La 81 de ani, o bătrânică din Polonia conduce un Subaru WRX STI de 300 cai putere

de Bogdan Mirică
Vineri, 26.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cea mai bătrână fană a modelului Subaru WRX STI este din Polonia și are 81 de ani. Doamna Michalina conduce zi de zi un Subaru WRX STI.

La 81 de ani, o vârstă care depășește cu mult speranța de viață din România, o respectabilă doamnă din Polonia trăiește mai intens decât în tinerețe. Michalina Borowczyk-Jedrzejek trăiește în orașul Katowice și se bucură de fiecare drum pe care îl face la piață.

Doamna Michalina are în garaj o mașină de 300 de cai putere, adică actuala generație a sedanului de performanță Subaru WRX STI. Pensionara este o fană înfocată a mașinilor puternice și un șofer cu experiență. De-a lungul anilor a condus multe mașini produse de Opel, Mazda, BMW sau Honda. De 13 ani însă, doamna Michalina a descoperit Subaru și nu vrea să mai renunțe la acest brand.

Se pare că doamna Michalina nu are nici o problemă cu întreținerea destul de scumpă a mașinii, având în vedere că a moștenit mai multe apartamente care sunt acum închiriate.

Șoferița de 81 de ani mărturisește că adoră să parcurgă distanțe lungi cu mașina sa de 300 de cai putere. Nici nu e de mirare, având în vedere că parcurge anual între 10.000 și 15.000 de kilometri.

Comentarii (34)

  • are si manusi, ma lasi :)))
    nu stiu cum reuseste la varsta ei, nu e supercar dar totusi masina asta iti solicita la maxim toate simturile si reflexele.
    21 6
  • si cand ma gandesc la faptul ca acum cativa ani m-am inscris la un drive cu aceasta masina si am fost chestionat de un grasan de la Craiova despre cunostintele mele despre setarile modurilor de lucru ale motorului si transmisiei masinii .... pana la urma mi-a spus ca in tara este doar o singura masina de acest tip cu cere se poate face drive .... m-am lasat pagubas in ciuda faptului ca imi doream mult sa ma dau cu asa bestie !
    16 1
  • Prima poza nu are blur la numarul de inmatriculare. :)
    4 1
  • RESPECT!
    14 1
  • cine stie ce vrajeala pt RCA sau taxe..
    2 7
  • WRX STI desfiinteaza orice sedan de performanta compact la ora asta.
    13 5
  • nota 4 ... stai jos ca habar n-ai ce vorbesti
    3 13
  • @@4 ma asteptam sa vii cu niste exemple inteligente, care sa arate opusul ca ceea ce am zis nu-i corect.......esti degeaba ;)
    8 3
  • Mitica Blajinul
    Asa este @4 . WRX STI nu are concurentza. Vezi rezultatele lor din WRC.
    3 3
  • uite aici argument. uita-te la acceleratii samd

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/subaru-wrx-sti-und-vw-golf-r-im-vergleichstest-kann-das-rallye-relikt-noch-ueberzeugen-8465808.html?show=3
    0 2
  • http://www.autobild.de/artikel/rs-3-gegen-evo-x-und-wrx-sti-vergleich-2759944.html

    e si evo in testul asta; e drept ca in test e vechiul sti, dar si vechiul rs3, care le bate pe amandoua.

    Asa ca sa o lasam mai moale cu presupunerile si cu jocurile pe calculator si sa luam in calcul masuratorile
    1 0
  • eu ti-am arata ca n-ai dreptate; acum arata-mi tu... tot prin argumente, niu prin minusuri de frustrare
    1 2
  • @Mitica
    Pai si alte echipe au castigat WRC; inclusiv VW;
    Cand a castigat WRC a concurat si VW impreuna? cand n-ai concurenta evident ca poti castiga.
    asa ca ... ce vorbim?
    3 1
  • si ca sa nu se spuna ca-s fan VW; uite masuratori pt honda type r, megane rs si cupra

    http://www.autobild.de/artikel/civic-type-r-megane-rs-leon-cupra-test-8659679.html

