Kia vrea să vândă 270.000 de unităţi ale noului Sorento în 2015

de Bogdan Mirică
Joi, 28.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
A treia generaţie Kia Sorento se pregăteşte de lansarea sa pe piaţa din Europa şi Statele Unite. Modelul 4x4 este aşteptat să aducă volume importante în 2015, anul în care va ajunge pe piaţă.

Kia îşi pune mari speranţe în noul Sorento, vârful gamei actuale, aşteptat să se prezinte sub forma unei generaţii noi, cea de-a treia, cu ocazia salonului Auto de la Paris, din toamnă.

Oficialii sud-coreeni vor să facă din Sorento un model mai dorit decât rivalii Nissan X-Trail şi Mitsubishi Pathfinder, motiv pentru care intenţionează să distribuie crossover-ul pe mai multe continente.

Europa, Statele Unite şi piaţa mamă vor avea prioritate, primele exemplare fiind aşteptate în prima jumătate a anului viitor. Kia susţine că în 2015 vrea să vândă 50.000 de unităţi pe piaţa din Coreea şi alte 220.000 pe celelalte pieţe mondiale.

O ţintă ambiţioasă, având în vedere că în primele şapte luni ale acestui an Kia a vândut în Europa doar 5350 de unităţi. Chiar şi aşa, numărul este în creştere faţă de rezultatul din 2013, când se vindeau doar 4765 de maşini în aceeaşi perioadă. 

Comentarii (8)

  • Tinta nu e chiar atat de ambitioasa tinand cont ca piata europeana nu prea conteaza pentru Kia decat la nivelul imaginii. Pietele asiatice si cea americana sunt cele mai importante pentru ei. Cel care a scris articolul stie foarte bine aceste lucruri deci nu vad ce legatura are ambitia mare cu piata europeana...
    4 1
  • vor reusi doar daca vor avea pret mai mic si dotari mai multe vs concurenta.daca vor avea 2-3 dieseluri noi, puternice, de litraj cat mai mic. poate si o benzina turbo de 2, maxim 2.2l.
    daca vor avea o campanie de marketing agresiva, cu idei noi.
    daca sistemul 4x4 nu se va rezuma la doar un buton de blocat diferentialul central...samd
    5 1
  • @mog

    Este un SUV, totusi ... Ce ai fi vrut sa aiba reductor cuplabil mecanic, la maneta, dupa ce incepand cu a doua generatie au renuntat la sasiul separat de caroserie? Faptul ca are diferential blocabil este extrem de important.
    2 1
  • asa e, e un suv. dar tinta lor e sa mai fure unii clienti de pe la mitsu sau nissan, dupa cum vezi. firme care au un sistem 4x4 implementat de mult timp, matur, cu siguranta peste tot ce poate oferia Kia. cine isi ia un animal din asta, sigur se uita si la ce poate sistemul de tractiune. daca ii pune un 4wd ca pe Sportage, o fac degeaba, parerea mea.
    2 4
  • @mog
    1. 99% din clienti nu baga in seama ce sistem AWD are un SUV, ii intereseaza sa mearga bine si atat. Cam toate merg bine pt modul in care sunt folosite.
    2. Sistemul AWD Dynamax de pe Sportage ar fi bine sa-l bage, intrucat e cel mai bun/perfromant detaliu tehnic pe care-l are in bagaj grupul Hyundai/Kia. Este cu variatie continua a cuplului si poate trimite in cazuri extreme 100% cuplu chiar si pe puntea spate. Si te asigur ca nu e vorbarie, am testat-o sanatos.
    3 1
  • dan, cred ca as spune asa: din pacate ai dreptate. de ce zic din apcate...cand iti cumperi o masian de gneul asta, ar fi bine sa stii ce poate, sa nu te duci ca berbecul prin hartoape, ca tu ai suv domle` si sa ramai pe acolo.
    dynamaxul de pe Sportage nu e un sistem potrivit pt Sportage daca vrea sa se bata cu Pajero sau X-Trail. El e gandit pt altceva, la 40 km pe ora se dezactiveaza de ex modul 4x4 - ala care tine deschis ambreiajul ce trimite cuplul si pe spate, pt ca altfel se incalzeste la viteze mari. Cu un Sorento, iarna, as vrea sa merg in 4x4 permanent, nu cand "crede" el ca nu am aderenta.
    2 1
  • @nu e potrivit pt Sorento, scuze. Actualul sistem 4x4 pe care il au pe Sorento, nu e nici asta unul 4x4 permanent. E un fel de Dynamax mai destept, cu mai multe optiuni de selectie, dar nu e awd permanet clasic.
    0 2
  • Pajero e un dinozaur pe moarte, iar X-Trail nu stiu cat de sofisticat mai e intr-ale integralei. Nici Subaru, taticu' integralelor, nu se mai prezinta prea adecvat (vezi banalul vascocuplaj de pe diesel).
    Un AWD adevarat n-o sa mai fie rezervat decat unei elite de modele scumpe.
    Pe de alta parte, exista o serie de sisteme electronice care simuleaza destul de bine prezenta unui blocabil si, sincer, la cat de mult si cat de dur sunt folosite SUV-urile in afara soselei, sunt suficiente.
    Eu am mers mai offroad cu cateva SUV-uri si, din punctul meu de vedere, 2 sunt marile bube la ele: greutatea prea mare combinata cu o garda redusa pe puntea fata si cutiile de viteze, in special cele manuale, care au niste ambreiaje de toata jena (nici cele automate nu sunt prea capabile). O surpriza placut a fost Duster, a carui combinatie greutate scazuta, la care a facut fata ambreiajul cu brio, plus sistemul AWD setat sa duca si el mai multa greutate decat are Dacia, a facut minuni.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru