La multi ani, Volkswagen!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Acum exact 70 de ani lua nastere in Germania "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH", compania care mai tarziu va deveni cunoscuta in intreaga lume sub denumirea scurta Volkswagen. Scopul companiei a fost, inca de la inceput, crearea unei masini accesibile fiecarui locuitor al Germaniei. Volkswagen reuseste acest lucru cu prima "Broscuta", gandita de omul care urma sa scrie istorie in industria auto mondiala: Ferdinand Porsche.
In anul imediat urmator, compania germana devine "Volkswagenwerk GmbH" si se pune piatra de temelie a celei mai mari uzine VW, cea din Wolfsburg, orasul care avea sa fie gazda intregii istorii de acum incolo. De altfel, Wolfsburg este denumit de conducerea tarii "Orasul auto nascut din forta bucuriei", desi la uzinele Volkswagen munceau prizonierii de razboi.
Anul 1945 avea sa fie unul de turnura in istoria VW, fortele armate din Marea Britanie ocupand orasul si regandind scopul uzinei. Volkswagen este orientat de acum spre piata internationala, fapt care face ca in Germania sa apara noi fabrici dedicate constructiei de masini: Hanovra, Kassel, Emden, Salzgitter.
In anii '60, VW devine societate pe actiuni si cumpara Auto Union (Audi), formand primul grup auto german din istorie. Progresele tehnologiei din anii '70 fac ca Volkswagen sa devina una dintre cele mai cunoscute marci la nivel mondial prin lansarea unor modele care vor deveni simbolurile marcii: Polo, Passat si Golf.
Astazi, in Grupul Volkswagen se afla Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti si Lamborghini. In total, Volkswagen a vandut in intreaga sa istorie 107 milioane de autoturisme.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
VW a facut din totdeauna un produs bun si voloros pe piata auto.
In ultimi 15 ani au trecut de la un produs pt mase si la categoria exclusivista prin cumpararea altor firme si produse mai exotice.
Ce este deranjant la baza filozofiei VW este sistemul socialist care a protejat firma zeci de ani dar si care ia ferit de o concurenta reala. Pana anul trecut nimeni nu putea cumpara majoritatea actiunilor. E totus o firma guvernamentala si se stie cat de eficienti sunt cei din guvern. Dar lucrurile s-au schimbat si dupa multi ani neprofitabili si subventionati de guvernul local au intrat si ei in randul lumi.