    a nu se intelege ca nu-mi place sti; ci doar sa nu exageram cu inchinaciunile
    0 1
  • Mitica Blajinul
    Nu este vorba ca nu au avut concurenta. Au avut prea multa iar rezultatele au incetat sa mai apara. Sebastien Loeb a reprezentat cumva VW? A castigat de 9 ori. 9ani .Japonezii nu au mai reusit sa tina pasul cu europenii, asa ca s-au retras. Ai condus un STI in viata ta? Subaru , in general este o masina preferata de multi. Nu vorbesc de Romania. Este destul de fiabila, iar cel mai important, este ca se repara foarte usor.
    2 1
  • @@4
    Dupa aroganta mai ca as recunoaste stilul puber al unuia dintre scorpioni. Exemplul pe care il dai este dintr-o revista germana. Nemtii sunt cunoscuti pentru faptul ca ar face orice ca produsele lor sa primeze. De la mituirea unor membrii ai juriilor unor concursuri internationale, pana la falsificarea unor norme de poluare. WRX STI si Golf R au fost testate si de cei de la Fifth Gear, echipa cu un trecut mult mai profesionist in domeniul auto. Si ghici cine a castigat? In alta ordine de idei, cat timp Subaru, Citroen si alte marci importante si , mai presus de toate CINSTITE, faceau performanta in WRC, VW nici nu era acolo, Abia dupa ce, echipele WRC ale concurentei, lovite de criza au inceput sa faca compromisuri si chiar sa se retraga, VW s-a gandit ca ar fi bine sa investeasca din profiturile uriase obtinute prin MINCIUNA, si sa creeze o echipa de WRC. Prin urmare, cei care au fost lipsiti de concurenta au fost cei le la VW si nu altii.

    @Mitica Blajinu

    Ai dreptate, cu o mica observatie. Motorul boxer de 2.5 nu-i chiar asa de usor de reparat.... Este foarte compact iar accesul la diverse componente se face destul de dificil.
    3 0
  • Mitica Blajinul
    @misha, daca ai sculele potrivite, este foarte usor de reparat. Chiar si motorul de 2,5 litri. Poate poti sa-mi detaliezi. Motorul de generatie mai veche(curea de distributie) era mai complicat cu schimbarea bujiilor, dar daca stii ce sa faci, este extrem de usor. E vorba despre suportii motor. Si apoi bagi un cric sub motor...........Este foarte usor sa schimbi bujiile. Putem sa discutam despre subi o gramada de lucruri, si chiar pot sa-ti dau toate informatiile despre foresterul tau.. Numai de bine, prietene!
    1 0
  • @misha
    stai relax ca nu-s scorpionul.
    si am dat exemplu si cu megane rs si civic type r si cupra, care au timpi la fel de buni ca si sti si-s mai ieftine si n-au awd.
    exemplul cu vw era la nimereala, in wrc; a castigat si peugeot si citroen; na, esti multumit acum ca nu ridic in slavi vw.
    sti e misto, dar din pacate s-a ingrasat ca un porc si consuma mult si are performnate ca si vechiul sti de 211 cai, de acum 20 de ani... plus ca e mult mai scump
    1 0
  • @misha
    si daca e sa ne luam dupa subiectivismul germanilor, fiecare natie e subiectiva.
    si apropo de corectitudine... japonezii au facut o intelegere sa nu depaseasca 280cp (la fel cum nemtii facusera cu 250km/h) si skylineurile gtr si suprele aveau 330 cp lejer in realitate
    0 0
  • @Misha
    si nemtii astia subiectivi de la Auto Motor und Sport au fost Primii care au TRAMBITAT ca Renault Clio 3 RS 220 e cel mai rapid hot hatch din clasa mica pe Nur . N-au incercat sa spuna ca ar fi vw polo gti sau altceva
    0 0
  • sa demontam pe rand prostiile:
    -motorul ej257 de pe STI uri de vre`o 10 ani, are distributie pe curea. pe lant au doar motoarele noi, de 1.6 (aspirat si turbo) si 2.0 (aspirat si turbo) FA urile cum le zic ei acum. iar astea s aparute de 2-3 ani.
    -STI ul nu e greu, are intre 1400 si 1500 kg. e normal pt un sedan cu 4x4 permanent, mecanic, si cutie manuala, nu porcarie din aia de haldex ca la R20, S3 sau RS3.
    - la 300 cp, crede ma ca trage bine, trage mai bine ca alea mai vechi. cg22, care intradevar e deosebit, avea cam 1200 kg si vre o 300 cp-depinde. dar a fost editie speciala. cg8 urile se simt rapide pt ca sunt usoare si mici, zici ca s subcompacte.
    -consumul, discutabil, motor mare, turbo, 4x4 permanent. da, consuma mai mult ca 2.0 de la vw sau asta nou de pe typeR. dar nu dublu. eu am scos si 10 pe un drum buc bv mers turat doar pe serpentine.
    -e scump la noi in RO/EU, prin US e 30k $ varianta full, nu e mult pt ei.
    0 0
  • si apropo, partial afirmatia userul "4" e adevarata. strict pt placerea pura de a conduce, pe drumuri virajate, mai ales pe aderenta scazuta, STI ul nu are rival. e sub concurenta la multe alte capitole clar, dar e peste la altele.
    sa nu zic cum se simte pe alt fel de drumuri in afara de cele asfaltate, nici evo nu se descurca la fel (ala e mai rapid pe circuit in general)
    0 0
  • @Mitica Blajinul

