La începutul anului, Koenigsegg a anunțat un parteneriat strategic cu NEVS, firma suedeză ce cumpărase fostul Saab și care este acum deținută de grupul chinez Evergrande.
La momentul respectiv, Koenigsegg și NEVS au spus că vor lucra împreună la dezvoltarea unor noi modele electrice, în paralel cu identificarea “oportunităților” pe piața hypercar-urilor.
Această colaborare va produce un nou model Koenigsegg, după cum a confirmat șeful constructorului. Potrivit Autocar, este vorba despre un supercar hibrid care va fi lansat în 2020, cu un preț de circa 850.000 de euro.
Informațiile neoficiale arată că viitorul supercar va utiliza un motor V8 biturbo de 5.0 litri și o formă de electrificare.
Amintim că parteneriatul Koenigsegg-NEVS vivează dezvoltarea unor noi modele “într-un volum mai mare” și cu accentul pe “electrificare”. Ținând cont că fostul Saab urma să fie transformat într-un brand electric, ne putem aștepta la o producție de modele 100% electrice prin parteneriatul dintre Koenigsegg și chinezi.
Via Autocar
intrebarea mea e : oare de ce marii producatori nu introduc acest sistem pe motoarele lor termice, daca efectele sant atat de bune? sa fie oare vorba doar de drepturile de autori sau de costurile ce implica cumpararea si implementarea lui?
M-as fi asteptat totusi sa fie adoptat de marcile premium in prima faza.
Este pacat ca apar aceste tehnologii de imbunatatire a motoarelor termice (aprinderea prin compresie de la mazda, freevalve, compresia variabila de la Infiniti, etc) acum cand se pare ca trend-ul general este de electrificare. Si ma tem ca nu vor mai apuca sa ajunga mainstream.