Constructorul suedez de mașini exotice tocmai a stabilit noi recorduri mondiale de viteză cu ajutorul lui Jesko Absolut, noul model de înaltă performanță al producătorului. Versiunea Absolut este creată special pentru viteză în linie dreaptă și primește o caroserie ușor modificată față de versiunea normală a lui Jesko. Față de modelul obișnuit, versiunea Absolut nu primește aerodinamică activă, tocmai pentru a reduce rezistența la înaintare.
Alături de caroseria specială, Jesko Absolut este propulsat de un motor V8 de 5.0 litri bi-turbo, care dezvoltă 1622 de cai putere atunci când este alimentat cu combustibilul E85.
Săptămâna trecută, Koenigsegg a decis să stabilească noi recorduri de viteză cu acest model. Testele au avut loc în cadrul unui aerodrom din Suedia, în data de 27 iunie. Astfel, noul Koenigsegg Jesko Absolut a stabilit 4 recorduri mondiale de viteză. Primul record este pentru cea mai rapidă mașină de serie care atinge 400 de km/h. Repriza de la 0 la 400 de km/h a durat 18.82 de secunde.
Al doilea record a fost pentru cea mai rapidă mașină care atinge 400 de km/h și care ajunge cel mai rapid înapoi la 0. Astfel, Koenigsegg Jesko Absolut a parcurs repriza 0-400-0 km/h în 27.83 de secunde. Asta înseamnă un timp mai rapid cu aproape o secundă față de recordul anterior, stabilit de Koenigsegg Regera în 2023.
Celelalte două recorduri sunt pentru cea mai rapidă mașină care atinge 250 de mile pe oră (402 km/h), respectiv pentru cea mai rapidă mașină care atinge aceeași viteză și care ajunge înapoi la 0. Repriza 0-250 mph a durat 19.20 de secunde, iar repriza 0-250-0 mph a fost de 28.27 de secunde.
Koenigsegg precizează că exemplarul care a stabilit aceste recorduri nu a suferit modificări majore. De altfel, singurele modificări față de specificația din fabrică sunt reprezentate de un roll-cage și de un scaun pentru șofer preluat de la vechiul Koenigsegg One:1. Mașina a fost alimentat cu combustibil E85 și a fost încălțată cu anvelopele standard Michelin Pilot Sport Cup2 R.
La volanul lui Jesko Absolut a fost pilotul de teste al mărcii, Markus Lundh.„Acest record a validat acuratețea performanței simulate și calculate a lui Jesko Absolut, lucru care ne oferă mare încredere în abilitatea acestuia de a fi cea mai rapidă mașină de serie omologată complet din lume”, a declarat Christian von Koenigsegg, fondatorul și CEO-ul mărcii suedeze. „Acum totul se reduce la testele de anvelope, dezvoltare și aprobare înainte de a putea în sfârșit să încercăm să batem acel record”, a mai adăugat acesta.
Înainte de stabilirea acestor recorduri, același model a avut parte de un incident nefericit. Un exemplar care aparține unui proprietar din Grecia a luat foc în timp ce participa la un eveniment. În urma cercetărilor, Koenigsegg a stabilit că incendiul a fost cauzat de un furtun fisurat al sistemului hidraulic.
via Koenigsegg
Nu se bat Audi cu BMW sa ne arate cum sunt ei cei mai puternici?
Parca nu da bine ca o marca suedeza sa faca asa ceva, ca germanii au inventat motorul DIZAL :))
Lasand gluma la o parte, masina e interesanta, dar nepractica.
Le recomand sa mearga cu ea o tura pe centura Bucuresti si le demonstrez ca nu apuca sa prinda nici 40 km/h ca raman cu ea prin gropi. :))
cam danseaza la franare...si parca nu se mai aude sunetul ala misto cand schimba treptele.