La ideea unui român: Un Hyundai Ioniq modificat a devenit cel mai rapid hibrid clasic din toate timpurile

de Mircea Meşter
Joi, 03.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mircea Gradu, director al echipei de inginerie Hyundai America de Nord, a inițiat o tentativă reușită de record: Hyundai Ioniq a devenit cel mai rapid hibrid din lume, atingând o viteză de vârf de 254 de km/h pe lacul de sare de la Bonneville, Utah.

Hyundai Ioniq este unul dintre cele mai complexe modele existente pe piață, putând fi comandat în versiune hibridă, hibridă plug-in sau electrică, în funcție de nevoile și dorințele cumpărătorului. Iar dacă modelul sud-coreean a reușit să țină prima pagină a publicațiilor de specialitate în ultimul an, fiind prima mașină care poate fi comandată în cele trei "stări de agregare", biroul nord-american al celor de la Hyundai a trecut la fapte mari, abordând problema Ioniq din punctul de vedere al performanțelor.

Un exemplar al modelului asiatic a fost prezent în weekend-ul trecut la Bonneville, pe cel mai cunoscut lac de sare din lume, acolo unde Hyundai a încercat și a reușit să bată recordul mondial la capitolul viteză de vârf atinsă de un model hibrid

La finalul celor încercărilor, Ioniq a reușit să oprească radarul la 254 de kilometri pe oră, cea mai ridicată viteză atinsă vreodată de un hibrid clasic (fără încărcare la priză). Valoarea este media celor două încercări dus-întors realizate pe lacul de sare din Utah, o metodă de calcul care are rolul de a elimina orice semn de întrebare legat de direcția vântului sau de piferențele de nivel ale traseului în linie dreaptă.

În cea mai rapidă dintre cele două treceri, Ioniq reușise un vârf de 258.6 km/h.

În versiunea de serie, Hyundai Ioniq hibrid oferă o viteză maximă de 184 km/h.

Hyundai Ioniq pe întinderea de sare de la Bonneville.

Modificări tehnice serioase

Foarte important este însă faptul că nu vorbim despre o mașină de serie, ci de una modificată serios. Astfel, motorul pe benzină al hibridului a fost potențat prin adăugarea unui sistem NOS (Nitrous Oxide System), prin recalibrarea electronică și prin modificarea sistemului de admisie și evacuare.

Un Hyundai Ioniq de serie lângă mașina-record.

Mai mult, hibridul a primit partea frontală a versiunii electrice Ioniq, care asigură o rezistență redusă la înaintare, suspensiile au fost coborâte cu nu mai puțin de 10 centimetri, iar sistemele auxiliare din mașină, precum cel de aer condiționat, au fost eliminate complet. A apărut în schimb un rollcage, un sistem de stingere al incendiilor și o parașută de siguranță care a avut rolul de a opri mașina în timp util.

Ideea unui român

Testul a fost realizat la ideea firectorului de inginerie și verificare a calității în cadrul Hyundai North America, inginerul român Mircea Gradu, care se află în cadrul Hyundai din 2014, înainte activând în industria auto la Stuttgart, în cadrul Daimler AG, Chrysler, dar și pentru Schaffler, un foarte cunoscut furnizor din industria auto și aerospațială.

Conform acestuia, ideea testului i-a venit în momentul analizei performanțelor setate de prototipurile lui Ioniq.

"Pe măsură ce Ioniq trecea era supus testelor, echipa de inginerie și verificare a calității a fost atât de impresionată, încât am început să ne întrebăm dacă ar fi cazul să ridicăm ștacheta. Astfel s-a născut încercarea reușită de record", a declarat Mircea Gradu după recordul reușit la Bonneville.

Comentarii (1)

  • E interesant tipul. Poate faceti articole si despre viata/studiile/cariera acestor oameni ROMANI, ca m-am saturat sa vad ce face amanta lu guta, dragusanca si alte vedete din acestea.
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru