Kia îşi pune mari speranţe în noul Sorento, vârful gamei actuale, aşteptat să se prezinte sub forma unei generaţii noi, cea de-a treia, cu ocazia salonului Auto de la Paris, din toamnă.
Oficialii sud-coreeni vor să facă din Sorento un model mai dorit decât rivalii Nissan X-Trail şi Mitsubishi Pathfinder, motiv pentru care intenţionează să distribuie crossover-ul pe mai multe continente.
Europa, Statele Unite şi piaţa mamă vor avea prioritate, primele exemplare fiind aşteptate în prima jumătate a anului viitor. Kia susţine că în 2015 vrea să vândă 50.000 de unităţi pe piaţa din Coreea şi alte 220.000 pe celelalte pieţe mondiale.
O ţintă ambiţioasă, având în vedere că în primele şapte luni ale acestui an Kia a vândut în Europa doar 5350 de unităţi. Chiar şi aşa, numărul este în creştere faţă de rezultatul din 2013, când se vindeau doar 4765 de maşini în aceeaşi perioadă.
daca vor avea o campanie de marketing agresiva, cu idei noi.
daca sistemul 4x4 nu se va rezuma la doar un buton de blocat diferentialul central...samd
Este un SUV, totusi ... Ce ai fi vrut sa aiba reductor cuplabil mecanic, la maneta, dupa ce incepand cu a doua generatie au renuntat la sasiul separat de caroserie? Faptul ca are diferential blocabil este extrem de important.
1. 99% din clienti nu baga in seama ce sistem AWD are un SUV, ii intereseaza sa mearga bine si atat. Cam toate merg bine pt modul in care sunt folosite.
2. Sistemul AWD Dynamax de pe Sportage ar fi bine sa-l bage, intrucat e cel mai bun/perfromant detaliu tehnic pe care-l are in bagaj grupul Hyundai/Kia. Este cu variatie continua a cuplului si poate trimite in cazuri extreme 100% cuplu chiar si pe puntea spate. Si te asigur ca nu e vorbarie, am testat-o sanatos.
dynamaxul de pe Sportage nu e un sistem potrivit pt Sportage daca vrea sa se bata cu Pajero sau X-Trail. El e gandit pt altceva, la 40 km pe ora se dezactiveaza de ex modul 4x4 - ala care tine deschis ambreiajul ce trimite cuplul si pe spate, pt ca altfel se incalzeste la viteze mari. Cu un Sorento, iarna, as vrea sa merg in 4x4 permanent, nu cand "crede" el ca nu am aderenta.
Un AWD adevarat n-o sa mai fie rezervat decat unei elite de modele scumpe.
Pe de alta parte, exista o serie de sisteme electronice care simuleaza destul de bine prezenta unui blocabil si, sincer, la cat de mult si cat de dur sunt folosite SUV-urile in afara soselei, sunt suficiente.
Eu am mers mai offroad cu cateva SUV-uri si, din punctul meu de vedere, 2 sunt marile bube la ele: greutatea prea mare combinata cu o garda redusa pe puntea fata si cutiile de viteze, in special cele manuale, care au niste ambreiaje de toata jena (nici cele automate nu sunt prea capabile). O surpriza placut a fost Duster, a carui combinatie greutate scazuta, la care a facut fata ambreiajul cu brio, plus sistemul AWD setat sa duca si el mai multa greutate decat are Dacia, a facut minuni.