Conform cifrelor oficiale publicate de către cele trei mărci, prima poziţie a clasamentului premium este ocupată de BMW, cu 804.000 de maşini vândute în primele şase luni ale anului, ceea ce reprezintă o creştere de 8% în raport cu prima jumătate a anului 2012. Marca bavareză este singura care a trecut de borna 800.000 de maşini, Audi aflându-se în acest moment la circa 24.000 de unităţi distanţă, cu 780.500 de maşini vândute în aceeaşi perioadă (+6% faţă de anul trecut).
Podiumul este completat de Mercedes-Benz, care a atins 694.000 de unităţi vândute în perioada ianuarie-iunie şi care creşte, de asemenea, cu 6 procente.Analiştii auto susţin că trendul se va menţine şi în următoarele luni, iar BMW va termina anul pe prima poziţie datorită creşterii cererii pe pieţele din SUA şi China. De altfel, marca BMW nu este singura din Grupul BMW care a crescut în prima jumătate a anului, Mini şi Rolls-Royce contribuind de asemenea la atingerea unei cifre de vânzări de 954.500 de unităţi la nivel mondial, un nou record absolut al grupului auto german.
Deşi vânzările Audi şi Mercedes-Benz nu au reuşit să se ridice la nivelul BMW, ambele mărci au anunţat recent că ţinta pentru anul 2020 va fi depăşirea mărcii bavareze şi atingerea unui număr record de vânzări la nivel mondial în segmentul premium.
În timp ce lupta dintre branduri este una interesantă, angajaţii europeni ai celor trei mărci profită la maximum, managerii fabricilor BMW, Audi şi Mercedes-Benz din Europa anunţând o activitate continuă chiar şi pe timpul vacanţelor de vară pentru a face faţă cererilor clienţilor de pe Glob.MARCA |
Vânzări iunie 2013 |
% |
Vânzări ian-iun 2013 |
% |
BMW | 153.075 | +9% | 804.000 | +8% |
Audi | 140.300 | +5% | 780.500 | +6% |
Mercedes-Benz | 131.609 | +5% | 694.000 | +6% |
Volvo | 40.939 | -2.6% | 209.118 | -5.5% |
Porsche | 14.300 | +13% | 81.500 | +18% |
Alfa Romeo | n/a | n/a | ||
Infiniti | n/a | n/a | ||
Lexus | n/a | n/a | ||
Jaguar/Land Rover | n/a | n/a |
Până acum, pe lângă cele trei mărci germane, doar Volvo a publicat vânzările la nivel mondial în perioada ianuarie-iunie. Vom adăuga în material şi celelalte mărci premium pe măsură ce avem rezultate.
Ati uitat de ACURA sa-i treceti in tabel :)
dincolo de toate astea ceea ce nu pricep eu defel este ”concursul” asta in cine sa fie pe primul loc. poate nu percep eu bine situatia dar mi se pare ca ceea ce trebuie urmarit de aceste concerne auto este de fapt profitabilitatea si nu nr de unitati produse! de ex. romania produce cam la fel ca italia in unitati insa datorita pretului mai mare al automobilelor italiene ele generaza mai multi bani care se ”invart” in economiesi in acelasi timp profituri mult mai mari... mai oameni buni resursele planetei se diminueaza...nu se poate continua pe cresteri lainfinit! desigur ca daca exista cerere atunci eu vor produce si vor vinde in continuare... dar ce nu inteleg eu este de ce analistii economici si reprezentantii acestor concerne auto nu calculeaza precum contabilii: ce profit scoti dupa ce tragi linie indiferent ca ai vandut mul sau putin!
Ca sa inchei cu o poanta (sper ca inspirata), BMW inregistreaza, de fapt, un nivel si mai ridicat de vanzari decat cel publicat, in sensul ca la aceste cifre redutabile contribuie si...Cadillac, alias BMW-ul Americii :D
PS: In viitorul concediu, mi-a propus sa ma odihnesc pe rupte. Si ce loc mai potrivit ar fi decat Renaissance Center din Detroit? Acolo se doarme grupa mare. Si cred ca o sa dorm in sala de sedinte a Comitetului Director. Garantat nu ma va perturba niciun zgomot. Adica nici o idee rasunatoare, de ecou.
probabil peste 10-15 ani producatori de 'lux' a Germaniei vor vinde fiecare cate 2.5-3 milioane de unitati........
pai atunci pe intreb cat de 'exclusivist' va fi sa deti un BMW Merc sau Audi in conditile in care vor fi la fel de comune ca Vw in zilele noastre.....
ca sa nu mai amintesc de pret care vor urca extrem de mult in 2 generatii.........daca un 320d in zilele noastre ajunge si la 65k euro peste 2 generati acelasi model poate sari de 80k euro......ca sa nu mai zic de un 335i......probabil 100k euro........
