În martie anul trecut, Volkswagen anunța că modelul Beetle nu va avea un successor și că producția va fi oprită la finalul acestei generații.
Iulie 2019 a venit să consemneze sfârșitul carierei pentru unul dintre cele mai cunoscute modele VW, un exemplu de succes pentru întreaga industrie auto.
VW Beetle are o istorie de peste 80 de ani, fiind lansat în 1938 în urma unui proiect al lui Adolf Hitler, care dorea o “mașină a poporului”. Beetle a cucerit milioane de inimi de-a lungul vremurilor, fiind importat și pe piața americană în 1949. Acolo a fost vândut în circa 5 milioane de exemplare, dintr-un total de 21.5 milioane la nivel mondial.
Ultimele exemplare VW Beetle au fost asamblate în această săptămână la uzina VW din Mexic, modelul urmând să fie expus și la muzeul companiei din orașul Puebla.
Via VW
Se citeste pe fata multora din aceste poze tristetea.
Mai dezolant este că, în mod neîndoielnic, multor automobilişti “li se fâlfâie” de aceste sucombări, mai mult sau mai puţin previzibile…În mintea lor standardizată, nu contează cu ce şi cum să ajungă din punctul A în punctul B, ci pur şi simplu să ajungă.
Beetle nu a excelat niciodata la nimic. Nu s-a ridicat nici o secunda la inaltimea numelui pe care la purtat. N-a fost nici frumoasa, nici mica si agila si nici ieftina. A fost o placinta mare, grea si scumpa.
Si nu e nici un risc ca la auzul numelui de Beetle, cineva sa se gandeasca prima data la reincarnarile moderne ale adevaratului Beetle.
Duca-sa. Nu vor exista regrete.
Mini a mers pe o zona premium si un design foarte diferit + crestere de dimensiuni si confort pe cand Fiat a mers pe o mentinere a caracteristicilor dar i a pretului scazut.
VW a mers pe reteta mini si a esuat....deocamdata. Sunt convins ca asa cum ID Buzz s-a inspirat din celalalt Icon al anilor 60-70 si Beetle va reinvia sub forma de concept/model electric. Asta trebuia sa faca de la inceput, sa-l faca primul model electric al marcii. Exact asa cum face BMW cu Mini.