    Eu asa cum am afirmat de mai multe ori, nu ma pricep foarte bine la mecanica. Afirmatia mea are la baza spusele unor mecanici la care, tocmai datorita fiabilitaii masinii mele, nu am ajuns prea des -::)). Multumesc foarte mult pentru bunele intentii. Ori de cate ori voi avea o problema nu voi ezita sa-ti cer parerea. Respect!
    0 0
  • @@Misha

    Faptul ca au recunoscut performantele lui Clio, nici nu-i de mirare! Nu se puteau opune evidentei!
    0 1
  • eu zic sa te mai gandesti @misha cui cer sfaturi :)
    eu cred ca a auzit si el ca la subaru se schimba greu bujiile, dar nu sunt convins ca stie si de ce
    0 2
  • Mitica Blajinul
    Da , mog asa este.Eu schimb bujiile la Subaru doar de amorul artei. Tu, de amorul artei, ce faci?
    3 0
  • eu le conduc :))
    0 2
  • @mog

    Acum, si tu... Daca omului nu i se pare chiar atat de greu ce altora li se pare, nu inseamna nici ca greseste nici ca nu se pricepe. Noi cei care posedam marca asta, ar trebui sa mergem doar pe pricncipiul ca, in general, oamenilor le plac masinile in tim ce noi IUBIM Subaru! Marca asta ar trebui nu doar sa fie una speciala ci sa aiba si admiratori speciali.
    2 0
  • Mitica Blajinul
    Mog, practica cu teoria nu s-au impacat niciodata. Cate Subi ai condus tu? Acum,, asa romaneste, pot sa-ti spun ca nu prea ai cum sa stii mai multe despre Subaru. In afara de cateva date tehnice, pe care le pot afla si altii, la fel de usor ca tine......In schimb, aroganta ta este foarte mare.
    Si zici ca ai STI ? Really?
    2 0
  • mi ai demosntat ce stii despre subaru, mai sus, cand te ai apucat sa vb despre distributie. pt mine e clar, n are rost sa intru in discutii mai avansate acum. spre deosebire de multi de pe aici, eu sunt sincer si nu inventez afirmatii.
    0 2
  • Mitica Blajinul
    Cand m-am apucat sa vorbesc despre distributiile de la Subaru? Discutii mai avansate? Tu? Ai schimbat un kit de distributie la un STI? Stii ce sa face la o pompa de ulei? Stii sa verifici semnele de curea cu cele de pe motor? Stii care este pozitia pistoanelor cand schimbi cureaua? Stii cum se schimba bucsile de la suportul diferential spate? Stii cum se scoate o planetera de pe fata fara sa umbli pe la amortizor? Ca sa nu dereglezi unghiurile de fuga? Stii ce diferenta minima trebuie sa fie intre cauciucurile fata si spate? 2mm. Daca e mai mare, ghici ce se intampla cu diferentialele? Ai folosit "select monitor"-ul ca sa recalibrezi "eye sight" de la noile outback? Stii cum schimbi antigelul la un STI? Stii pe unde sa toarna noul antigel, ca sa nu ai probleme cu aerisirea? Chiar daca ai doua busoane la instalatia de racire, antigelul nu se toarna pe unde ai crede tu.Stii care este voltajul minim la debitmetrul de aer?Stii cum se masoara? In atelierrul auto, nu ai cum sa-l verifici. Pot sa-ti spun mult mai multe, daca vrei. Cu problemele astea ma intalnesc zilnic.Si asta de ani de zile.Probabil ca tu trebuie ca stii mai multe, ca doar esti un expert sincer!
    0 0
  • @Mitica

    Pe mine m-ai convins pritetene -:::)). Spune-mi adresa service-ului unde lucrezi -:::)
    0 0
  • Mitica Blajinul
    @Misha, cu cea mai mare placere, dar este imposibil. Sunt in cealalta emisfera. Nu m-ai recunoscut?
    0 0
  • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......Ma bucur sa te aud prietene... User, User !!! Since, nu! Mea culpa! Dar asta face ca surpriza sa fie cu atat mai placuta!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru