Kimera EVO37: reinterpretarea modernă a celebrei Lancia 037 are peste 500 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Luni, 24.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimera Automobili, o companie italiană, lansează o versiune modernă a celebrei Lancia 037. Producția va fi limitată la doar 37 de exemplare, iar debutul este programat pentru ediția din acest an al Goodwood Festival of Speed.

La începutul anilor '80, italienii de la Lancia au început dezvoltarea modelului 037. Era vorba despre o mașină cu motor poziționat central, construită pentru a concura în Grupa B a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC).

Cu Markku Alen, Attillio Bettega și Walter Rohrl la volan, Lancia 037 a câștigat campionatul mondial la constructori în 1983. Printre altele, 037 a fost ultima mașină cu roți motrice spate care să câștige titlul în WRC.

Acum, o companie italiană, Kimera Automobili, a adus Lancia 037 în epoca modernă odată cu lansarea noului EVO37.

Mașina păstrează forma modelului original, dar caroseria este confecționată din fibră de carbon. O suspensie Ohlins, sistemul de frânare Brembo și un set de jante unic (de 18 inch pe față și 19 pe spate) completează pachetul. Mașina ar cântări circa 1.000 de kilograme.

Motorul de 2.1 litri a fost reconstruit sub atenta supraveghere a lui Claudio Lombardi, responsabil pentru propulsorul modelului original.

Unitatea, ajutată de un compresor și o turbină, dezvoltă peste 500 de cai putere și 550 Nm.

Kimera EVO37 păstrează configurația cu roți motrice spate și transmisie manuală.

Compania italiană va construi doar 37 de exemplare, iar debutul oficial va avea loc în cadrul Goodwood Festival of Speed din acest an.

Livrările vor începe în luna septembrie, iar prețul de pornire al unei mașini se ridică la 480.000 de euro.

via Kimera Automobili

Comentarii (2)

  • inexorabil
    Kimera sau Himera?

    Oricum, le cam dă peste nas stelelor din Stellantis, care n-au e-timp de legende, cu atât mai puţin să le sufle din nou duh de viaţă.

    Ei, dar drepturile intelectuale sigur le-au pretins (şi încasat), că doar nu se apucau exclusiviştii ăia să se joace de-a imaginaţia în/cu public fără responsabilitate juridică.
    7 1
  • netam-nissan
    și cât bagă dom”le?
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru