De multe ori, o mașină poate fi asemănătoare unei persoane dragi. Dacă ai grijă de ea, și aceasta va avea grijă de tine. Aceasta este și povestea unui Volvo P1800S, fabricat în 1966. Mașina se află în continuare în stare bună, chiar și după ce a parcurs 5.2 milioane de kilometri.
Acest exemplar Volvo i-a aparținut unui cetățean american, numit Irvin Gordon. El a cumpărat mașina în 30 iunie 1966, la vârsta de 25 de ani. Când era nouă, mașina a costat 4150 de dolari. La vremea aceea, prețul mașinii era echivalent cu salariul anual din SUA. Din momentul achiziției, exemplarul Volvo avea să aibă parte de o viață lungă pe șoselele din America de Nord. Deși poate părea de necrezut, Gordon parcurgea o distanță cuprinsă între 140.000 și 160.000 de kilometri în fiecare an.
Odată, mașina a fost folosită și pentru o călătorie lungă, de 45 de ore, între New York și Vancouver. Acela este cel mai lung drum parcurs de Gordon cu al său Volvo, distanța totală fiind de 4800 de kilometri.
Mașina a intrat în Cartea Recordurilor Guiness în septembrie 2013, când avea la bord 4.8 milioane de kilometri.
Astfel, acest Volvo deține recordul de cea mai mare distanță parcursă cu numai un singur proprietar.În prezent, exemplarul are 5.2 milioane de kilometri la bord, iar motorul și cutia de viteze sunt originale. Singura intervenție de care a avut nevoie această mașină a fost la nivelul caroseriei, aceasta fiind revopsită de două ori.
Din păcate, proprietarul mașinii a încetat din viață în 2018, la vârsta de 77 de ani. Mașina a intrat în posesia prietenului și mecanicului său, Nino Gambino, care conduce acest exemplar și în prezent. Întrebat despre mașină, acesta spune că de fiecare dată când se urcă la volanul automobilului clasic, îi simte prezența lui Irvin în mașină.
via Autoblog
https://www.youtube.com/watch?v=QJZDAy7hOWE
Este o dovadă clară că fiabilitatea și calitatea motoarelor de odinioară este net superioară celor din prezent.
Dar cum multi sunt niste COCALARI amarati care cred ca astfel de performante se pot face doar cu dieseluri germane, nu e nimic de mirare.
Ca tu esti un cocalar frustrat care are boala pe diesel e partea a doua, realitatea e ca DIESEL e net superior oricarei drujbe electrice.
calm ... calm ... calm ...
eficienta motoarelor electrice nu e comparabila cu a celor termice ... sunt mult peste !
sti asta !
problema e stocarea energiei ...
baiul e ca acu, EV-urile se vind la preturi care nu-s justificate !
sunt oprelisti, sunt avantaje de fiecare parte ...
daca personal as opta pt EV ... totusi, inca nu-s pregatit sa arunc asa multi bani unor smecheri ...
mai astept, cit ? nu stiu ...
si sa sti ca s-au facut deja km impresionante si cu masinile electrice, chiar de ordin a milioane de km ....
volvo asta ...
Dumnezeu sa il ierte pe proprietar !
am tot vazut stiri cu masina aia ...
dar nu-s prea multe detalii despre ce s-a facut la motor si cutia de viteze ... de aia am o rezerva ...
pt mine ramine totusi o experienta unica, un record prin prisma faptului ca e nevoie de ceva timp si rabdare sa parcurgi o distanta asa mare ! sunt soferi de camioane ce fac 2 milioane km in 10 ani !!!
personal am facut cu masina mea in 10 ani si jumatate 247.000 km ...
daca as putea, as face mai repede, mai multi km, dar ... am o familie de tinut, nu-mi permit sa umblu brambura si sa cheltui banii ...
poate la pensie ...
hm, culmea ironiei, poate peste vreo 15 ani chiar voi fi obligat sa-mi pun bucile paroase-ntro bulektrica !!! :)())
drumuri bune !
Nu, eu chiar nu-mi doresc o eclectică. Atât îmi trebuie: o rangă…Ca să-mi arăt respectul – în mod democratic, constructiv, civilizat, avansat, iiliberal (negarea negaţiei).
PS. Volvo, miam-miam. Ce deliciu! Nu-i aşa, Mafănele? Din păcate, cei 5,2 milioane km de povestit nepoţilor s-au rulat cu preţul plămânilor de copilaşi populari. Aaa, ia să te aud cum proslăveşti modelul în speţă (la cât ai idealizat Volvo…). Ce zici? I se cuvine un “Pour le Mérite” ?
nu mi-am facut un tel ca sa am o masina electrica ... cu atit mai putin autonoma !!!
daca merge aia unde ii zic, io ce fac in vremea aia ? ar trebui sa imi puna un pat de-a binelea in masina sa pot face nani pina la destinatie !!!
sa fim sobri !
chiar si la nivelul actual al masinilor, mi se par prea sofisticate si muuulte chestii puse pe ele inutile, daramite sa fie autonome !
nu zic ca nu sunt persoane, in special muieri complet dezorientate, dar sunt si persoane cu probleme de sanatate, care ar vrea autonome, nu spun ca chiar si mie in anumite situatii mi-ar prinde bine o jmecherie d-aia, dar parca nu as da banii pe ceva care e programat sa faca ce pot face si eu ...
au fost cazuri in care am avut de calatorit si eram extrem de obosit ... da, in asemenea cazuri ar fi utila posibilitatea asta, pt ca asa nu as fi nevoit sa stau la hotel sa pierd timp si bani ci as continua drumul spre destinatia dorita odihnindu-ma ...
hm, daca ma gindesc ca am coleg de munca ce a fost in concediu in Muntii Stincosi, drum de 4.500 km pe sens, si daca ar fi avut o functie autonoma ar fi facut drumul in jumatate sau chiar undeva la 30% din timp ... adica, pauza la incarcat, nani pe drum, ajungi la destinatie hodinit si apt de umblat si cascat/belit ochii brambura !!!:))(
dar ... unde e bucuria de a sti ca TU CONDUCI masina ???
in fine ... faca cine ce-o vrea, deocamdata e cum e, ce-o fi, om vide' ... io ma bucur de ce am si mai ales ca nu tre sa scot lunar sume babane de bani, doar ca sa fiu "fancy" sau in ton cu moda, etc ...
drumuri bune sa ai !
Dar din interior nu e chiar asa, sunt multe probleme de soft cu ele, probleme pe care le rezolvi doar in reprezentanta, am vazut cu ochii mei niste reparatii extrem de scumpe la electrice, nu e chiar asa simplu.
un pragmatism iesit din comun. N-a vrut sã schimbe modelul, desi avea de unde alege, cred cã statea bine si cu banii. Dar de ce sã schimbi in lucru bine facut? Nu recunoasteti modelul? Privim, stirea, ca si masina, merita atentia noastra. Iar dacā mai si invatam cate ceva din asta, cu atat mai bine.
Ei, dar când apare pe scena AM cel mai înfocat susţinător al lui Volvo (replica de ieri, de la 16:16, este chiar palidă). Cu un veritabil omagiu la purtător, chit că ar viza o “putoare fosilă”. Motor pe benzină, pretene.
Mai pe româneşte: come on, don’t be shy! :D
Oamenii in marea majoritate fac alegeri pentru mașini noi in doua feluri:
- buget limitat, atunci partea pragmatica decide și anume ce-i duce A la B in cel mai ieftin mod cu putința și astăzi este benzina pentru că nu se pune problema sa “investească” in electrică și sa amortizeze după 150.000 km ca nu-i de unde.
- emoțional, adică buget rezonabil in care se poate ține cont de o multitudine de factori: ce au prietenii, ce vrea familia, pasiuni personale, imagine, ego, ce-i la moda și multe, flexibilitate, confort, marca multe altele.
In concluzie ne cam doare undeva ce spune cineva/nimeni pe un post mai ales unul anonim.
Sa revin la subiect, nu exista mașina care sa parcurgă peste 5 mil km fără intervenții majore, motor, transmisie și multe, multe altele din simplu motiv ca nu sunt construite pentru asemenea durata de utilizare.
Mi se pare un record uman sa faci atâția km și nu prea un record auto.
Faceți un calcul câți km pe zi și câți ani este nevoie pentru a atinge distanță asta și o sa vedeți ca o viața de roman in România nu ajunge :))
Plamanii copiilor sunt distrusi de VAG cu DIESELGATE. Volvo nu a fost amendata pentru magarii! VAG, Mercedes si BMW inca platesc.
Deci ciocul mic!
dragule, legat de intretinere ...
aci la mine, banditii de la reprezentante pt masinile electrice au tarife diferite pt service la EV-uri !!!
de ex, daca la hyundai ai 119.99 $/h+tva, la kona ev, ai 130-140 $/h + tva ...
cetisem pe net ca ford estima ca pretul intretinerii la ev-uri e cu 25% mai mic !!!
desi presa de specialitate zicea la inceput ca intretinerea poate fi chiar cu 50% mai ieftina !!!!!
deci ce zicea Ford mi se pare mai realist ...
nu contrazic ce spui tu acolo !
si ca sa vezi ca nu-s pro nici contra, uite ca am mai scris aci pe AM ... la urma-urmei, pe mine ma intereseaza sa cheltui cit mai putin asa ca utilizator de automobil ...
uite un alt comentariu care te-ar putea edifica in privinta parerii mele ...
https://www.automarket.ro/test-drive/fiat-500e-106477.html#comments
sunt ferm convins ca nu peste mult timp vom gasi povestiri despre proprietari de masini electrice care au facut un nr de km foarte mare cu ale lor ev-uri ... la fel cum e si povestea acestui volvo ...
deja sunt firme de inchiriat EV-uri care au masini cu un nr f mare de km parcurs !!!
cit despre faptul ca nu-s practice EV-urile ...
ti-as sugera - si nu numai tie - un canal yt cu niste americani care cu o tesla m3 performance au traversat america de la est la vest si de la nord la sud de fff multe ori ...
pina le vazui canalul aveam o oarecare retinere la ev-uri ... dupa ce am vazut pe unde s-au plimbacit aia, ce au facut si cum, mi-am dat seama de ce tesla la ora actuala si - dupa mine si in urmatorii 10 ani - e "number one" ... au softuri pe masini care merg super, au o retea de superincarcatoare fara cusur, la ei incarcarea functioneaza tot timpul, nu ai nici un fel de belele, gps-ul de pe masini te duce in conditii optime la punctul de incarcare ...
e ceva de vis parca !
cind am vazut cu ce nonsalanta se plimba aia prin state cu m3-ul lor zic ... "ce pana mea de vultur argintiu, astia sa misca aproape la fel de simplu si eficient ca si cu o masina cu motor termic !!!"
si ca sa fim clari, iti atasez aci legatura la canalul lor de yt si te invit, daca ai chef si vreme, sa vezi putin cum e cu ev-urile, in special tesla ...
https://www.youtube.com/c/OutofSpecMotoring/videos
iti sugerez sa vezi cum au calatorit in "death valley", in camping, cind au facut test de viteza maxima in desertul de sare si in multe alte parti ...
ei testeaza si alte modele electrice nu doar tesla ...
au si un video cu calatoriile lor cu m3 performance prin america de nord ...
drumuri bune sa ai !
PS: pe tine si pmc va apreciez mult ...
ati aparut ceva mai tirziu pe aci, dar imi place cum ginditi ...
Dragule, mereu şi mereu scoţi pe tarabă aceleaşi şabloane INCULCATE de stăpânii/maeştrii emolari…Chiar nu poţi să emiţi şi tu o idee PROPRIE?!? În particular, ţi-am cerut o opinie despre acest excepţional Volvo. Zici tu ceva acolo, în sensul că recunoşti longevitatea lui, DAR (tare aş fi vrut să nu folosesc conjuncţia adversativă) nu admiţi adevărul, anume că numai DATORITĂ unui M.A.I. a fost posibilă această performanţă incontestabilă.
Cât despre nelipsita-ţi germanofobie, cunoaştem prea bine geneza ei (că nu se manifestă doar la nivelul “conştiinţei” tale). Cert este că brava naţiune a lui Goethe va plăti perpetuu pentru “crima” de a nu-i digera pe Illuminati, adică pe cei care s-au lepădat de identitatea naţională (în speţă: germană) în schimbul unei calculate pe secole viitoare şi perfect iluzorii “cetăţenii universale” (grav este că pe fiecare pământean vor să-l silească a o adopta, începând ca mentalitate).
Ce să-ţi urez de Anul Nou? În primul rând, multă putere de luptă! Fiindcă (magnum argumentum) eu ţi-s/vi-s naş.
PS. “Plămânii sunt distruşi de Dieselgate”…Iată un construct tipic al mistificării oculte. În realitate, Dieselgate înseamnă o descoperire, nu un efect (başca la nesfârşit) !!! La fel ca în cazul Apocalipsei.
PPS. Că-ţi convine sau nu, emisiile lui Volvo au existat vreme de decenii…Nu, nici vorbă să fi afectat/omorât acestea pe cineva, dar o “Minima Moralia” te-ar obliga să te exprimi în spiritul echităţii! La urma urmei, nu uita că inclusiv firma nordică a beneficiat de motoare Diesel “păcătoase” de la VAG!!
Dacă aţi putea, tu şi afinii tăi n-aţi ezita să ştergeţi pur şi simplu istoria…Specific: DACĂ.
Legat de electrice, in afara de Tesla care au reteaua de super chargere, restul nu se merita fiindca se incarca greu, statiile sunt putine, iar la majoritatea autonomia e in jur de 300 km, asta daca nu e frig afara, plus ca pretul de achizitie e cu mult mai mare la o electrica decat la aceeasi masina termica.
De aceea sustin cu varf si indesat ca efectiv nu se merita o asemenea investitie, evident pentru omul de rand, nu pentru cine are deja 3 masini si vrea si una electrica.