Hyundai Ioniq este unul dintre cele mai complexe modele existente pe piață, putând fi comandat în versiune hibridă, hibridă plug-in sau electrică, în funcție de nevoile și dorințele cumpărătorului. Iar dacă modelul sud-coreean a reușit să țină prima pagină a publicațiilor de specialitate în ultimul an, fiind prima mașină care poate fi comandată în cele trei "stări de agregare", biroul nord-american al celor de la Hyundai a trecut la fapte mari, abordând problema Ioniq din punctul de vedere al performanțelor.
Un exemplar al modelului asiatic a fost prezent în weekend-ul trecut la Bonneville, pe cel mai cunoscut lac de sare din lume, acolo unde Hyundai a încercat și a reușit să bată recordul mondial la capitolul viteză de vârf atinsă de un model hibrid.
La finalul celor încercărilor, Ioniq a reușit să oprească radarul la 254 de kilometri pe oră, cea mai ridicată viteză atinsă vreodată de un hibrid clasic (fără încărcare la priză). Valoarea este media celor două încercări dus-întors realizate pe lacul de sare din Utah, o metodă de calcul care are rolul de a elimina orice semn de întrebare legat de direcția vântului sau de piferențele de nivel ale traseului în linie dreaptă.
În cea mai rapidă dintre cele două treceri, Ioniq reușise un vârf de 258.6 km/h.În versiunea de serie, Hyundai Ioniq hibrid oferă o viteză maximă de 184 km/h.
Modificări tehnice serioase
Foarte important este însă faptul că nu vorbim despre o mașină de serie, ci de una modificată serios. Astfel, motorul pe benzină al hibridului a fost potențat prin adăugarea unui sistem NOS (Nitrous Oxide System), prin recalibrarea electronică și prin modificarea sistemului de admisie și evacuare.
Mai mult, hibridul a primit partea frontală a versiunii electrice Ioniq, care asigură o rezistență redusă la înaintare, suspensiile au fost coborâte cu nu mai puțin de 10 centimetri, iar sistemele auxiliare din mașină, precum cel de aer condiționat, au fost eliminate complet. A apărut în schimb un rollcage, un sistem de stingere al incendiilor și o parașută de siguranță care a avut rolul de a opri mașina în timp util.
Ideea unui român
Testul a fost realizat la ideea firectorului de inginerie și verificare a calității în cadrul Hyundai North America, inginerul român Mircea Gradu, care se află în cadrul Hyundai din 2014, înainte activând în industria auto la Stuttgart, în cadrul Daimler AG, Chrysler, dar și pentru Schaffler, un foarte cunoscut furnizor din industria auto și aerospațială.
Conform acestuia, ideea testului i-a venit în momentul analizei performanțelor setate de prototipurile lui Ioniq."Pe măsură ce Ioniq trecea era supus testelor, echipa de inginerie și verificare a calității a fost atât de impresionată, încât am început să ne întrebăm dacă ar fi cazul să ridicăm ștacheta. Astfel s-a născut încercarea reușită de record", a declarat Mircea Gradu după recordul reușit la Bonneville.
Comentarii (1)