Koenigsegg s-a inteles cu GM pentru preluarea Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors a anuntat oficial ca a ajuns la un acord cu constructorul suedez Koenigsegg pentru vanzarea subsidiarului Saab. Cele doua companii au semnat deja o intelegere care presupune ca grupul Koenigsegg AB va putea cumpara toate actiunile Saab, fiind vorba asadar de o preluare completa.
In comunicatul oficial emis astazi, GM declara ca "intelegerea incheiata este inceputul unui proces de vanzare a subsidiarului Saab". Carl-Peter Forster, presedintele diviziei europene GM a declarat si el ca "va continua sa colaboreze cu ambele parti pentru a asigura o incheiere rapida a preluarii, asteptata in decursul lunilor urmatoare. Succesul vanzarii depinde in mare parte de aprobarea unei finantari de catre Banca Europeana de Investitii, garantata de guvernul suedez", a mai adaugat Forster.
In acest moment, Koenigsegg negociaza cu guvernul suedez posibilitatea garantarii unui imprumut venit de la BEI pentru restructurarea Sabb.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Sper sa dezvolte o mai buna retea de distributie si pentru Europa de Est, pentru ca suedezii fac masini foarte bune calitativ.
Succes !
Este reglata in asa fel incat sa fie usor sa distingi sunetul motorului dintre alte masini. iar interiorul, clar anti-american, spartan, elegant prin simplitate si ergonimie, cu materiale placute la atingere (se stie ca masinile americane sunt cam tractor inauntru, cu plastice pe sistem Logan).
Iti doresc ca macar o data in viata asta (desi probabil Loganul este un ideal pentru tine si nu o zic cu rautate pt ca am si un Logan de 4 ani) sa te poti urca la volanul unei masini atat de "nasoale" precum Saab-ul.
Pana atunci te poti delecta cu cateva poze de la noul 9-5 sedan :
http://carscoop.blogspot.com/2009/07/2010-saab-9-5-sedan-new-high-res-photos.html
Ciudate masini, totusi. Sunt singurele masini exclusiviste NU din cauza pretului, ci pe motiv de vanzari slabe.
La capitolul platforme, acum trebuie sa intelegi ca o platforma nu inseamna o masina intreaga. E doar baza pe care se construieste. Saab 9.5 este pe platforma de Insignia intr-adevar dar modificata in lungime si latime. Asta inseamna ca e aceeasi platforma ? O fi, dar ce masini mai sunt dintr-un brand pur ? VW da platforme la Bentley (Tuareg), Mercedes la Chrysler (300C) si tinand-o tot asa nu se gaseste nimeni sa comenteze Insa daca GM (care nu inseamna doar OPEL) da platforma unui SAAB dintr-o data SAAB-ul devine Opel. Curios, nu ?
PS : Stiai exista motoare diesel colaborare PSA-BMW ? As putea spune ca pe citroenul meu berlingo am motor BMW, nu ? Motoarele provin toate de undeva, dar sunt tunate si acordate de fiecare in parte cum stie mai bine. La SAAB, diesel-ul are doua Turbine. Nu stiu ce Alfa se fabrica cu TTiD.