La Galați se va construi o fabrică de baterii pentru mașini electrice: investiție de 1.4 miliarde euro

de Alexandru Monenciu
Marti, 27.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O companie belgiană va construi la Galați o fabrică de baterii pentru mașinile electrice. Investiția se ridică la 1.4 miliarde de euro, iar uzina va avea o capacitate totală de producție de 22 GWh.

Înființată în 2019 de un fost profesor la universitatea din Bruxelles, compania belgiană Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE) are două fabrici în Belgia și Macedonia.

Acum, belgienii vor să construiască o uzina de baterii pentru mașinile electrice și în România, la Galați. Fabrica, cu o capacitate totală de producție de 22 GWh, va fi finalizată în 2026, după o investiție de 1.4 miliarde de euro.

Uzina va fi construită pe o suprafață de circa 60 de hectare și va avea, la final, circa 8.000 de angajați.

A doua fază a proiectului celor de la ABEE presupune dezvoltarea unei uzine de reciclare a bateriilor și echipamentelor electrice, cu o capacitate de 50.000 de tone anual. Investiția se va ridica la aproximativ 200 de milioane de euro.

"[...] Romvolt va furniza baterii în principal pentru industria auto, în România aflându-se Renault/Dacia și Ford, dar și pentru piața staționară, deoarece stocarea este necesară pentru tranziția la energie regenerabilă," se arată într-un comunicat transmis de compania belgiană.

via Economica.net

Comentarii (13)

  • Sălaj
    GALATZ NU EXISTĂ!!
    0 13
  • Belgienii ăștia pe baterii sunt cam dubioși. Macar sa facă ceva, caz în care zicala s a întâlnit hotul cu prostul sa fie adevărată. Vedem pe urma cine i hotul și cine i prostul, deocamdată doar speculam. Am citit pe undeva însă că hinezii au mașini electrice pe stoc. Multe.
    6 15
  • Cel mai important este sa se dezvolte ramura de conversii a masinilor existente la electric.
    Este mult mai fezabil si normal, si chiar logic si in conformitate cu prerogativele UE, de reducere a poluarii.
    Este mult mai ieftin, mai rapid si mai nepoluant sa convertesti o masina deja existenta.
    Nu e nevoie de performante gen tesla, cu 3-4 secunde la suta (si reprize excelente 80-120) cand vrei sa transformi parcul auto. Pentru ca majoritatea au acum masini de 100-150cp.
    Deci un kit de baterii 50kw si un consum de 13-15kw/100 km sunt practici (deci o motorizare tot de 100cp
    6 17
  • Banditos
    @Alin...."Este mult mai ieftin, mai rapid si mai nepoluant sa convertesti o masina deja existenta."

    este o parere de'a ta? sau exista ceva studii, negru pe alb, care sa dovedeasca asta? Ce inseamna sa convertesti masinile "deja existente"? Termicele care sunt in productia curenta, alea din trafic....?
    10 4
  • Vorbește și Ion că și el e om.
    Ai luat-o pe urmele lui Dutz cu aberațiile. La tine bate vântul noaptea?
    6 7
  • Andrei
    Să facă și niște dizăluri pentru PMC
    6 8
  • @inoperabil
    nu ai facut fizica deloc la scoala? nu e logic ca totul polueaza?

    cam suspect, cum adica recicleaza? poate ne omoara delta.
    4 6
  • @@inoperabil
    Nu-l lua în seamă pe inoperabil. El e mai special, flebețea doamnei asistente de pe aripa psihiatrie. Singurul care își ia medicamentele cu mânuța lui.
    3 5
  • @inexorabil
    ce poti sa ne zici despre covid?
    3 3
  • Seriff
    @Alin, 17:35, sa o convertesti tu pe a ta si dupa sa ne zici si noua cum e, incredibil, ce aberatii gasesti pe un site auto, dar asa e cand unii uita sa isi ia pastilele.
    3 6
  • Nu vin de proști belgienii. Au facilități ce nu găsești decât la condițiile promise de buimacii ăștia vânduți ce ne conduc ce a mai rămas din țara asta. Unde or să stocheze jdemiile de tone de baterii de reciclat? Cu prețul la ce terenuri valoroase? Nu ne gândim decât în scurt, însă, prețul este mare, preț pe care-l vor plăti alții. În senatul american, unul dintre senatori, demontează cu minuțiozitate ipocrizia afirmațiilor pro eco - bio - meta - carbonice, legate de mașinile electrice vezi doamne, nepoluante. Înregistrarea este pe YouTube, parcă. Mașinile electrice ca alternativă de achiziție opțională, poate, dar ca impunere, nu poate reprezenta o alternativă, corectă. Pierdem din vedere faptul că lanțul constrângerilor sociale se strânge, încet dar fățiș, arogant, permanent. Cu cine ne vom mai contrazice în curând?!
    9 5
  • @Seriff
    Tare, șerifule. Râde ciob de oală spartă :))
    4 5
  • Banditos
    @05:49 nu puteai sa te abtii !? Iaca s-a umplut articolul cu laturi kilometrice.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru