asa ceva ? Sa nu cumpere ei Mercedăs S classs cui istorie lunga domle ? :))))
ASADAR : S-klass-ul nu va bate recordul de 42 806 masini LS vandute intr-un an, in 1990. Iar in cei 25 de ani Lexus, nu au avut caderi asa mari cum a avut Mercedes dupa ce s-a unit cu Chrysler.
Totusi, mai sa fie americanii chiar asa ''tampiti'' sa nu cumpere Mercedes cu istorie de 100 ani domle ? Pffaaa....... nu-i a buna.
Daca tot zici de americani, ce au preferat ei in acest an 2015 in segmentul premium sa zicem la clasa sedan?
Iti spun eu ca plexus si-a luat-o chiar si in america la vanzari in 2015.
Vata aia din ureche ti-a ajuns la neuron?
Daca ai trece peste ''levelul'' de hater, ti-as da dreptate in 40% din comentariile pe care le expui publice. Nu sunt genul de utilizator care sa conteste ceea ce face fiecare, dar in 60% din comentarii nu faci decat ''trolling'' si dai apa la moara userilor care cad in aceeasi speta cu tine. In cazul de fata nu esti cu nimic mai presus decat userul anonim, al carui derapaj verbal il astepti de la cineva cu maxim 4 clase cu o mentalitate inapoiata. Pacat de unele comentariile corect argumentate si descrise pe care le postezi. Spre exemplu, la acest articol m-au impresionat atat de tare primele comentarii incat am decis sa-mi rezerv cateva minute din timp pentru o cautare mai amanuntita . Ceea ce ai spus este perfect corect. Recunosc, nu cunosteam standardele de productie ale modelelor Lexus. Dar modul abordarii si faptul ca faci schimb de replici subtile cu utilizatori de nivel incalificabil, lasa de dorit. Scuzati ''off topicul'' .
In ceea ce priveste victoria marcii nipone, am numai cuvinte de lauda, dar care nu ma fac sa trec peste minusurile existente ale catorva modele din gama, dar aici ramane loc pentru alt subiect de discutie. Cat despre grupul German, cand citesc articolele aparute in presa si ma gandesc la faptul ca in doua zile au pierdut din scaderea valorii actiunilor peste 15 miliarde de euro, nu as vrea sa ma aflu in pielea celor de la VW. Acest scandal nu doar ca dinamiteaza planurile de cercetare/dezvoltare ale VAG (doreau sa investeasca 20 miliarde de euro pana in 2020), dar pierderea bursiera depaseste si valoarea profitului obtinut de catre VAG in 2014, 11 miliarde de euro daca imi aduc bine aminte.
Sa nu uitam si de posibila amenda de 18 miliarde de euro, de eventualele procese ale clientilor inselati, dar si de imaginea terfelita a marcii si a industriei auto germane. Marketingul VW este agresiv, arogant si insufla clientilor imaginea unei marci solide, mult mai avansate d.p.d.v. tehnologic decat concurenta. Uitati-va la o reclama cu un produs Volkswagen, oricare ar fi modelul respectiv. Se termina cu acel Das Auto, pronuntat cu siguranta, superior. Grupul PSA care produc motoare diesel de cea mai buna calitate, performante si economice, s-a chinuit sa reziste pe piata. Au taiat din costuri, au investit, s-au asociat cu Dongfeng, in fine, Nu doar PSA s-a aflat in situatia asta. Renault si-au inlocuit intreaga gama, Ford s-a transformat. Honda mai slabut, dar totusi au miscat ceva, Mazda au venit cu produse de foarte buna calitate pe piata, iar Toyota este inca nr. 1 mondial si vinde foarte bine. Opel, de asemenea, se afla intr-un proces de restructurare iar viitorul lor pare unul promitator. In timp ce producatorii auto taie din costuri, fac restructurari, inoveaza si sunt nevoiti sa vanda la preturi mai mici decat Volkswagen, ce fac cei de la VAG? Mint cu nesimtire.... Orice poate fi iertat, mai putin modul de a face afaceri al acestei firme. Rusinos...
I-am citit doar jumate din ultimul comentariu, m-am oprit fix la fraza :''Numai porcarii debitezi , esti pe ceva substante?'' , expresie care nu are nici o legatura cu domeniul auto ( probabil de asta a primit ban pe IP, dar cum IP-urile sunt dinamice, e usor sa reintre iar ) . Acum il intreb si eu pe el : Daca are si un un argument ceva care sa-i sustina teoria conform careia Lexus este cel mai slab vandut in USA 2015 si pe diferite categorii. Nu ma astept de la un raspuns inteligent de la unul care foloseste notiunea '' clasa sedan'' . Pe bune ? Exista asa ceva ? Este cumva un nou segment auto ? Mai sa fie....... :)))))
https://www.youtube.com/watch?v=PlUcy4ZExZM
Pe segmentul premium compact, audi a3 este lider in SUA.
Frustratul tot frustrat ramane :)
Mergi la somn esti pa rau !
PS: Softul mincinos nu pare a fi o tehnologie prea moderna.