2016 este un an de sărbătoare la Toyota. Cel mai bine vândut model al gamei, Corolla, împlinește venerabila vârstă de 50 de ani, iar cu această ocazie japonezii au scos de la naftalină câteva fotografii-eveniment în care cele 11 generații ale compactei japoneze ne sunt prezentate separat sau alături de strămoșii și urmașii lor.
Povestea începe în 1966
Toyota Corolla a fost lansată în premieră pe piața din Japonia în 1966 și era disponibilă în prima fază în trei versiuni de caroserie: sedan cu patru uși, sedan cu două uși și break cu două uși. Dezvoltată încă din start cu scopul de a fi o mașină dedicată poporului, Corolla a început să fie produsă în toamna anului 1966 la Takaoka, Japonia, într-o uzină construită special pentru a găzdui linia de producție a acestui model.
Lansarea europeană a modelului japonez a avut loc un an mai târziu, în 1967, iar la doar doi ani de la lansare Corolla începea să fie produsă în Australia și Malaysia pentru ca cererea în creștere de pe aceste piețe să fie acoperită.
Contribuția noului model la dezvoltarea Toyota este vizibilă cel mai bine prin cifre: producția anuală a mărcii japoneze a crescut între 1965 și 1968 de la 480.000 la 1.1 milioane de mașini.Producția europeană a lui Toyota Corolla a început mult mai târziu, după ce Toyota și-a construit o imagine puternică pe Bătrânul Continent. Cu cereri din ce în ce mai voluminoase, Toyota a ales Turcia pentru construirea unei fabrici dedicate, iar producția europeană a modelului a început în 1994 cu cea de-a șaptea generație.
3670 de exemplare vândute zilnic
Astăzi, Toyota Corolla a ajuns la a 11-a generație, este produsă în 16 uzine din toată lumea, iar cele 44 de milioane de unități vândute transformă modelul japonez în mașina cu cel mai mare succes de piață în istoria industriei auto. Conform statisticilor oficiale, anul trecut au fost vândute 3670 de unități Corolla în fiecare zi la nivel mondial, compacta reprezentând 20% dintre vânzările totale ale mărcii Toyota în istoria de 79 de ani a mărcii japoneze.
“Mașină a poporului”…global(izat). Mă ȋntreb de ce n-au ridicat o fabrică și pe “aicișea”…
Am condus Corolla destul ca să mă conving(ă) că ȋți oferă tot ce trebuie ȋn termeni de pragmatism accentuat (poate chiar…fanatic) al vremurilor de pe urmă. De ce o cumpără atât de mulți de pe “mapamondul lumii” ? Cumva pentru faima pe care a căpătat-o, aceea de “mașina care nu se strică niciodată” ? Ce-i drept, am trecut prin multe service-uri la viața mea, dar Corolle pe acolo…n-am zărit. Fiabilitatea ca fiabilitate, dar, deși repudiez clasamentele, ȋn State Toyota se situează sub…Buick!? Că tot veni vorba, consternantă mi se pare ȋnșiruirea imediat sub Toyota: GMC, Chevrolet, Honda, Acura (păi, să nu te enervezi? RC, țineți-le, fraților, acolo, nu le trimiteți ȋn Europa, că doar nu vreți să le luați pâinea mecanicilor...sufocați-ne cu Opel Reich, pardon, Group GmbH; prostia voastră nu este doar consecventă, ci și solemnă). Ultima dintre “germane”…nicio surpriză: VW. Dar să nu tulbur momentul de sărbătoare. Sau trebuie menționat și acest aspect și anume că există și o parte mai puțin…digerabilă? Ce să fie, ce să fie? IIHS-SOT! Oops!...she (Corolla) did it again. Dar nu cred că faptul cu pricina va constitui vreodată un criteriu de selecție ȋn mintea clientului global(izat) – principiul călăuzitor al zilelor noastre rămâne…consumul (cât mai mic de carburant, cât mai mare de șaorma cu de toate).
@AM. lipseste informatia primordiala.cand vine tipul nou in romania. ca in germania se vinde de asta vara.