Constructorii auto încep să acorde o atenție tot mai mare protejării pietonilor în cazul unor accidente, iar ultimul exemplu este oferit de Mercedes.
Constructorul german a depus un patent la oficiul din Statele Unite pentru o tehnologie pe care ar putea să o introducă la un moment dat pe modelele sale de serie.
Astfel, o serie de senzori detectează producerea unui accident, moment în care capota se va ridica automat, iar două airbag-uri se vor activa din montanții A cu scopul de a proteja cât mai bine capul și corpul pietonului. Cele două airbag-uri sunt montate într-un tub la cele două capete ale montantului A și nu vor fi vizibile atunci când nu sunt utilizate.
Practic, această soluție permite airbagurilor să-și ajusteze forma pe măsură ce capota se ridică în momentul în care senzorii detectează producerea unui impact.
Volvo a introdus o tehnologie asemănătoare încă din 2012 pe modelul V40, în cazul căruia airbagul pentru pietoni este montat în partea superioară a compartimentului motor.
În cazul unui impact, capota se desface din prinderile superioare şi un airbag în formă de U se umflă la baza parbrizului şi în zona montanţilor, acoperind circa o treime din suprafaţa parbrizului. Partea centrală a parbrizului rămâne liberă pentru a nu obtura câmpul vederii celui de la volan.Via Motor1
Comentarii (0)