Buna asta cu vacanta, acum sa nu exageram ca ma simt in al 9-lea cer, din 2005 sunt pe primul loc dar acum distanta fata de Audi este mult mai mica, deci oricand poate sa pice pe locul doi, dar sincer chiar nu ma intereseaza, si pe 3 daca este tot aia e pt mine, ma intereseaza masinile lor:).
@tzenu
Asa este, va costa 80 de mii un 320d, sunt convins ca prin anii "80 daca erai acum iti permiteai E30 nou, cateva zeci de mii de marci costa atunci, iar un Bmw sau Mercedes nu va fi la fel de des intalnit ca un VW, oricat ar vinde ei, eu nu inteleg, daca o marca sau un model se vinde bine nu mai este de lux? Bun, nu mai este la fel de exclusivist, dar exista alte marci pt asta, pe acest principiu clasa S este o masina comuna, pana acum s-a vandut in milioane de exemplare de la prima generatie, eu unul nu m-as simti intr-o masina comuna cu acest model, chiar si peste 15 ani.
insa a trebuit 12 ani de productie pt a ajunge la acasta cifra........
uite ca E90 sa vandut tot in peste 2 milioane insa doar in 7 ani de productie...................
eu cand am amintit de exclusivitate mam referit la viitor peste 10-15 ani cand vor vinde milioane de unitati anual.......
oricum bafta la vanzari din partea mea sa vanda 10 milioane de bmw-uri anual la un pret mediu de 1 milion de euro.......chiar nu ma intereseaza gama actuala de masini(bmw)
Audi, BMW si Mercedes nu se vor marci exclusiviste ci premium ! Ca au si cateva modele exclusiviste asta e altceva. Dar ca marci sunt doar premium nu de lux.
Abea Porsche intra in categoria lux. Si mai au Wiesmann-ul. Cu Maybach-ul au dat gres. Cam atat de la nemti. A..am uitat de Bugatti care e detinut de VAG. In schimb Italienii si britanicii au marci exclusiviste si de lux. Le, stim cu totii...Lambo, Ferrari, Pagani, Maserati, Rolls, Bentley Aston, McLaren etc.
Poti sa urci in linia 335 care pleaca de la Ikea, trece prin pasaj la Obor si se opreste la Auchan Titan:)
la 06.07.2013, 13:23,
'' Asa este, va costa 80 de mii un 320d, sunt convins ca prin anii "80 daca erai acum iti permiteai E30 nou, cateva zeci de mii de marci costa atunci, iar un Bmw sau Mercedes nu va fi la fel de des intalnit ca un VW, oricat ar vinde ei, eu nu inteleg, daca o marca sau un model se vinde bine nu mai este de lux? Bun, nu mai este la fel de exclusivist, dar exista alte marci pt asta, pe acest principiu clasa S este o masina comuna, pana acum s-a vandut in milioane de exemplare de la prima generatie, eu unul nu m-as simti intr-o masina comuna cu acest model, chiar si peste 15 ani. ''
Foarte interesant comentariu, o analiza la subiect scrisa de userul @EXpeRT98, nici macar n-ai modificat cuvantul "esenta" mai @dan_grc, te-ai aruncat la copy-paste direct, asta este motivul pt care mi-am facut cont aici si cu toate c-am zis ca nu mai comentez pe aici nu m-am putut abtine, chiar asa sa copii textele altora fara rusine? Esti o rusine pt orice comunitate automarket, poate pe unii de pe aici i-ai pacalit, pe altii nu, dar cel mai pacalit dintre toti chiar tu esti.
Deci ca sa vada si lumea cine esti cu adevarat.
A explicat foarte bine @Adrian cum este cu exclusivismul, credeam ca stii ce inseamna, Bmw nu este o marca exclusivista, nu era nici acum 30 de ani, chiar daca E30 s-a produs timp de 12 ani, nu era un model exclusivist, doar varianta M, dar asta este si astazi, M-urile sunt rare, ar trebui sa impuna o limita sa nu mai vanda dupa parerea ta, nu te intereseaza gama actuala Bmw? Niciun model? Nu ma mira.
Acura 25th Anniversary Trucks Commercial = http://www.youtube.com/watch?v=sfsNZ3FcSLY
Acura 25 Years of Advancing Design = http://www.youtube.com/watch?v=DrxDdgStx00
persoane cu mai multe identitati....azi maine si fbi-ul isi fa face prezenta...da ce doar pe facebook???:)))))
Imi poti spune la ce post?
Sper din toata inima ca noile reglementari ale echipei Automarket.ro sa curete site-ul de gunoaie. Habar-n-am cu ce se mananca Facebook-ul dar daca asta e conditia sa revenim la normalitate pe forumul asta, imi fac cont si acolo pentru a ma loga aici.
@Dan_grc, stai linistit. Lumea normala inca exista si e alaturi de tine. Mai e putin si cu un dram de noroc scapam de mizeria si deviatia mintii umane, impinse la cote inimaginabile. Toti cei care i-am dat peste nas individlui de mai sus i-am devenit cu timpul dusmani de moarte, urmariti obsesiv, pana la ultima litera scrisa. Litera care apoi a fost intoarsa, copiata, sucita, pervertita si murdarita pana cand universul debusolat al clovnului a aruncat inapoi texte de-o perfidie si perversitate inimaginabila. Mai intai s-a fixat pe @kumite, apoi pe @dan. Pe mine n-are rost sa ma mai pomenesc :)
Baiatul e foarte usor de recunoscut. Cele mai multe comenturi le scrie nelogat pentru ca Automarket.ro am observat ca se prinde destul de repede si-i blocheaza contul. Pe urma apar fel de fel de nick-uri, care mai de care mai ciudate ... mafia, tomson, pinguinul_deviat, gelu, samba, anon_im, dany, etc, etc, etc.
Oricat de voalat ar fi la inceput, pana la urma revine ca un resort la aceleasi vesnice obsesii. taiota, lexus si oamenii care nu sunt de acord cu el. Acelasi vocabular de catel murat si batut sau de puscarias violent. Mereu aceleasi cuvinte cheie care il dau de gol ...
Partea cea mai trista este ca efectul final este devastator pentru Automarket.ro insasi. Sunt oameni in echipa redactiei care sunt sigur ca fac tot ce este omeneste posibil sa scrie cat mai bine, sa aduca informatii proaspete si relevante in fata cititorilor. Dar in acelasi timp oamenii astia trebuie sa faca curat pe un forum in care de fapt fiecare dintre noi ar trebui sa arunce cat mai putina mizerie.Si iata ca dupa toti acesti ani de munca, de incercari si eforturi, apare un mascarici care risca sa distruga totul. De la credibilitatea redactorilor si forumistilor, pana la atmosfera si prieteniile care se leaga cu timpul.
Totusi, eu sunt sigur ca se va rezolva pana la urma. Pentru ca nebunia, ura si dispretul nu-si au locul decat pana la o vreme. Curand insa le soseste sfarsitul. Iar atunci este subit si total.
Bafta multa Automarket !!!
Si acum sa-mi dau si eu cu parerea, cum e obiceiul.
Sincer sa fiu niciodata nu m-a atras BMW. Ma inclin in fata tehnologiei din aceste masini superbe, doar ca nu e tipul de masina pe gustul meu. Asta evident nu inseamna ca sunt slabe. Deci prima pozitie eu zic ca este meritata... nu prea ma obisnuiesc cu pozitia a doua. Pueti sa ma injurat, puteti sa dati cu parul, insa eu nu cred ca Audi este peste Mercedes. Nici in privinta imaginii, nici a prestigiului, nici a impozantei, nici a istoriei etc. Nu ma refer la fiabilitate pentru ca oricum vorbim de un nivel unde e o chestie de care uneori nu prea se tine cont. Se merge de la premisa ca este fiabila o masina premium. Ah, din nou personal Audi nu-mi inspira mai multa incredere fata de Mercedes.
Probabil ca v-ati prins, dintre cele 3 imi place cel mai mult Mercedes. Cred ca ar fi a doua (sau a treia?!) mea alegere dupa Volvo.
Si acum o intrebare pentru Mircea. Care poare fi motivul pentru care un producator nu isi face publica cifra de vanzari? Ii obliga nimeni? Intreb pentru ca atunci cand esti pe un loc fruntas e un motiv de mandrie, cand esti pe 5,6 sau 7 poate e un loc rusinos si imaginea marcii poate fi afectata. Poate din cauza asta doar BMW, Audi, Mercedes si Volvo au spus numarul de masini vandute.
Si inca o concluzie: desi Volvo e muuult in urma, totusi e mai bine fata de anii trecuti.
Sunt filo-britanic dar din pacate nu mai produc nimic si nu ma refer doar la masini.
Un fel de Romanie mai mare si mai tare, au vandut tot, din pacate.
Multumesc pentru acelasi link. Uite cum sta treaba:
Cand ai postat prima oara link-ul, am intrat pe acea pagina si nu am vazut acel "ultim comentariu", am rasfoit putin, dar tot nu l-am gasit. Atunci te-am intrebat "ce post?".
Azi dimineata am intrat pe Automarket si am vazut ca mi-ai raspuns cu acelasi link, am intrat din nou pe pagina si afisa comentariul de pe data de ieri, ora 21.00.
Este tras de par: Testul a fost facut acum 1 an! In plus comentariul a picat completa aiurea si fara sa aiba vreo legatura cu test-drive-ul.
Apoi am ajuns la aceste intrebarile:
Nu cumva EXpeRT98 este nick-ul tau de pe "turatii", scos de la naftalina special pentru asta?
Nu cumva TU ai PLAGIAT raspunsul lui Dan-grc, apoi facand copy-paste pe "turatii"?
Nu cumva ai vrut sa il faci de rahat pe Dan_grc, din diverse motive aiurite???
Noroc cu "turatii" ca te-au dat de gol intamplator?
Ti-o iei in freza, "amice"!
Apropo, ne spui secretul ala inventat de tine, ca sa iti mai dam cateva manute rosii?