Koenigsegg s-a inteles cu GM pentru preluarea Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors a anuntat oficial ca a ajuns la un acord cu constructorul suedez Koenigsegg pentru vanzarea subsidiarului Saab. Cele doua companii au semnat deja o intelegere care presupune ca grupul Koenigsegg AB va putea cumpara toate actiunile Saab, fiind vorba asadar de o preluare completa.
In comunicatul oficial emis astazi, GM declara ca "intelegerea incheiata este inceputul unui proces de vanzare a subsidiarului Saab". Carl-Peter Forster, presedintele diviziei europene GM a declarat si el ca "va continua sa colaboreze cu ambele parti pentru a asigura o incheiere rapida a preluarii, asteptata in decursul lunilor urmatoare. Succesul vanzarii depinde in mare parte de aprobarea unei finantari de catre Banca Europeana de Investitii, garantata de guvernul suedez", a mai adaugat Forster.
In acest moment, Koenigsegg negociaza cu guvernul suedez posibilitatea garantarii unui imprumut venit de la BEI pentru restructurarea Sabb.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Nio, producătorul chinez de vehicule electrice, plănuiește să lanseze primul său model hibrid în 2026 și îl va vinde exclusiv pe piețele externe, inclusiv în Europa. (04.11)
-
Un nou studiu realizat de germanii de la Prognos arată că fenomenul electrificării industriei auto ar putea duce la pierderi masive de locuri de muncă. Conform noului studiu, peste 186.000 de locuri de muncă ar putea să dispară până în 2035, în Germania. (04.11)
-
O reprezentanță auto din Canada a scos la vânzare modelul limitat Nissan GT-R50. În total au fost construite doar 19 unități, cu un preț de pornire de 1.1 milioane de dolari. (04.11)
Sper sa dezvolte o mai buna retea de distributie si pentru Europa de Est, pentru ca suedezii fac masini foarte bune calitativ.
Succes !
Este reglata in asa fel incat sa fie usor sa distingi sunetul motorului dintre alte masini. iar interiorul, clar anti-american, spartan, elegant prin simplitate si ergonimie, cu materiale placute la atingere (se stie ca masinile americane sunt cam tractor inauntru, cu plastice pe sistem Logan).
Iti doresc ca macar o data in viata asta (desi probabil Loganul este un ideal pentru tine si nu o zic cu rautate pt ca am si un Logan de 4 ani) sa te poti urca la volanul unei masini atat de "nasoale" precum Saab-ul.
Pana atunci te poti delecta cu cateva poze de la noul 9-5 sedan :
http://carscoop.blogspot.com/2009/07/2010-saab-9-5-sedan-new-high-res-photos.html
Ciudate masini, totusi. Sunt singurele masini exclusiviste NU din cauza pretului, ci pe motiv de vanzari slabe.
La capitolul platforme, acum trebuie sa intelegi ca o platforma nu inseamna o masina intreaga. E doar baza pe care se construieste. Saab 9.5 este pe platforma de Insignia intr-adevar dar modificata in lungime si latime. Asta inseamna ca e aceeasi platforma ? O fi, dar ce masini mai sunt dintr-un brand pur ? VW da platforme la Bentley (Tuareg), Mercedes la Chrysler (300C) si tinand-o tot asa nu se gaseste nimeni sa comenteze Insa daca GM (care nu inseamna doar OPEL) da platforma unui SAAB dintr-o data SAAB-ul devine Opel. Curios, nu ?
PS : Stiai exista motoare diesel colaborare PSA-BMW ? As putea spune ca pe citroenul meu berlingo am motor BMW, nu ? Motoarele provin toate de undeva, dar sunt tunate si acordate de fiecare in parte cum stie mai bine. La SAAB, diesel-ul are doua Turbine. Nu stiu ce Alfa se fabrica cu TTiD.