Înființată în 2019 de un fost profesor la universitatea din Bruxelles, compania belgiană Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE) are două fabrici în Belgia și Macedonia.
Acum, belgienii vor să construiască o uzina de baterii pentru mașinile electrice și în România, la Galați. Fabrica, cu o capacitate totală de producție de 22 GWh, va fi finalizată în 2026, după o investiție de 1.4 miliarde de euro.
Uzina va fi construită pe o suprafață de circa 60 de hectare și va avea, la final, circa 8.000 de angajați.
A doua fază a proiectului celor de la ABEE presupune dezvoltarea unei uzine de reciclare a bateriilor și echipamentelor electrice, cu o capacitate de 50.000 de tone anual. Investiția se va ridica la aproximativ 200 de milioane de euro.
"[...] Romvolt va furniza baterii în principal pentru industria auto, în România aflându-se Renault/Dacia și Ford, dar și pentru piața staționară, deoarece stocarea este necesară pentru tranziția la energie regenerabilă," se arată într-un comunicat transmis de compania belgiană.
via Economica.net
Este mult mai fezabil si normal, si chiar logic si in conformitate cu prerogativele UE, de reducere a poluarii.
Este mult mai ieftin, mai rapid si mai nepoluant sa convertesti o masina deja existenta.
Nu e nevoie de performante gen tesla, cu 3-4 secunde la suta (si reprize excelente 80-120) cand vrei sa transformi parcul auto. Pentru ca majoritatea au acum masini de 100-150cp.
Deci un kit de baterii 50kw si un consum de 13-15kw/100 km sunt practici (deci o motorizare tot de 100cp
este o parere de'a ta? sau exista ceva studii, negru pe alb, care sa dovedeasca asta? Ce inseamna sa convertesti masinile "deja existente"? Termicele care sunt in productia curenta, alea din trafic....?
Ai luat-o pe urmele lui Dutz cu aberațiile. La tine bate vântul noaptea?
cam suspect, cum adica recicleaza? poate ne omoara delta.