După ce anul trecut am văzut primele imagini ale noii generații Prius, hibridul-simbol al celor de la Toyota se lansează astăzi, în cadrul Salonului Auto de la New York, în versiune hibridă încărcabilă la priză. Este a doua generație a lui Prius care primește o astfel de variantă, iar performanțele, autonomia și cifrele de consum și emisii sunt schimbate considerabil față de anteriorul model.
De altfel, Toyota ține să ne amintească faptul că a fost primul constructor care a introdus pe piața europeană un model hibrid plug-in. Prius Plug-in se lansa cu fast în 2012 și dădea startul unui trend care la distanță de 4 ani pare că s-a generalizat la nivel de industrie, aproape fiecare marcă oferind măcar o astfel de versiune în gama proprie.
Astăzi, noua generație a versiunii încărcabile la priză a lui Prius este net îmbunătățită. Oferit împreună cu un pachet de baterii de 8.8 kWh (de 2.5 ori mai mic decât al unei mașini electrice precum Renault Zoe, de exemplu), Prius Plug-in anunță un consum mediu mixt de 1.4 litri/100 km și emisii de CO2 care nu depășesc 32 de grame CO2/km.
Evident, cifrele de consum cresc dacă bateria se golește și motorul VVT-i de 1.8 litri de sub capotă începe să tragă singur mașina. Cu toate acestea, nu ne așteptăm la cifre mari, pentru că Toyota anunță că motorul termic cu patru cilindri care funcționează în ciclu Atkinson a reușit să atingă o eficiență termică de 40%, cea mai mare pentru un motor pe benzină prezent pe un model de serie la nivel mondial.
50 de kilometri electrici
O schimbare majoră față de generație anterioară a lui Prius Plug-in este faptul că modelul are acum o autonomie full-electrică de peste 50 de kilometri. Mai mult, modelul poate rula electric la viteze de până la 135 de kilometri pe oră. În versiunea veche, modelul japonez permitea o autonomie de doar 25 de kilometri și o limită maximă de viteză de 100 km/h.
Conform oficialilor mărcii nipone, încărcarea completă a bateriilor se face în mai puțin de două ore și jumătate la o priză normală de 220V. Probabil însă că timpii reali de încărcare completă vor ajunge la circa 4 ore.
Versiunea hibridă plug-in a lui Prius poate fi reconuscută și estetic în raport cu hibridul clasic.
Astfel, blocurile optice frontale LED se schimbă, iar stopurile au și ele o formă ușor modificată. Interiorul preia majoritatea elementelor de pe fratele hibrid clasic, împrumutând atât display-ul central de 8 inch, cât și ceasurile digitale de bord care înlocuiesc versiunea analog anterioară.România nu e pe listă
Noua generație a lui Toyota Prius Plug-in va fi disponibilă în Europa începând cu finalul acestui an, însă sunt șanse reduse ca mașina să fie comercializată și în România. De altfel, gama Prius de generație nouă nu este prezentă în listele de prețuri ale mărcii Toyota în țara noastră, clienții preferând să se orienteze spre versiunile hibrid ale gamei compacte Auris.
hybridul arata ceva mai bine
farurile aduc aminte de bugatti chiron
posteriorul si frontalul este ceva mai ok, mai in linia actuala toyota. Dar luneta e de-a dreptul ciudata cu concavitatea aia. E doar design sau si aerodinamica?
ma intreb daca acest design il vor transfera pe hybridul normal.
Pacat ca n-o sa fie adusa si la noi, unde se pare ca pretul e primul factor (Auris Hybrid e mai ieftina si-n Vest decit Prius Hybrid, desi utilizeaza aceeasi platforma.)
Inutil sa mai zic ca-i deplasata orice comparatie cu "hidrogenata" Mirai (cca. 65.000 euro) - lansata de Toyota-n scop de familiarizare, dar si de testare a unui segment restrins de cumparatori - deocamdata...
Se numește Toyota Prius Prime doar în SUA. În Europa e, simplu, Prius Plug-in.